/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
47 mm til maxi
Fra : Orsted_banden
Vist : 606 gange
50 point
Dato : 16-12-03 18:56

Jeg skal have et 47 mm metra kit til monza over på min Maxi, men hvor meget er det man skal fræse ud af motorblokken, og hvis der også kommer et monza forrør på, kan man så køre med det eller støder det på asfalden??

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 16-12-03 21:28

jeg mener at forrøret vil skrabe på men er ikke sikker...
og du skal fræse ca. 2-3 mm op hele vejen rundt...

--zeck--

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 16-12-03 21:36

hvor stærkt vil den så gå med sådan et sæt, hjemmelavet studs, 28 mm kaburator til crosser, 32 mm monza forrør, "la franconi dæmper???

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 16-12-03 21:52

jeg ved det sku ikke lige men en 100-120 med den rette gearing
(en af mine venner har haft en maxi op på 130 med en 47 mm cyl.... jeg ved ikke lige hvad kabo han havde på.. men han havde en hjemmelavet dobelt udstødning på den var vild..!!)... men du skal nok lige tænke over at skifte krumtapen da en standart ikke kan klare så mange omdrejninger i længden..

--zeck--

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 16-12-03 22:38

Det er også en metra racer krumtap.... Næ jeg er mere bange for at min standart kobling ikke holder.... jeg har 18-36 gearing på nu med et 45mm, så den burde kunne slæve det med 47mm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-12-03 22:44

Så sæt en racerkobling på, den skal nok holde, eller gør som ham her: http://users.cybercity.dk/~bbe8722/tuningstricks.htm
Han sætter den ud af kraft, men det syntes jeg er en dårlig ide, det værste (næsten) der kan ske med en kobling, er jo nærmest at belægningen "brænder af", og det er da til at forny.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 18-12-03 18:29

Min kobling tror jeg holder..... men hvad tror i gir flest omdrejninger, et 47-mm metrakit eller et 45-mm eurocilndro 4-membranet??? jeg har en 28 mm kaburator....

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 18-12-03 18:30

Hip halløj

Hmmm jeg ville godt nok ikke anbefale at gå igang med det ! Du skal jo også plane topstykket og opbore skyllekanaler osv.. hvis du vil have den på max fart ! Hvor meget vil du have puchen til at gå ?! Jeg ved sgu godt det er pænt dyrt det her kit men ellers: http://www.protuna.dk/product.asp?c=12088108&n=19067303&pn=19067390 er pgså en løsning ! nu skriver du jo ikke opsætningen på din puch, med gearing, kaburator osv.. derfor er det lige sværdt for mig at sige hvad du har, men det her er ihvertald et komplet 7,5 HK tun sæt ! Som godt kan få din puch til at rive rundt i hjørnerne 100~ km/t på en god dag ! Ellers kan du jo lige selv kigge på lidt cylindre osv... !

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-12-03 19:01

Hvor mange spørgsmål kommer du med?
1 Spørgsmål: hvor meget er det man skal fræse ud af motorblokken, og hvis der også kommer et monza forrør på, kan man så køre med det eller støder det på asfalden
2 Spørgsmål: hvor stærkt vil den så gå
4 Spørgsmål: Næ jeg er mere bange for at min standart kobling ikke holder
5 Spørgsmål: men hvad tror i gir flest omdrejninger
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 18-12-03 22:52

Det er sådan et kit jeg har på nu, men det kan ikke gi flere omdrejninger en det det gør nu, og det er kun de der 105 km/t.... Så hvad for et af de to tror i ville være hurtigst

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 18-12-03 22:59

Hmmm.... jeg har selv en kammerat som har 7,5 HK kittet, fra Thansen, hans går 110 km/t og jeg tror virkelig ikke du presser mere saft ud af din puch ! 105 km/t er da også fint nok for en puch ?! Er du klar over hvad stellet er lavet til ?! Bremserne er sgu heller ikke noget råbe hurra for..! Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med de 105 km/t, og hvis du vil have flere RPM, tjaa så må du begynde at polere studsen, cylindren og kaburatoren indvendig...! så gir det en lillle smule ekstra men det begynder altså også at være pudse arbejde ! Men normalt ville man også sige overstiger en puch bare de 100~ skulle den stell forstærkes, så hold du på de 105 km/t min ven :D

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 18-12-03 23:15

Jeg har forstærket stellet... og nu er min cylinder så slidt at jeg aligevel skal have en ny, og da en af mine venner kan køre fra mig med sit 45-mm membran med kun en membran, ville jeg bare høre hvad for et i tror gir flest RPM????

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 18-12-03 23:40

Hmmm den er sværd ! jeg prøver lige at høre nogle Xperter..! vender tilbage..

Accepteret svar
Fra : zeck

Modtaget 50 point
Dato : 19-12-03 00:01

jeg vil mene at det er 45 membran..!! da det kommer mere komprision(staves det sådan??)..!!
og så et godt planet topstykke... hmm men det der protuna sæt der villle jeg holde mig fra hvis jeg var dig det er vel et ok sæt men deres cyller er ikke så gode..!! men tjek lige den her..!!

http://shopbasic.dk/mall/images/varer/242326.jpg

og så det her topstykke..!!

http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2831&vare_id=226310

det er nok sådan noget du skal ha fat i hvis det bare skal rykke..!!(men skift din kopling)

--zeck--

p.s her er mange gode ting til maxi:

http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_varer&cat_id=30742&shop_id=2831

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 19-12-03 00:03

UPS her har du lige det første link hvor du os kan se pris og lidt data..!!

http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2831&vare_id=242326

--zeck--

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 19-12-03 11:29

Hmmm jeg vil nu blive ved med at køre med det tunsæt fra protuna som du stadigvæk har ! for at få en lille smule ekstra, smide Carbon membran plader, på membranen det gir lidt ! Og ta og poler cylinder (skyllekanaler) kaburator osv.. så den for mere fart på benzinen, dette skal gøre med det allerfindeste smergelærred/sandpapir omkring P1000, meget fint korn, så man absolut ikke ridser cylindren !

Zeck, det staves Kompression hehe...

Med Venlig Hilsen
THomas

Godkendelse af svar
Fra : Orsted_banden

Dato : 19-12-03 16:28

Tak for svaret zeck.