/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
På de vilde våger med ram2
Fra : molokyle
Vist : 573 gange
10 point
Dato : 16-12-03 10:30

Jeg var slet ikke klar over at ram2 var friluftsmenneske, men man skal åbentbart lære så længe man lever

Fangede du noget ram2 eller var det bare en søndagstur på bølgen blå ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 10:36

>Molo

Hold kæ... hvor er du nem - Tror du jeg godvilligt bevæger mig ud på Øresund i en 7 hestes orkan for at fiske dumme kolde fisk

Næe du - Vi skulle ud og sprede asken efter en nylig afdød ven - Fik en lille Champagne fis på inden jeg af Bådmanden på det gode skib Øby, blev løftet i land

Vi var blot oppe ved Knud Rasmussen

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 10:46

Nå det er jer der smider alskens skidt i havet. For tre uger siden var jeg ved Ålsgaarde og fangede en urne i bastkurv med blomster. Apropos mærkelige fangste så hør lige hvordan min tur på sundet i fredags formede sig :

Citat
Vi stod ud fra Christianhavns Kanal tidlig fredag for nu skulle der fanges. Jeg var allerede begyndt at drømme om kogt torskerogn med kartofler og remouladesovs, mens jeg sad og fik mit grej klargjort. Efter et par timers fiskeri ved Benzinøen var der imidlertid ikke kommet andet i spanden end sild. Sild er godt, men silderogn er altså ikke nogen delikatesse. Nuvel, ud på den anden side af Flakfortet, hvor der lige havde været slagsmål dagen før, så vi tænkte: Dér måtte være masser af torsk. NADA, så vi aftalte et sidste 'dyp' inden vi gik ind i havn. Så skete det :

På 21 meter vand, helt nede ved bunden faldt 'hugget'. NU ER DEN DER !!! ; råbte jeg optimistisk. Stangen bøjede og jeg hev op. Ikke megen fight tænkte jeg, men nu kæmper småtorsk sjældent. Op kom 'dyret'. En stor grå skygge viste sig i havoverfladen og vi kunne se hvad jeg havde fået på krogen : En GULVKLUD !!!

Nøj hvor blev jeg stolt. Der fanges nemlig kun 2-3- stykker af denne sjældenhed i Danmark om året.
Tjae.. det var den tur :-D

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 10:49

>Molo.

Kogt gulvklud m. "Gydjem dyp" Kender du Gudhjem dyp?? (til kogt torsk)

Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 10:50

Husk at få stemplet i jeres søfartsbøger

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 10:57

Nope ??? Gudhjem dyp : font af kogt ged ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 10:57

Nåe ja - Det tæller jo som fart tid - det vil så blot tage 38 år at blive fuldbefaren matros.

Men i øvrigt kunne jeg forestille mig at Øby var en glimrende måde at holde en god fest for venner og bekendte på. Sån' en tur rundt hele eftermiddagen og det halve af aftenen på Øresund med mad og drikke. Hmm ikke dårligt

Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 11:02

Søgte lidt på det der dyppelse - nope, nada intet om Gudhjem dyp (med garanti et eller andet med % i)
Skvattede ellers over en god fiske/skaldyrs side http://www.birthes-madside.dk/opskrift/menu-29fiskogskaldyr.htm
fra http://www.birthes-madside.dk 'den havde jeg ikke set før.
Matros = 38 år

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 11:02

Molo - Nej for fan...Gedefont - Bvadr

Kog torsken som du plejer - Rist bacon i tern på panden - i baconfedtet "rister" du derefter gulerødder i skiver el. tern og evt. porreskiver og løg - Færdig - Bland det hele sammen på panden og varm det igennem og hæld over torsken - dertil FF og O.P Anderson. = "Gydjemdyp"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 11:06

Mums... det må prøves - også selv om der er torskestop i Kattegat p.t.
Kan I hygge jer og glædelig samt et godt
(skal ud og handle for min gamle syge moooaaar - halsbetændelse)
Vi snakkes...
Søren

