/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Alkoholfri alternativer til julemiddagen~
Fra : ludvigden14
Vist : 686 gange
20 point
Dato : 16-12-03 09:24

Vi vil gerne holde en alkoholfri juleaften iår, men er i tvivl om hvad der skal erstatte rødvinen. Vi har smagt en enkelt alkoholfri rødvin, som ikke smagte særlig godt.
har du et bud?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 09:31

Hvis I absolut vil ha' vin til julemiddagen, er der ikke maget udvalg i alkoholfri vin

Rotlack og Weisslack er vist de eneste der kan købes i Danmark og de er gode nok, men har ikke en sk.... med vin at gøre - Alkoholen indgår jo som en integreret del af selve vinsmagen

Mit bud er: Drop det med vin og drik hvad som helst andet - Mineralvand - god frugtsaft eller alm. sodavand. Skal man ha vin så skal man ha vin og ikke noget der ligner.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 09:39

>ludvigden14

Firmaet "Sutter" laver osse alkoholfri vin - jeg ved blot ikke om den kan fås i Danmark

Den hedder "Sutter wine free".

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 10:15

Som alternativ til vinen kunne I prøve øl istedet. Det går fint til det meste af den 'fede' julemad Tuborg's Super light f.eks.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 10:18

MOLO - Der er alkohol i Selv om du måske skal ha 3 - 400 stk. før det gir en rolig søvn)

Var ude og sejle med Øby / Lars i søndags en times tid.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 10:27

Heiiii ram2 lad os smalltalk'e om din tur. Lad høre; jeg laver lige en tråd.

Der er da vist ikke mange promille alkohol i en Super Light og ellers er der andre øl alternativer som f.eks NAB.
Der findes også alkoholfrie æblecider, men nogle af disse er forfærdeligt søde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-03 10:32

>Molo.

Ja alle alkoholfri "vine" og lign. er søde. Sukkeret er jo netog gærcellernes brændstof, og deres affaldsprodukt er alkoholen. Så når der ikke er foregået den sædvanlige gæring forbliver sukkeret i "vinen".

Kigger over i smalltalk

Ram

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-12-03 13:26

Hvad med vindruesaft?, det kunne man købe før i ttiden, det smager udemærket.

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 20 point
Dato : 16-12-03 16:59

Jeg vil også foreslå vindruesaft, - det smager godt og har en lækker rødvinsagtig farve!

Kommentar
Fra : bmw2002

Dato : 17-12-03 21:21

Hvad med at booke jer ind på en svensk kro - der må man hverken ryge eller drikke- så de har sikkert et godt alternertiv til jer!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 21:54

bmw2002 -> Dét var da en glimrende løsning.

En tur til Saudi Arabien, Syrien eller Irak, kan sikkert også byde på alkoholfrie oplevelser og julestemning

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ludvigden14

Dato : 17-12-03 21:57

Tak for svaret skingur.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 22:16

Ikke min butik, men hvad var der galt med 25's kommentar ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-12-03 07:21

tjae, jeg undrede mig også lidt...men jeg skrev at det har en pæn farve!!!!!!!!!
Og det kan være vigtigt, hvis man som æstetiker gerne vil have en elegant helhed over julebordet.