/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Hvordan laver vi "bedst" børn???
Fra : nh1
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 16-12-03 14:38

Ved godt at det er en underlig overskrift, men det var jeg lige kunne finde på

Nu er kæreste og jeg er nået der til hvor vi gerne vil have børn. De praktiske ting er på plads, stabilt forhold, økonomi, hus og i den stil. Men da jeg ikke lige har veninder eller andre at spørge ad, er jeg lidt rådvild. Vi er nemlig enige om ikke at fortælle det til familie, venner o.l. før at miraklet er sket, da det ikke skal ske under pres og mange spørgsmål, selvom at det er ment i den bedste mening.

Nu er det ikke forbi at vi ikke lige ved hvilke indlederne øvelser der skal til for at blive gravid, men er der noget man kan gøre for at det lykkes rimeligt hurtigt, hvis man kan sige det sådan????

vi har begge har kigget lidt på div. lægehjemmesider og i den stil, men syntes ikke rigtigt at kunne finde så meget.

Jeg har også hørt noget om at der er forskellige kosttilskud, vitaminer o.l. der er godt at spise for fosteret om at gøre, bl.a. folinsyre og Jern tilskud.

Håber at der er et par "gavet" mødre med gode råd eller link.

På forhånd tak
nh

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-12-03 14:44

I skal bare lade som om at i ikke vil have børn så kommer det garanteret af sig selv

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 16-12-03 14:51

Hvorfor skal processen fremskyndes? Hvad med at lave jeres børn på almindelig vis og lad det tage den tid sådan noget nu engang tager?

Oplysninger om vitamintilskud og andre gode ting for fosteret får du oplyst af din læge/jordmoder, når du ER blevet gravid.

Pøj pøj med det.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 16-12-03 14:57

Prøv at tjek disse links:

http://www.fogb.dk/brevkasse.asp
http://www.oestrogen.dk/
http://www.netdoktor.dk/Q&A/answers.asp?CID=52
http://www.b-a-b-y.dk/artikler/gravid/hvorlan3.asp

Du kan også stille eksperterne spørgsmål.

Og så skal du i øvrigt holde dig fra motion...

mvh Rasmus

Kommentar
Fra : cmv1

Dato : 16-12-03 14:59

Hej
Sunowich har mere eller mindre ret, børn kommer når man mindst venter dem.
Mit råd er, at I bør være i god form, og forsøge at holde jer raske, d. v.s. usunde ting som stress, røg, druk og lignende bør undgås.
Det er vist også almindelig kendt, at for hyppig elskov ikke er så godt, men find kvindens ægløsningstidspunkt ved at måle temperaturen hver dag. Når den stiger ca. en halv grad, så er det tegn på ægløsning. Jeg mener temperaturen skal måles om morgenen. Omkring ægløsningen vil det være fint med lidt oftere elskov. Ægløsningen finder oftest sted ca. 14 dage før menstruationens første dag.
Prøv det!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-12-03 15:36

Den bedste stilling er missionær stillingen, og kvinden skal blive liggende et godt stykke tid efter samlejet.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 16-12-03 15:44

Hejsa.

Jeg står i den heldige situation at jeg lige nu går og venter på at damen skal føde. Hun er sat til lørdag d. 13/12 men den dato er nu overskredet så vi venter bare.

Jeg kan sige dig ud fra egen erfaring at du skal ikke gå og spekulere for meget over at nu vil i gerne have barn og hvordan mon man gør det hurtigst. Drop al den tankegang, specielt alle de tanker du har gjort dig om råd og bolig og alt det der. Hvis du først skal tænke på om du er parat til at få barn (både økonomisk og psykisk) så er du (efter min ydmyge mening) så er der meget lille chance for at det lykkes for dig. Børn kommer når de skal komme, meningen er ikke at vi skal fremskynde en dejlig naturlig proces, med piller og andet tilskud. Man skal ikke spekulere på penge og plads og ditten og datten, alt dette falder på plads når barnet er kommet i verden.