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 11:06

Hej CLAN -

Gudhjemdyp er ikke nogett særligt, men kan man li den baconsmag og grøntsagerne, så er det ret godt til kogt torsk. Fik det hos en bekendt, der engang var restauratør på Café Klint i Gudhjem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 11:09

ram2 -> Netop. forrige onsdag var jeg med Øby. Jeg mødte frisk kl. 6.45 da vi skulle sejle kl. 8.00 og jeg ville ha' en plads agter. Kl. 7.15 dukkede to tykke vognmænd op og fyldte resten af pladsen, så vi frydede os over at vi havde taget de bedste pladser. Kl. 7.45 ,ret sent, dukkede Lars op. Vi havde godt nok undret os lidt over der ikke var kommet flere, men nu fik vi forklaringen. Dobbelt bookning. Et selskab af resturatører havde lejet båden til en heldagstur.
Det var imidlertid flinke folk, så Lars aftalte at vi kunne tage med hvis vi bare betalte til turarragøren. 180- bobs.
Vi fik morgenmad med Gammel Dansk og Skipperlabskovs med øl & snaps til frokost, så jeg synes det nu var på sin plads at afregne. Dét ville de slet ikke høre tale om så turen blev gratis. Hold da helt ferie, hvor de dog også hyggede sig de gode mennesker. Det var ikke mad, øl og snaps der mangledes

Den hyggelige salon på øby er som skabt til selskaber og kan kun anbefales

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 11:10

CLAN - gu er det noget med % i - O.P. / Bacon = 10 ctl. / 100 gr.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 11:12

ram2 -> Ja, det lyder fint fint. Den opskrift vil jeg lave til min næste fangst : Stegt Irmapose med "Gydjemdyp"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 11:14

Som sagt... jeg MÅ prøve det! Elsker røg smag...
Lige på falderebet... den der gedelamse font minder mig om et finere hotel i Singapore. Her fik jeg engang en udsøgt steak med noget der lignede toppen af en flækket champignon. Ung og naiv... gnaske, gnaske og er du så ellers færdig. Efter 4-5 glas rødvin og en masse danske ord som de a'li'veller ikke forstod, gik det op for mig, at der var tale om noget "fint"... en flækket fåre nos*er. ABSOLUT en smagsoplevelse, men ikke af de bedre
Nå jeg må hellere handle ind for "damen" på 75
Søren

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 20 point
Dato : 16-12-03 11:14

Ja den er hyggelig - og man behøver ikke få for meget frisk luft - Man skal ikke engang ud for at tisse.

Nå du - Har lidt at se til - Take off 7.30 i morgen tidl. Dest. Gran Canaria.

Vil forhåbentlig være savnet af en lille men udsøgt gruppe - i hvert tilfælde én enkelt -Kigger nok ind fra øen (hvis de har netforb.) og brokker mig ovre et eller andet

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 11:16

CLAN

Fårenosser hmmm - Så hellere en ekstra portion hjerne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 11:18

NB: Molo... bare paner posen, så er der sgu' ingen der opdager det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-12-03 11:20

Go' ferie til dig og sønnike ramses... pas nu på de der lokale "sælgere"
I'm gone....

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 11:21

Smut du bare ram2, JEG holder skansen

Jamen du må have en go' tur til Kanarierne og sørg nu for at få smagt deres Tun. Mums...

Go' dag til jer alle og go'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 11:25

>CLAN

En lille aut. historie fra Café Øresund i Skovshoved.

Kokken og hans hjælper var tørstige sjæle, så i slutningen af en vagt kunne den godt være lidt sløret. Der komme en bon ud i køk- på 1 Wienerschnitsel.
Hjælperen - Johannes - vil jo gøre det så godt for at hjælpe kokken gennem denne vanskelige ordre, og hiver en forpaneret Schnitzel ud af køleskabet og steger den for kokken.
Koken anretter med hele svineriet og ringer efter tjeneren.

