/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
2 krone uden hul.
Fra : pahus
Vist : 2377 gange
40 point
Dato : 15-12-03 23:30

Hvem ved noget om mønter. Haves 1stk 2 krone fra 2001 uden hul. Er der flere i omløb af dem, eller er den
sjælden.? Hvor kan jeg finde ud af hvad den er værd.

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 50 point
Dato : 15-12-03 23:33

Hej Pahus

Jeg kan ikke svare dig på om der er flere i omløb, men du kan spørge om værdien her:
http://antikbrevkassen.dk

Held og lykke og
// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-12-03 23:34

Sorry.........prøver lige igen

http://www.antikbrevkassen.dk

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 15-12-03 23:49

Prøv at gå på biblioteket og finde danske mønt katalog, der er vurderings priser m.m.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 16-12-03 01:41

Men nu er det jo ikke antik

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-12-03 02:19

Jeg går ud fra at det ud over hullet mangler er en helt almindelig 2-krone.

Det har så været stansemaskinen til at slå hullet som har været i stykker. Herved kunne man forestille sig at der godt kunne være mange i omløb, da der kun tages stikprøvekontrol at mønterne, og vedkommende der skulle passe maskinen har siddet og sove.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 16-12-03 06:53

Hvad med at prøve her: http://www.nationalbanken.dk/
Her er alt om mønter og sedler der er udsendt af nationalbanken.
Så lige at der kommer en mønt, i forbindelse med det kommende royale bryllup.

Håber du kan bruge det.

MVH

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-12-03 10:16

Patriar

Den behøver ikke være antik for at blive vuderet på Antikbrevkassen

// Toupie

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 16-12-03 11:21

Kunne man ikke tigge et billede af 2 kronen olefabricius@jubiimail.dk
Mvh Ole

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-12-03 11:29

Jo jeg vil osse tigge om et billede
Og hvis mønten trykker dig skal du være velkommer til at sende den til mig.
spøg til side, jeg er nysgerig efter hvor du har fået sådan en fra.
Med nysgerrig hilsen Natmaden.

Godkendelse af svar
Fra : pahus

Dato : 21-12-03 22:40

Tak for svaret Toupie.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-12-03 12:49

Selvtak Pahus, håber de kan hjælpe dig.

Glædelig jul til dig og dine
// Toupie