/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Sortkrudtpatroner
Fra : 2duer
Vist : 1994 gange
20 point
Dato : 16-12-03 19:51

Er der mulighed for at købe sortkrudtpatroner til haglgevær kaliber 16?(det drejer sig om ammunition til et Husqvarna hanegevær med Damascus løb fra 1897)

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 16-12-03 21:25

Hunters House våbenafdeling.

H.C. Ørstedsvej 7 • 1879 Frb. C
Tlf: 33 222 333
Fax: 33 22 82 00
http://www.huntershouse.dk/vaaben/index.htm
E-Mail: mail@huntershouse.dk Åbningstider:

Man - tors. 9.00 - 17.30
Fredag 9.00 - 18.30
Lørdag 9.00 - 14.00

her er jeg helt sikker på de kan hjælpe dig
mvh Granslam

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 21:26

Ditto her... http://www.jagtshop.dk
ellers må du finde en som har tilladelse til selv at lade patroner, men det kan din lokale jagtforening med garanti hjælpe dig med.

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 21:28

NB: Har ikke lige tid til at gennemse dem alle sammen, men her er et direkte link http://www.jagtshop.dk/jagtudstyr/ammunition/index.html

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 21:34

NB: Det vil sgu' da være synd at skyde med den antikke sag. Gem den som en flot væg dekoration og køb et nyere gevær til jagt. Hvis din Husqvarna ikke på nuværende tidspunkt koster en arm og et ben på en auktion, så vil den MEGET snart blive det. Få dig en snak med f.eks Hunters House som granslam henviser til.
Det var bare lige det...
Søren

Kommentar
Fra : 2duer

Dato : 16-12-03 22:17

Vægprydelser interesserer mig ikke. Geværet er stort set som nyt og skal selvfølgelig bruges til det det er fremstillet til.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-12-03 08:52

Så var det måske en idé at sælge det, og få et sprit nyt, for det du kan få for din antikke sag, og cal. 16 hvor mange bruger dette efter blyhagl er udskiftet med stålhagl (+ kraftigere krudtladning)? Rækkeviden med 16'er en nok noget hen a'la den samme, som det du kan kaste de tomme patronhylstre.
Jeg tvivler kraftigt på, at du kan købe gamle sortkrudtspatroner med blyhagl... med mindre du da kan finde en "selvlader" igennem din lokale jagtforening.
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-12-03 09:01

NB: Du kan få ca. 500,- $ (USD) http://www.herosarms.com/collectors_guns.htm i den billige ende, og 1.850,- £ (GBP) http://www.glasgowgunmakers.co.uk/stocklist.htm i den dyre ende (midt på siden).
Ring du hellere og få et godt bud hos de danske jagt butikker - f.eks Hunters House... når du nu er ligeglad med "bøssen" og bare vil skyde/gå på jagt med den.
Søren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 20 point
Dato : 17-12-03 09:21

Til sidst... prøv at rette henvendelse til http://www.sortkrudt.dk/ de kan HELT sikkert hjælpe dig.
Søren

Kommentar
Fra : 2duer

Dato : 17-12-03 09:28

Jamen for "søren" jeg er bestemt helt vild med den og skyder til daglig med en H&H cal 12 fra 1891 nitroproved.
Huskyen er en total nyerhvervelse fra et dødsbo, og den har mange ænder og duer tilgode.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-12-03 09:36

Held og lykke med gøppen... håber du får fat i noget "sort" til den

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-12-03 09:45

NB: Nu hvor du har en svaghed for gamle "skydere" (Holland & Holland ellers en super fabrikant). Hvorfor pokker tager du dig ikke et kursus i selvladning af patroner? Med de våben du har skulle det ikke være noget problem at få tilladelse til sortkrudt.
Er desværre selv holdt med at gå på jagt... min sidste var en Winchester SuperGrade 12 o/u & Sako 308win til dem med horn

Godkendelse af svar
Fra : 2duer

Dato : 22-12-03 15:03

Tak for svaret CLAN.