/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Magler farver på ikonerne på skrivebord
Fra : ponti
Vist : 257 gange
50 point
Dato : 16-12-03 11:40

Kører med XP prof, har et Geforce med de nyeste driver. Mine ikoner på skrivebordet vises kun med 16 farver selv om jeg kører i 16 bit tilstand. Kun hvis jeg skifter til 32 bit vises ikonerne "normalt", hvorfor???

Kommentar
Fra : moest

Dato : 16-12-03 12:02

prøv at højreklikke på skrivebordet, gå til fanen effekter og sæt et flueben i "vis ikoner med flest muligt farver" eller hvis dit grafikkort har muligheden så sæt den op til 24 bit farver

Mvh
Moest

Kommentar
Fra : moest

Dato : 16-12-03 12:03

jeg mener : højreklik skrivebord, egenskaber og så til fanen effekter

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 16-12-03 12:13

Hej Moest, i XP under effekter kan du ikke vælge "køre ikoner i flest mulig farver" Jeg har selv ledt efter denne box men den må findes et andet sted. Det skulle lade sig gøre i 16 bit tilstand at vise alle farver i ikonerne, det kan jeg se på andre maskiner. På min er det både på skrivebordet og i proceslinien at de kun vises med 16 farver. Når jeg kører 32 bit virker det, men jeg vil gerne køre i 16 bit mode

Kommentar
Fra : moest

Dato : 16-12-03 12:35

Jeg sidder med en 2000 her på arb, men når jeg kommer hjem kan jeg lige tage et kig på min xp

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-12-03 12:56

Nogle gange skal det så lidt til som at tage en diskoprydning og sørge for at fjerne alle midlertidige filer.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 16-12-03 12:56

Er du sikker på at dine ikoner kun vises i 16 farver når du kører med 16 bit opløsning. Det kan være svært at se og 16 bit giver også en masse ujævne kanter fremfor 32..

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 16-12-03 17:37

Som sagt er det samme ikoner som på andre maskiner der kører XP samt 16 bit farver. Forskellen er at på min maskine bliver de vist med noget der ligner 16 farver???

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 16-12-03 17:56

Du kan ikke få 16-bit farver til at vise dine ikoner ordentligt, du SKAL have mindst 24.

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 16-12-03 18:24

Kære venner jeg har selv fundet ud af det, men tak for jeres indsats. Problemet var...: Jeg kørte med en opdatering på 85Hz da jeg skiftede til 100Hz....vupti blev ikonerne vist i 16 bit farver.......

Tak