/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
til molokyle
Fra : tutfis
Vist : 332 gange
50 point
Dato : 16-12-03 12:11

hej molo

kig lige her!

til dig for din hjælp i frida2 tråden

go jul

tutfis

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 16-12-03 12:58

Juhuuu..... her er jeg

..vi ses da snart i en ny hønsetråd ...oder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 16-12-03 13:10

tja dat kan da godt være!

i må jo sige hvis i vil ha en......
ved frida roder rundt over i sexualitets spg...
og emesen hmmmm? tja der er filiserne som sukke laves....
tror mango holder jule ferie han kom jo tidlig hjem så det var jo mange ugers juleferie de fik. regner med at hun holder ferie da jeg heller ikke har fået nogle emiler fra hende *s*

tutfis

Godkendelse af svar
Fra : tutfis

Dato : 16-12-03 13:14

Tak for svaret molokyle.
ang hønsgård..... så meget tid ha den omsværmede heller ikke *g* men kan då få tid men skal lige ha mit bredbårnd og køre...hvis alt går som det skal er jeg super hurtig og online   fredag *s*

skal ned og hente min pakke til det i dag *s*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 13:18

Du har nok ret mht. mango og nu forlader den kære ram2 os også for et stykke tid...suk

emesen? Jamen ham jorde jeg da fra tid til anden (..nederst i tråden ) : http://kandu.dk/dk/spg/28039

Jeg går da ud fra du abonnerer på smalltalk og kandu.dk kategorierne, så du ikke går glip af noget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 16-12-03 13:22

det gør jeg men jeg har ikke tid tilat følge med fortiden..hende jeg skriver speciale tja lad mig sige det sådan vi skriver ikka sammen mere fra i fredags og specialet skal afleveres inden 4 uger...så jeg er på spanden´..skal skrive 20sider om anbragte unge på døgninstitution.... og tja stater i da på barbund helt forfra...hmm tror sku ikke lige at jeg klare den..!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 13:30

Er det steder som : http://www.athena-2000.dk/ du skal skrive om? Så kan du måske arrangere en samtale og få lidt kildemateriale ..eller er aldersgruppen for gammel?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 14:23

tutfis -> Se lige om du kan hjælpe her : http://kandu.dk/dk/spg/28269

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 16-12-03 14:27

det er unge anbragte på døgninstitution helst i andersgruppen 15-18, da mange unge bliver flyttet til instutioner såsom godhavn og sølager...

var ude og se farvergårgde i kokkedal fik ikke så meget ud af det... da hende jeg før skrev sammen med var med og hende lederen var ikke særlig øh samarbejdesvillig...efter hun blev spurgt om de arbejde ud fra en bestemt pædagogik....

skal ind på relationsteori, miljø terapi, social arv og omsorgssvigt i opgave... mangler bare et eller andet "guf" til at få kædet sammen og til at basere alt den teori på..

men det er ser ud at munkerup helsingør lokalcenter og famlilieforvaltningen er sprunget fra til at vise rundt, samtaler osv.... og at få nogle nye steder så tæt på jul er nærmest umuligt...
så skal snakke med min vejleder om hvad jeg så gør på torsdag!

tutfis

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 14:56

Ok. jeg snakker lige med uro om det iaften

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-03 16:27

nu kom jeg for sent til, at guffe lidt flere point.
I øvrigt blev jeg ikke jordet - molo var bare "lidt" heldig.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 16:35

Af frygt for at gentage mig selv : Dårlig taber

Man kan ikke være 'lidt' heldig : Enten er man heldig eller også er man ...heldig, men for det meste er jeg bare dygtig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 16-12-03 17:08

NÅÅÅRH lille emesen *s* kom du forsent..... heller komme forsent end for tideligt *s*

tutfis

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-03 19:26

Det kommer da an på hvor ...............................................sent
Emesen.

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 16-12-03 19:39

*g* tjaaaaaaaa så er det lige hvad der er for---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->sent

tutfis

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-03 19:44

Som damemenneskerne plejer at sige:"hellere komme lidt tidligt, end slet ikke at nå det"

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 16-12-03 19:48

ha ha ha he he nok sandt meeeeeeeen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-03 19:50

Ja - for det er ret iriterende, at skulle vente på den næste bus.

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 17-12-03 12:15

det er derfor der er andre som benytter sig af sin cykel......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 16:33

Jeg er f.eks lige cyklet på Ama'r. Har lidt problemer med et Soundbaster 16 ISA (oldsag) på en IBM PC 300GL (oldsag)
som ikke rigtigt vil spise de drivere jeg har downloadet. Joe... de installere godt nok, men kigger jeg i System->Enhedshåndtering->Enheder til Lyd, video og spil , så Får jeg at vide at enten enhed eller driver ikke virker korrekt ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 17-12-03 16:40

du finder jo nok en løsning..... øh jeg skal lige ha en til at ordne mit bredbånd hmm kan helt sikkert godt selv men min tålmodighed for tiden stå ikke til at rode rundt med stikken sætte op osv.... suk suk!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-12-03 17:11

Molokyle - det isa-kort sidder vel ikke på fælles isa/pci slot.
Bare en lille tanke.
Emesen.