Der går 10 min. så bliver kokken kaldt til gæstens bord. Der var i og for sig ikke noget galt med maden, men han havde bare ikke prøvet at få Wienerschnitzel forklædt som fiskefilet før. Prøv den

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 11:28

Ja tak - Vi skal prøve næsten det hele.
Men Pu ha - Jeg har det ikke godt med afsavn ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 11:37

Der findes netcaféer OGSÅ på Kanarie Øen. Husk lige på dét

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 16-12-03 12:12

molo

kig lige ind i:
http://www.kandu.dk/dk/spg/28263

tutfis

go jul til alle!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 12:59

Ja ja ja.., jeg ska' nok

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-03 19:59

Ram2 - på grand canaria kan "gratis" ture være lig med timesharehjernevaskeudflugter
Emesen.
Go' tur og go'

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 20:02

Jeg skal fan... ikke på nogen ture Emesen - jeg kender de pelsjægere - Platugler hele banden - Specal price for you *ROTLMAO* De kan få en over nallerne

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-03 20:05

Super - så får du en god tur.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-12-03 21:45

Hmm!! Det kostede 1 point for at få stillet min nysgerrighed. Jeg troede jo, at Ram havde gang i noget uartigt som jeg liige skulle hjælpe med og så handler det bare om kolde fisk og fårenos*er*LOL*

Pivv Ram - rejser du bare fra os hva' skal jeg gøre i sexbrevkassen uden min partner??

Frida.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 21:53

>Frida.

Kolde fisk og fårenosser er vigtige bestanddele i en mands liv -Så spøg ikke med det.

Ja jeg smutter et par dage, men I vil være i mine tanker - nogen mere end andre

Sexbrevkassen må du håndtere alene, men det klarer du strålende. Du kan holde de unge knægte i ørene, så de kan forstå det.

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 22:39

>Frida.

Jeg så i "Penissagen" *LOL* at det er denne potente unge mand Toby14dk, der har udnævnt mig til din partner ¤¤¤¤¤¤ Jeg er ovenud beæret, og skal forsøge at leve op til udnævnelsen.

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-12-03 22:53

JaToby (det lille muskelbundt) tror sgu vi sidder på et plejehjem - og skiftes til at give gode råd.....Hmm Ram - skal du ikke snart i din seng, hvis du skal nå din Take Off kl. 7.30? Ha' en rigtig god ferie - ska' din HYSSE kæreste ikke med
Frida.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 22:58

>Frida.

Nej desværre - Det blir en tur uden Hyssi. Selvom hun er slem, kan hun jo godt være sød og rar ind i mellem.

Najjj - Jeg skal sgu ikke i seng nu - Du ved.... tøffer rundt og tænker tanker. New wave

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 23:52

Luften er TYK af romantik ..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 23:54

>Molo

Har du ikke læst for meget SEMANTIK ??

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 00:00

Næeehhh... fornemmelser du..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 17-12-03 00:03

Frk. Smillas fornemmelse for sne oder??

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-12-03 00:06

>Molo

Molo - Du sidder da ikke der og har fornemmelser - Hva??

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 00:10

Øv... afsløret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 17-12-03 00:12

Skrup ind under dynen til din tegneserie

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-12-03 00:13

>Molo.
Du smutter bare over til min "Partner på sex brevkassen - Mor Frida har garanteret et godt råd til dig

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 17-12-03 00:15

*LOL* Han har lige fået et råd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 00:17

fridaflip -> Så så ssshhh... hun er lige gået i seng efter en storslået middag : Multe på bund af fennikel og tomater med basmati og natur ris (de sorte lange du ved ) !

...+ rødvin + rødvin + rødvin...

Nu er der kun mig og kun mig

</MOLOKYLE>