Stresset omkring et nøje "Planlagt" barn, gør ofte det at man ikke bliver gravid. Tag f.eks. min storebror som eksempel. Hans svigerforældre spurgte om de ikke snart skulle være forældre nu når de havde været gift så længe (konen havde udsat ideen om at få barn i 5 år fordi hun ville få sig en lang uddannelse først). Desuden følte de pres fra anden side fordi alle venner havde fået børn, og de pressede sig selv nu hvor hun var færdig uddannet og "tiden" var rigtig. MEN det ville bare ikke lykkes for dem. De prøvede i et helt år uden at det lykkedes. Prøvede og prøvede og prøvede. Fulgte alle "opskrifter" for at få børn. Til sidst troede de begge at de simpelthen bare ikke kunne få børn. Så de tog en lille teltferie til Bornholm for at slippe væk fra alle tanker om børn og pres fra andres side. Gæt engang hvad skete? Hun BLEV gravid på turen, langt væk fra alle ideer og tanker om børn (akkurat som en anden så "pænt" skrev "prøv ikke på at blive gravid, og du bliver gravid").

Så for at opsummere mit lille makværk af et indlæg. Efter min mening kan og SKAL børn ikke planlægges og forceres igang. Børn kommer når naturen vil det. OG man kan SLET ikke regne ud om man har RÅD til at have barn, drop disse tanker og prøv hellere at tænke på hvor heldig du er at have en dejlig partner som er villig til at skabe et nyt liv sammen med dig, så skal alt nok lykkes for dig.

Held og Lykke med "skabelsen" af jeres barn!!

Mikael

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-12-03 15:54

Det er præcis, hvad der sker, presset fra andre bliver så stort, at man var ved at brække sig, så lyt tilMichael-hanna `s råd.

Det er - desværre sådan.

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 16-12-03 16:09

ja sådan som mikael har skrevet er nok det mest rigtige.. da stress er en meget dårlig faktor for at blive gravid, det beste vil være somogså er blevet skrevet. er at tage på weekend.. og bare slappe af, samtidig med at at man er fri for alle andres dumme meninger og hvad der ellers tilhører.. det med at planlægge børn kan jeg ikke se hvorfor det skal være nødvændigt..jeg blev selv mor til jordens dejligste søn for lidt over 2 år siden og det er det bedste der nogensinde er sket for os og han var absolut IKKE planlagt..
så mit råd er tag at slappe af i hyggelige omgivelser langt væk fra daglidagens travlhed.. så skal det med ganti nok lykkes..

pøj pøj lillia

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 16-12-03 16:37

i skal lave det du kalder indledende øvelser i dagene omkring din ægløsning, og du skal som andre har påpeget undgå for meget stress

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-12-03 16:57

Spis, drik og motioner regelsmæssigt. Hav sex relativt ofte... sker det for sjældent, bliver mandens sædceller "agressive" og har travlt med at lede efter andre sædceller istf. at befrugte æg!!!

Giv manden blødkogte æg og stjæl hans stramme bukser!

og glem så iøvrigt alle gode råd og gør som du plejer!!!!

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 16-12-03 17:34

Der er nu et godt (gammelt) råd. Find din "ægløsnings-tid", ved at tage din temp. hver morgen - inden du står ud af sengen, din normal temp vil lige være steget lidt når tiden er inde.
Det med hver morgen skal forståes sådan at du starter umiddelbart efter menstrationsperioden og fortsætter til du har funden din "periode", som alm. vis vil være ~ 6 -12 dage, men kan altså svinge.
Der siges endog man kan bestemme dreng/pige ved dreng... ofte samleje i tidsrummet op til osv. ved pige så hold en pause lige før den store fest!

Accepteret svar
Fra : Tulletine

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-03 18:49

Hej NH1

Jeg syntes det er dejligt at læse at nogen har gjort op hvornår, hvorfor og ikke mindst med hvem de ønsker et barn - flere burde gøre det samme.
Mht. folinsyre så begynd nu for det anbefales at kvinden har spist det mindst 3 mdr. før graviditeten.
Motion har aldrig skadet FØR en graviditet og under heller ikke, med mindre det er kampsport eller andet med nærkontakt.
Jeg vil foreslå en ægløsningstest istedet for tempraturmåling da man ikke får taget den inden man står ud af sengen og derfor ikke er til at regne med.

