/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
3x bib i min cdafspiller!
Fra : michaelmoeslund
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 16-12-03 16:41

Jeg har købt en billig sony cdafspiller,998 kr i fakta,og vil meget gerne vide,om jeg ikke ka' slå de biblyde fra,som den kommer med når jeg afbryder tændingen-det er en sony cdx-L380x

mvh michael

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-12-03 17:50

Jo ved at sætte konstant strøm til, Det er noget den siger for at huske dig på at du skal tage fronten med. Hvis du sætter den til konstant strøm skal du jo selv huske at slukke den.

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 16-12-03 18:03

Det er ikke en god løsning, for når man slukker den, er der stadig lys i display og den viser ur. Lyset bruger rimeligt meget strøm og per erfaring ved jeg at det kunne tømme en Vectra for strøm natten over.

Lev med det - det gør jeg.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-12-03 19:15

Det er på den måde jeg har mont mit, men nu tager jeg også fronten med ind om natten. Så at den bruger strøm er jeg ligeglad. Det er for at den ikke bliver stjålet at den kan tages af. Og selv om at det ikke er et dyrt anlæg, kan det blive dyrt at få lavet en dørlås, eller sat en ny rude i.
Og hvis den kan tappe dit battri på en nat, er der noget andet galt. Eks. dårlig batteri, elller en forstærker der ikke slukker.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 17-12-03 17:04

Hej KK
Ja det er jo lige det der med at leve med det,der godt ka gøre mig lidt lun i førehuset.

sådan som jeg har forstået det,så er tekniske apperater der for at hjælpe.Og før man får set sig om,hyler opvaskeren når den er færdig,tørretumbleren bibber for at gøre opmærkson på, at den er færdig,og så begynder bilradioen da os' lige for at "huske" på at jeg ska ta den me ind,ja jeg ved godt det er nede i småtingsafdelingen men aligevel-jeg vil ha RO

Accepteret svar
Fra : KajKagearm

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-03 18:04

Hej Michael,

Det skal siges at den bruger IKKE strøm når man tager fronten af.

Dit problem er, at du vil ikke tage fronten af og du vil heller ikke mindes om det. Hvis du, inden du slukker tændingen, lige giver et tryk på frontudløserknappen, så springer den lidt ud i den ene side og vil ikke dermed ikke bippe når du slukker. Når du vender tilbage, kan du blot trykke den på plads - hvis du vil høre radio/CD.

Ja, det er da rigtigt at vi tyranniseres af vore maskiner. Jeg føler det kraftigt allerede om morgenen med vækkeuret!

Og når man ikke gider vaske op med BBC (balje, børste og citronduftsopvaskemiddel) så må man finde sig i at blive kommanderet til at hælde salt og afspændingsmiddel i en gang i mellem.

Men tilbage til radioen: Jeg bruger bipperiet positivt, ved det at mine evt. passagerer spørger hvad det betyder, og så får jeg chancen for at prale med min forholdsvis nye Sony med MP3 afspilning. Det rykker....

mvh / KK

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 17-12-03 20:24

Hej KK
Tak for din positive holdning,det luner lidt imellem alle mine larmende maskiner

-og du har nok samtidig redet min radio fra den stygge loddekolbe,da jeg kraftigt overvejede,at skille den ad,for at se om jeg kunne få den til at holde k...

mvh michael