/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
jagttegn
Fra : tom34
Vist : 2940 gange
150 point
Dato : 16-12-03 14:30

Hejsa
hvor meget løber et jagttegn op i nu om dage og hvornår kan man gå igang med det
og så vil jeg godt spørge til råds om haglvåben og rifler hvad der er best at begynde med???. jeg har set på en beretta s687 silver pigeon 2 haglbøsse er det noget at begynde med, men riflen er jeg meget i tvivl om hvad det skal være og hvad der er best.
håber der er nogle der vil hjælpe
mvh Tom

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 160 point
Dato : 16-12-03 15:10

Jeg tror du er bedre stillet ved at stille dine spørgsmål herinde:
http://www.jaegerforbundet.dk (vælg debat)
Her kan du iøvrigt også se hvor jagtkurser afholdes og købe brugte geværer.

mvh Rasmus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 19:43

Hej Tom...
Snak med din lokale aftenskole, de afholder som regel kurser.
Om jagtegnet kan du kigge på http://www.sns.dk/jagt/jagttegn/jagttegn.htm
Bekendtgørelse omkring jagttegnet på http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20020010605-regl
Hvad angår en hvilket våben du skal vælge, så lyt til din pengepung Påtænker du f.eks havjagt så vil jeg sinde en lidt mere "simpel" og billigt jagtgevær. Så hellere skyde et par ekstra kroner efter et nummer to til land-jagt.
Hvad angår riffel, så kommer det skam meget an på hvilket vildt du vil jage / har mulighed for. Selv har jeg en Sako 308win og syntes det er en god all-around riffel.
Held og lykke med det... og lad nu være med at købe et mindre våben arsenal, start i det små.
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 19:45

Det går godt... kald det tastaturvirus - du fatter nok hvad jeg mener

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 19:47

NB: Rasmus' link er godt at kigge igennem

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 16-12-03 20:09

Hejsa Clan
nu har jeg snakket om det jagttegn længe nok (mener konen) så det er på høje tid at komme igang med det, og butikken nej det vil være for vilt at gå i gang med ( du havde ret Clan)
Rasmus' link er en rigtig god side
Mvh Tom

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 20:43

Ak ja drømme, egen butik og så en regnemaskine til at ødelægge det hele. Surt at livet ikke altid former sig, som vi gerne vil ha' det
Jamen du skal da bare i gang med at tage dit jagtegn. Her er lidt lokalhistorie (for mig), du ved jo jeg kommer fra de kanter. Nederst på siden er der også lidt "guf"
Hygge... og rigtig glædelig jul til dig og fruen i huset
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 20:46

NB: Jeg syntes faktisk at Rasmus fortjener dine surt optjente points. Der er nemlig lidt lokal reklame i det (pist! Det er nemlig Kalø's nye side... den gamle var http://www.vildtforvaltningsskolen.dk/)

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 16-12-03 21:13

Tak for svaret rkl
siden er rigtig god og glædelig jul
Mvh Tom

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 21:22

Ups! Glemte mit link til dig http://www.jagtshop.dk/altomjagt/VildtForvaltning.html
Selv rigtig glædelig jul og et godt og lykkebringende nytår
Søren

Kommentar
Fra : kaw203

Dato : 24-12-07 13:29

Hej Tom
Hvor i landet befinder du dig?
Jeg underviser privat på Vestegnen, på aftener som kan tilpasses.
Er du interesseret? Så kom med en melding og en email adresse for nærmere oplysning

Kommentar
Fra : David_Nielsen

Dato : 11-11-09 21:38

Hej Tom34,

Angående hvorhenne du kan tage jagttegn, afhænger det lidt af hvor i landet du bor

Men på bloggen her kan de finde en samlet oversigt over udbud på jagttegnkurser forskellige steder i landet. Det ser ud til at et jagttegn koster fra ca. 1.900 kr. og opefter.

http://www.jagtblog.com/jagttegnskursus.html

Mvh.
David