/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hardwareinst. i Windows XP Prof.
Fra : sfl17
Vist : 440 gange
80 point
Dato : 16-12-03 11:13

Når jeg starter min pc op, søger den automatisk efter hardware i Windows XP Prof. (vist nok en version fra 2001) - det er røvirriterende, da det forhindrer mig i at åbne programmer (den finder en usb port som for længst er taget i brug). Hvordan får man Windows til ikke at søge efter ny hardware i opstarten???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-03 11:19

vis du har en cd til den hardware som sidder i usb porten så henvis indstalations guiden til denne cd

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-03 11:29

havde samme problem med en scanner og havde indstalleret twain/driveren men måtte så henvise indstallations guiden til cd'en,det løste problemet og den spurgte ikke igen,væl selv stien til driver,med gennemse og henvis til cd'en

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 16-12-03 17:52

Bare udfør guiden ved at give noget der vil give negativ virkning. Altså f.eks. et tomrum. Hvis det er fordi den skal bruge en fil så prøv at søg efter filen på din comp eller på den driver CD du har og installer det .. Det skader ikke at Windows også har den i den integrerede plug and play detektor.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 17-12-03 12:48

Har du prøvet at opdatere din WinXP via Windows Update?
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 17-12-03 14:58

sfl17: Har du prøvet mit forslag? At udføre guiden?

Hvis det kommer til at gøre at du ikke kan bruge din USB Port installere du bare driveren til den igen og eller går ind i enhedshåndtering og sletter USB enheden og så kan du f.eks. prøve at udføre guiden ved at pointere til det sted hvor den fil den spørger efter ligger.. Forhåbentlig på din Driver CD-ROM eller på din harddisk et sted hvor du har udpakket driveren og installeret den. Prøv at søg hvis den spørger efter en fil, hvis ikke så prøv bare at udføre den uden nogle advancerede valg så prøv at undgå noget der måske kan skade din comp når du vælger, men bare før guiden ud i en blindgyde.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 18-12-03 09:38

Har lige fundet ud af, at mit motherboard ikke kan køre usb 2.2, som porten ellers er beregnet til. Porten kører dog fint med usb 1, selvom installationen af den ikke er komplet. Den siger simpelthen, at filen usbehci.sys mangler på cd-rommen. Har forespurgt hos fabrikanten, i Holland vist nok, og den skulle netop brokke sig pga. usb 2.2 ikke kan køre hos mig.. MEN for at gøre en lang historie kort: Jeg håber EN HERINDE 100 % KAN FORTÆLLE MIG, HVORDAN JEG KAN SLIPPE FOR, AT PC'EN ALTID SØGER OG FINDER NY HARDWARE - USB'EN, DER IKKE KAN INSTALLERES KORREKT - VED OPSTARTEN.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-03 11:10

Prøv at gå ind i enhedshåndtering, den enhed der er problemer med må stå her. Klik på den og når du kommer ind i egenskaber for den aktuelle enhed, kan du på fanebladet generelt nederst sætte den til "brug ikke denne enhed(deaktiveret)".

bentjuul

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 19-12-03 12:52

Har nu prøvet at sige, jeg ikke vil benytte enheden inde i enhedshåndteringen og stadig fungerer mine usb2-porte som usb1, så det er okay. MEN Windows opdager stadig enheden ved opstarten og spørger, om den skal installere en driver! Hmm.. Virker som om, man ikke kan undgå det skide fuck and pray/plug and play.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-03 21:20

Hvis du har en CD'er til dit bundkort, kan du prøve om der ikke skulle være en driver som mangler at blive installeret, det kan ofte være problemet.

bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-04 11:35

Jeg forlader dette spørgsmål, da problemet enten er løst eller sfl17 har mistet interessen.

bentjuul

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 07-01-04 11:56

Jeg har ikke mistet interessen, har bare ikke kunnet løse problemet! Måske det endda ikke kan løses! I gamle versioner af Windows kunne man godt bede om, at den ikke skulle søge automatisk efter hardware, men det kan man vist ikke i XP?! Eller hvad?

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 80 point
Dato : 07-01-04 12:11

du kan slå det fra i bios under pci/Plug and Play Setup page
Plug and Play aware O/S vis det hedder det i din bios,men så skal
du ind og slå det til igen vis du indstallere ny hardware.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 07-01-04 13:16

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 13:22

nå,så lykkedes det endeligt,jeg kom ikke med foreslaget før,fordi jeg troede at det ville blive for besværligt for dig,ud og ind af bios,hver gang der skulle indstalleres ny hardware.
selv tak
Manse9933

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 07-01-04 14:27

ja, men hvis der ikke er andre muligheder for at slippe for den skidne opstart i windows xp, hvor den søger på usb 2 hele tiden.. :(