/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Kun lidt lyd
Fra : TLT
Vist : 712 gange
96 point
Dato : 16-12-03 19:11

Jeg har skrevet en gang får men nu er der altså kun lidt lyd på min com.

Under enhedshåndtering står der under lyd.....

Crystal WDM Audio Codec

Der er ingen lyd når jeg skal spille eller høre musik, men der afspilles lyd når fx windows startes.

Jeg tror bare der skal stå dette under lyd i enhedshåndteringen
Enheder til lyd, video og spil
Codecs til lydenheder
Codecs til videoenheder
Drivere til ældre lydenheder
Mediestyringsenheder
MPU-401-kompatibel MIDI enhed
Standardspilport
Ældre vidoecapture enheder

Men hvordan får man det instaleret

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 16-12-03 20:17

Dobbeltklik der hvor der er gule anmærkninger og opdater drivere evt install
Mvh Ole

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 16-12-03 20:34

Der er ingen gule anmærkninger....

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 16-12-03 22:28

Måske en smule frækt at spørge,men er du sikker på du har fjernet alle flueben i lydindstillinger??
Mvh Ole

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-03 22:34

enhedshåndtering>enheder til lyd.........>hvad står der
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-03 22:35

tryk + så den ruller ud

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-12-03 22:38

Hejsa

Når du har været inde i din enhedshåndtering,og der står de ting du nævner uden udråbstegn,jamen så er dit lydkort installeret.

Har du ikke et lydikon nede ved siden af uret ?
Hvis du ikke har,så gå ind i dit kontrolpanel og klik på lyde,på den fane der kommer frem,skal du sætte et flueben ved-vis ikonet lydstyrke på proceslinjen,når du har gjort det,så klik på ikonet og så skru op for den der hedder lydstyrke,før bjælken opad med musen.

Det næste du kan gøre er at gå ind i din enhedshåntering igen,og dobbeltklik på dit cd rom,og under fanen egenskaber,skal du sørge for at der er en flueben ved-aktiver digital cd lyd for denne cd rom enhed.

Hvis denne smøre ikke hjælper så skal du køre din lyddriver ind igen.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-03 22:38

enhedshåndtering>dvd/cd-rom-drev>tryk + >h-klik på din cd-rom>egenskaber>vælg fanen egenskaber>hvad står lydstyrken til
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-03 22:41

- Brian

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 17-12-03 15:20

Emesen

Det er ikke noget af det du skriver

men under lydenheder........ i enhedshåndteringen står der kun

Crystal WDM Audio Codec

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 17-12-03 15:24

under mit cd-rom drev - egenskaber og alt det der..... der er ikke noget sted hvor man kan akvitere dig. lyd...

Jeg mener selv jeg er rimelig god til computere, men kan dog ikke finde ud af det her...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-12-03 16:47

Hvilket styresystem bruger du.
Emesen.

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 20-12-03 21:30

Har du været inde i kontrolpanelet, gå ind i lydinstillinger, og vælge dit nye hardware som standart-hardware?

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 03-02-04 14:03

Det lyder tydeligvis som om du ikke har fået installeret den rigtige driver.
Windows har derfor installeret en medfølgende standard driver, men windows kan ikke finde resten af dit hardware, før du installere den driver, der udbydres af producenten. Kun gennem denne kan Windows finde resten af dit hardware.

Det tyder på at du på et tidligere tidspunkt har haft den rigtige driver installeret:

>Jeg tror bare der skal stå dette under lyd i enhedshåndteringen
>Enheder til lyd, video og spil
>Codecs til lydenheder
>Codecs til videoenheder
>Drivere til ældre lydenheder
>Mediestyringsenheder
>MPU-401-kompatibel MIDI enhed
>Standardspilport
>Ældre vidoecapture enheder

Hvorfor mener du der skal stå det? Hvis der kun står:

>Crystal WDM Audio Codec

er resten af driverne ikke installeret. Du går så følgende:

1) Find ud af hvilken lydhardware du har (Fx: CS4139). Afhængig af om du har on-board lyd (indbygget lydkort på bundkortet) eller separat lydkort, er der forskellige fremgangsmåder.
Skriv evt. her igen, hvis du har problemer med det!

2) Så skal du finde de nyeste drivere. Du skal naturligvis også vide, hvilket operativsystem du har.
I alle tilfælde er det bedst at besøge producentens hjemmeside. Her skulle du gerne finde de nye drivere, til det operativsystem du har.

3) Sidst skal de installeres. Producenten tilbyder også gerne en guide til dette.
Typisk skal driverne "unzippes" i en mappe. Herefter anbefaler jeg at afinstallere de gamle drivere (men der sikkert delte meninger om dette), og ved genstart finder Windows din hardware. Hvis du selv kan vælge, skal du manuelt angive mappen med de nye drivere. Hvis den igen installere de gamle drivere, må du manuelt update og angive hvor de nye drivere er placeret. Herefter finder Windows resten af dit hardware.

Puha, en guide. Hvis det ikke virker, eller du har problemer, så skriv igen.

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 03-02-04 21:58

hvis du f.eks bruger windows me så kan du bare geninstalere det uden du mister noget data.....jeg mener det var det jeg gjorde da jeg havde det samme problem.....