Jeg har også hørt mange historier om folk der ikke blev gravide trods ihærdige forsøg og som købte en hund, planlagde bryllup eller tog på ferie og VUPTI så var de gravide. Ingen tvivl om at psyken spiller ind men det er lettere sagt end gjort ikke at tænke på det, tjekke trusser konstant når tiden nærmer sig osv. For når beslutningen er truffet så skulle det helst have været igår at man stod med tissepinden med de 2 berømte/berygtede streger og ikke om ½ eller helt år.
Hvis du og din mand kan finde noget andet at fokusere på, ikke tælle dage til næste menstration og have sex når i har lyst og ikke efter din tempratur så vil i nyde denne tid mere og det vil måske gå hurtigere.

Rigtig meget held og lykke.

Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : nh1

Dato : 17-12-03 10:41

Med de forskellige svar på vores spørgsmål, er jeg da vældig glad for at min mand og jeg holder det for os selv, da jeg lige kan forstille mig hvordan forældre og søskene ville spørger i tide og utide. (Der er nemlig ingen børn/børnebørn i familien endnu )
Til dem der stiller spørgsmåltegn ved at vi har målt og vejet økonomi, tid, plads o.l., vil jeg gerne fortælle at vi begge føler os meget parat til børn, men var også helt enige om at at de ting skulle være på plads, da (efter vores mening) er et stort ansvar at skulle have børn og ikke noget man bare gør.
Det er overhoved ikke for at på nogen måde for at støde andre med en anden holdning eller at fornærme par som får ikke-planlagte-børn, som sikkert også får den største kærlighed og bedste start på livet, men vi ville bare være sikker på at vi var parate som muligt.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 17-12-03 11:45

Det er da rart med forskellige holdninger, det gør livet bedre, hvis vi var ens, ja - så var der ikke noget at tale om. Så i må have en god fornøjelse! Pøj, PØj.

Jeg skal selv til at være Besse, og det er ikke planlagt, men de glæder sig usigeligt meget, så det er blevet et ønskebarn. Det bliver måske det eneste, men det er helt ok. Jeg syntes bare jeg har været heldig, selvom jeg selv har 3 voksne drenge, så betyder det ikke altid at man får børnebørn, sådan er livet ikke skruet sammen.

Held og lykke!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-12-03 11:51

Jeg synes jeres holdning lyder god og sund, og jeg håber I får held med projektet!
Men tænk så lidt som muligt på det...ellers bliver du ked af det, hver gang du får menstruation!!!

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 17-12-03 12:35

Livet går sin gang, og man kan ikke gøre andet end bare at svømme med floden. Lev og nyd livet mens du har det.

Mikael (som aldrig selv vil finde på at regne på om jeg er parat til at have børn, kommer en graviditet igang, har man 9 måneder til at indrette sit liv efter den nye situation)

Kommentar
Fra : 25

Dato : 17-12-03 12:52

ja, og så bliver det som regel et ønskebarn.

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 17-12-03 16:28

jep.. ønskebarn/børn.. det er det bedste der findes i hele verden.
da jeg opdagede jeg var gravid boede jeg i en lille bitte lejlighed, men fandt hurtig ud af at søge en større meget hurtig, så i behøves ikke være bekymret, for hvordan det skal gå.. tingene kommer stille og roligt..men glæd jeg til det lykkes.. det bliver en stor oplevelse.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-12-03 22:03

Spekulerer på om Mikael mon blir gravid?????????????
CITAT:
Mikael (som aldrig selv vil finde på at regne på om jeg er parat til at have børn, kommer en graviditet igang, har man 9 måneder til at indrette sit liv efter den nye situation)

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 18-12-03 09:24

spekulative skingur må da vide at mænd også godt kan have meninger og holdninger til ting som ellers kun er forbeholdt kvinder (kun Arnold er blevet gravid så vidt jeg husker min filmhistorie). Ikke et sted i mine indlæg fremgår der noget om at jeg kan/skal blive gravid. Jeg har et barn fra et tidligere forhold og venter barn med min nuværende dame (kommende kone regner jeg med).... men min magre udhungrede krop har og vil aldrig blive et ni måneders langt hvilehjem for et barn.

Men ellers så kunne det da være én udfordring at bytte rolle engang (uhhhh jeg ser folk vride deres ansigter i hysterisk latter når jeg siger sådan noget), men nej sådan er mennesket ikke skabt..!

Mikael (som ikke kan blive gravid selv)

Godkendelse af svar
Fra : nh1

Dato : 02-01-04 08:28

Tak for svaret Tulletine.
Vi krydser finger og tænker på noget andet