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 18-12-03 19:38

molobasse *s* fedte fedte *g* kan du huske mit netværkskortproblem.... *g*
hmmm fandt da ud af why jeg ikke kunne finde det;da den var til rep' så erstattede de ikke netværkskortet i dyret.

kun de oprindelige dele som den var født med....
det var derfor at jeg ikke kunne finde det...
det var bare lige en daltalje som de ikke havde fortalt mig.

nå men har lige smækket nyt netværkskort i men nu vil den ikke installere driver oplysninger hmm alt diller selv noget så nemt som mit adsl!

hmm

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 18-12-03 19:41

ps molo fik du styr på dit problem på amár

tutfis

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-12-03 19:47

tutfis - hvilket styresystem bruger du.
Er der lys i lamperne lige ved netstikket
Emesen.

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 18-12-03 22:09

hejsa emesen...... mine problemer vil ingen ende tag.....
nej jeg kan ikke se noget lys ved net stik... kun ved rammene
har smidt netværkskortet i og skulle installere det men stadig lade opkaldskortet sidde i...

så lagt så fint på nær instalisionen af driver oplysninger....
køre kun win 98 og driver oplysninger er på diskette og til win 98!

men okay har faktisk fået installeret netværkskortet en gang men den siger at der er fejl.

men nu kommer der flere problemer til
når pc starter er opstarten der ikke den siger at noget med filer mangler som win skal bruge og tryk på vilkårlig tast for at starte og dådan kan du blive ved.

men har fået tvunget den i gang nu. har taget kopiere af så meget data som muligt for sikkerhedens skyld.

skrive program hedder nu winword og når jeg åbner det så installere det sig selv lige først....

jeg har fået den til at bruge opkladskortet lige nu så fint.

har prøvet at lede efter fejl men uden held hvíd den overhovedet finder nogle fejl
i mit hovede lyder det som en reinstaltion af win ?

og ja giv mig en stave plade og et dansk kursus men jeg er meget nu

tutfis

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-12-03 16:48

Når du indstallerer netkortet og bruger den medfølgende driver fra CD-rom/diskette vil den under installationen også bede om win98 CD-rom.
Hvis du skal gennemse '98 CD-rom så ligger det under D:\ win98 (hvis dit CD-rom drev er D
Emesen.

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 19-12-03 16:55

den spørg ikke efter 98cd'en jeg piller opkaldskortet ud og sætter netværkskort i igen nu prøver at installere forfra...

har fået rette den mange fejl... dog under opstart; der mangler en enhedsfil som win bruger og som ikke findes mere....

tak emesen det skal jo nok lykkes på et tidspunkt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 17:02

Grunden til den ikke spørger efter en driver er fordi du skal fjerne den ikke fungerende først og så REBOOTE. Du ved ind i : Denne computer->Egenskaber->Enhedshåndtering->netkort ..Fjern.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-12-03 17:03

Du kan godt rulle win 98 ind over den eksisterende og dine programmer eller filer forsvinder ikke.
Emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-12-03 17:06

nemlig molokyle

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 19-12-03 17:10

jeg er i gang med det det er hvad jeg også prøvede i nat men ved godt at det skal være løsningen

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 20-12-03 16:36

hallo drenge det har jeg prøvet og nej det virker heller ikke.....
tror problemet ligger i driveroplysningerne den kan ikke finde dem eller dele af dem så....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-03 18:51

Har du eller forsøger du at have to "veje" til internettet via opkaldskort og via netkort.
Emesen.

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 20-12-03 19:04

jeg har prøvet at have 2 veje opkalds og netkort og så kun den ene...

hmm har fundet det men kan ikke læse driveroplysninger.... hmm er træt af det her p..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-03 19:11

Når du enhedshåndtering opdaterer driver så tryk har diskette eller lad den lede på diskette (cdrom/og andet skal ikke være hakket af)
den kan måske ikke finde driveren på disketten - så brug gennemse og naviger til noget der hedder driver og win98 eller win9xx så skulle du finde den.

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 20-12-03 19:19

emesen det har jeg prøvet flere gange i dag.... prøver igen så jeg kan fortælle hvad den siger

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-03 20:09

Tutfis - jeg lukker nu.
Du må ikke give op, vi skal nok få den til at køre.
men læg ind, hvad den skriver, så kan vi måske regne ud hvad der er i vejen.
Emesen.

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 24-12-03 09:40

prøvede at ligge ind men kunne ikke få lov pga kandu laver om også gik mit nethul helt dødt...

men jubii nu er jeg online med mit adsl løsningen....:

et andet netværkskort og diskette var løsningen på mit netværkskort problem.... dog kunne stadig ikke komme online da cybercity havde glemt at give mig/aktivere min ip adr.....!

maria

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-12-03 11:00

Super.............så bliver det alligevel maria!
Emesen/Eyvind.