/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi "p+k E50" eller "KL"
Fra : dan.ves
Vist : 1762 gange
50 point
Dato : 16-12-03 20:01

Jeg ved ikke så meget om maxier så kan nogen fortælle mig hvad de præcise forskelle er på "p+k E50" og "KL"?
Hvad er nemmest at finde reservedele til og i det heletaget lettes at have med at gøre?

Hilsen Daniel

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 16-12-03 21:24

p+k e50 er faktisk to modeller e50 er motor typen og det er den samme motor på begge knallerter..

men p: er med pedaler. alsår den skal køres igang ved pedal kraft
og k: står for kickstarter og den skal så selvfølig kick startes...

kl er en anden model ad k den er med fjeder i baggaflen og så er der en anden sadel og nogen andre små ting som ikke er på k modelen... kan lige finde nogen eksempler.....

--zeck--

Accepteret svar
Fra : zeck

Modtaget 60 point
Dato : 16-12-03 21:44

det her er en kl og du kan på den at der er fjeder på baggaflen og den har os stel og skærm ud i et og sadlen er anderledes...

http://81.7.135.211/moped1/images/Galleriet/100803/sivs_maxi/!index.html

og det her er en k og du kan se at der er stiv baggaffel på og man kan tage skærmen af....

http://81.7.135.211/moped1/images/Galleriet/271003/claus_maxi/!index.html

jeg kan sgu ikke lige finde et billede af en p men det er fuldstændig den samme knallert som k modelen bare med pedaler...

og jeg tror det er nogen lunde lige let at få dele til dem alle tre... bare kig i thansen de har stort set ALT til maxi...
og hvis jeg var dig ville jeg få fat i en maxi k det er klart den fedeste..(nok mest fordi det er sådan en sjover jeg selv har) men de er lige gode.. hvis kl ikke er lidt bedre p.g.a fjederen så kan den holde til lidt mere(men k og p er bare pænere)..!!

--zeck--

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-12-03 22:19

Du kan få tilsendt helt gratis katalog fra www.THansen.dk med billeder af dem alle sammen.
Og Maxi k er den nemmeste at få fat i, da det er den der kører flest af, se www.DBA.dk og det er den der er flest og billigste stumper til hos THansen, ligeledes den letteste at reparere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 18-12-03 19:05

Jaaaaaa men husk lige at der er også visse ulemper ved en Puch Maxi !

Du kan f.eks ikke gejle den med elektronisk udstyr da det er et 6V elsystem, som kommer direkte fra svinghjulet, der er ikke noget batteri på! Det er meget sværdt at gejle den med el udstyr !
+ Engang imellem kan du komme ud for at skal justere tændingen som er platiner, det ikke lige såden en lækker fiks Elektronisk CDI tænding ! så du skal være lidt fiks på fingerne og kunne finde ud af at justere platiner, (tændingspunkter) osv.. men det kan den lokale knallertforhandler selvfølgelig også gøre for dig, men de plejer at tage nogle spir for dem !
Held og lykke med projektet hvis du køber en dejlig Puch, hehe
Mvh
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : dan.ves

Dato : 21-12-03 20:30

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 20-02-04 17:52

Maxi P: er med Pedaler
Maxi K: er med kick start
Maxi KL: er en luxus model af K-modellen. Den har bagstøddæmpere.

Men motor delene er de samme. Dog bruger P-modellen en anden kobling.

Hilsen Viktor_PM