/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Couldn't initialize SDL (Americas Army)
Fra : DeZZa
Vist : 479 gange
50 point
Dato : 16-12-03 00:15

Couldn't initialize SDL : No Video device available

denne fejl får jeg når jeg kører Americas Army i konsol og i X vil den kun lige vise splash screen et øjeblik og så ellers ingenting.

Jeg kører NVIDIA GeForce4 Ti4200 og jeg har nyeste official linux driver installeret til min egen kompilerede 2.4.23 kerne.

Jeg har puttet glx modulet i XF86Config og jeg har slettet GLcore og dri som der stod man skulle i NVIDIA readme'en.

Tak på forhånd
DeZZa

Accepteret svar
Fra : Uranus

Modtaget 50 point
Dato : 20-12-03 22:20

hej der,

har du også fjernet i XF86Config
"DRI"
Modes xxx
"DRI"

prøv at køre følgende:

"xhost + localhost"
"DISPLAY=:0 ; export DISPLAY"

i Konsolen, fordi SDL bruger ikke X11 video driver

hvis det ikke hjælper, kan jeg lige kikke i min XF86Config.

held og lykke

Uranus

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 21-12-03 15:07

Tak for det første svar .. Nu kom jeg da et stykke videre.

Nu skriver den "Could not load OpenGL library"

Jeg har den nyeste NVIDIA Driver installeret og jeg har prøvet at geninstallere.

Hvad er det for en pakke jeg mangler? (Kører Debian)

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 21-12-03 16:43

Jeg prøvede at installere mesa fra "mesag3" pakken, for at se om det hjalp på "Could not load OpenGL library" nu kan den ikke køre xhost + localhost så siger den bare at xhost kommandoen ikke eksistere.

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 21-12-03 18:33

Og nu har jeg så installere x-window-system igen efter at den ikke gad starte.. Godt så.. Jeg er tilbage hvor jeg var.. Bortset fra hvis jeg vil have fjernet xdm ved at skrive "apt-get remove xdm" så vil den også fjerne x.

Kommentar
Fra : Uranus

Dato : 27-12-03 04:39

hej igen,

du behøver heller ikke at fjerne xdm, den kan du bare lade vær med at bruge, men xdm er bare en X login session.

Jeg kender ikke så meget til debian, men fjern/flyt "/usr/lib/tls" mappen, det skulle hjælpe.

mvh.
Uranus

Godkendelse af svar
Fra : DeZZa

Dato : 28-12-03 13:03

Tak for svaret Uranus, det hjalp mig lidt på vej.

Men en god geninstallering efter jeg har haft kendskab til Linux et par uger og har brugt denne installation, at eksperimentere på gør det altid godt med en god geninstall..

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 28-12-03 13:03

Plus at opgradere til 2.6 kernen.