/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Kashmir CD ?
Fra : mploug
Vist : 400 gange
50 point
Dato : 16-12-03 18:16

Hej

Jeg var til koncert med Kashmir og Mew i lørdags.
Jeg har Mews CD, men kunne også godt tænke mig
en CD med Kashmir.

Spørgsmålet er hvilken ?

Jeg kunne godt tænke mig enten "The good life"
eller "Zitilites".

Hvilken vil I foreslå af de to ?
Det er selvfølgelig en smagssag.

Jeg kan bedst lide de numre med gang i.

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-12-03 18:24

uha..

Det er svært! Hvis du virkelig er til Kashmir, så vil jeg klart anbefale dig begge!! The Good Life er dog lige en tand bedre efter min smag, og de fleste andmelderes..

Zitilites fik 5/6 i gaffa
The Good Lige fik 6/6 i gaffa..

Men jeg synes virkelig du skal købe dem begge, da de ligger så uendeligt, men alligevel, tæt på hinanden!

Mvh Niels!

Ps: I lørdags spillede de flest numre fra Zitilites (var selv med).. PLaylisten er her:

New Years Eve, Ruby Over Diamonds, Ramparts, Rocket Brothers, Melpomene, Make It Grand, Petite Machine, The Push, Surfing The Warm Industry, Big Fresh, In The Sand, Nyt Nummer, Lampshade, Kiss Me Goodbye, The Aftermath. Ekstra Numre: Gorgeous, Mom In Love Daddy In Space og Small Poem Of Old Friend.

Make It Grand, Lampshade, Kiss Me Goodbye, Gorgeous og Mom In Love Daddy In Space er fra The Good Life.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-12-03 18:25

forresten, hvis du kun vil have en cd, så er Good Life lige præcis så gammel at den pfte er nedsat..

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 16-12-03 18:30

Hej

Det er lidt sjovt.
Jeg har aldrig rigtig været Kashmir-fan,
men når jeg tænker på koncerten i lørdags,
synes jeg virkelig de er store.

Jeg synes virkelig det var en stor oplevelse at se dem.
Til gengæld var jeg lidt skuffet over Mew.

Jeg kan godt se, hvad du mener - i virkeligheden burde jeg købe begge,
og det kan også være det ender sådan, når jeg en gang kommer til
penge.
Men det bliver jo aldrig som at høre dem live.

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 60 point
Dato : 16-12-03 18:49

Nej det har du nok ret i..

Det var 4. gang jeg hørte Kashmir live, her i lørdags, og de er virkelig, virkelig gode! De sparker så meget røv! Jeg vil også give dig ret i, at Mew var skuffende, endda direkte kedelige i forhold til det sus Kashmir leverede. Men, her er mit råd: Køb The Good Life! Det er uden tvivl den plade jeg har lyttet mest til lige siden jeg købte den i '99! Den er gennemført og intet mindre end genial!

Mvh Niels

_______________________

Et par gode sider:

www.kashmir.dk <- Den officielle
http://hjem.get2net.dk/flemming_juul_jensen/fjongKashmir/index.htm

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 16-12-03 18:54

Hvis du er til numre med gang i - så er The Good Life jo nok den rette. Men prøv evt. at gå ind på kashmir.dk - Der kan du se 2 videoer fra Cruzential og 2 fra The Good life! Du kan også høre lidt fra hver cd!
Så det er nærmest "Vælg selv" - eller find den billige løsning - The Good life i en pladebiks!
Mvh. Andreas. (Der heldigvis har alle normalt udgivne cd'er - og er glade for alle!)

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 16-12-03 19:17

Hvis du skal have Kashmir med fuld knald på, så gå ned og købe deres første cd fra 94. Den hedder travelouge.. Og den er der sgu knald på, der kan de nye slet ikke følge med.

Kommentar
Fra : Maximiliam

Dato : 16-12-03 19:53

Køb

Travelouge
Cruzential
The Good Life
Home Dead
Zitilites.

De er alle gode og er must have for en Kashmir fan... det er dog lige at nævne at de to første ligner meget hinanden ligesom de tre sidste.. husk dog at Home dead er en opsamling på sange fra T he good Life + lidt ekstra.. men De to første er klart bedst efter min mening.. men køb alle sammen.. bare en ad gangen.. de er alle gode

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 16-12-03 20:27

Jeg bryder mig ikke om det gamle Kashmir.
Sikkert også derfor jeg først har fået øjnen
op for dem så sent
Jeg hopper på fra The good life.

/Martin

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 16-12-03 21:09

Du ved ikke hvad du går glip af !!!!!!!!!!!!! Men det er jo op til dig !

Kommentar
Fra : lasselynge

Dato : 16-12-03 21:31

Du skal klart købe The Good Life. Sangene på det album er fantastiske klassikere som Lampshade, Mom's in love - daddy's in space, make it grand og graceland.
The good life er mere blød rock iforhold til deres nye Zitilites. Der er en kæmpe forskel på de to albums.
Køb the good life..

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 17-12-03 09:45

Som du selv nævner er det en smagssag. Jeg har hørt Kashmir siden Debut-albummet Travelogue som er et meget "rocket" album i modsætning til deres seneste Zitilites. Jeg holder dog af alle deres albums da jeg, ligesom Kashmir, er blevet mere voksen. Hvilket også afspejles i deres musik. Der er flest ørehængere på "The Good Life", men jeg må indrømme at jeg holder mest af at høre "Zitilites" for tiden, især Surfing The Warm Industry synes jeg er et gennemført fedt nummer.
Som nævnt før af andre "kandu'er" synes jeg dog også du burde erhverve dig begge albums hvis du holder af Kashmir.
Uanset hvad du ender med at vælge bliver du ihvertfald ikke skuffet.
"May the Kashmir be with you"

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 17-12-03 15:50

Tak for svarene NielsPT.

Ok, mange tak for jeres svar.

Venlig hilsen

Martin