/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Bjerkan
Fra : White
Vist : 644 gange
20 point
Dato : 15-12-03 21:21

Er der nogen der kender noget til familien Bjerkan (i Danmark)? Jeg kan ikke finde noget nogen steder...

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 15-12-03 21:26

Prøv på www.krak.dk her får du en del valgmuligheder
Hilsen Preben..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-12-03 21:29

Bjerkan er typisk norsk,
men der findes flere danskere med et navn.

Mest kendt er nok forfatteren Tom Bjerkan,
hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-12-03 21:30

med det navn.
Svend

Kommentar
Fra : White

Dato : 15-12-03 21:47

Hej Svend, tak for dit svar. Jeg kender godt Tom Bjerkan...Jeg leder efter ældre generationer ved navnet Bjerkan, begyndelsen af 1900-tallet... Er der nogen der kender en god E-addresse der ikke kræver en masse software...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-12-03 22:29

Søger du på Bjerkan her:
http://www.epost.dk/

får du E-mail på 3 nulevende Bjerkan i Danmark
(med E-mail hos TDC, de andre er sværere at finde).

Det kan jo være en af de tre kender sine danske Bjerkan rødder,
(flertallet stammer sikkert fra Norge).

Når ingen i Kandu har reageret med fundne gamle danske Bjerkan på nuværende tidspunkt,
er sandsynligheden ikke stor for at de findes på nettet.
Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : ejulius

Dato : 15-12-03 22:39

Hej svendgiversen.

Jeg er interreseret i slægtforskning, kan du hjælpe mig igang.
der må være noget på nettet som kan bruges, på forhånd tak.

MVH Ejulius.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 20 point
Dato : 15-12-03 23:08

Dit spørgsmål har vist ikke noget med den aktuelle sag at gøre, Ejulius:
White spørger om Bjerkan slægtninge i Danmark?

Selv er jeg også kun amatør.

Der findes hjælp til at komme i gang på DIS:
http://www.dis-danmark.dk/foren.asp

Og der er folketællingerne:
http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

mormonernes store database:
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

og sognetræf:
http://www32.brinkster.com/sognetraef/

Det var vist de vigtigste?

Skal du have mere hjælp, må du hellere selv stille et spørgsmål,
du kan også nævne de slægtninge du leder efter, og mange vil søge for dig,
Svend

Godkendelse af svar
Fra : White

Dato : 16-12-03 00:06

Tak for hjælpen White.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-12-03 00:39

her er 2xBjerken fra Danmark , resten er fra Norge ,Sverige osv.
God jul
Senta
You searched for: Bjerken
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 2
Select records to download - (50 maximum)
1. CARL VILHELM BJERKEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 01 DEC 1867 Sankt Pauls Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. Lorentz Gunnarson Bjerken - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 23 JUN 1954 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

If you don't find what you are looking for in these
records, I can provide Research Guidance
on additional sources to search.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : White

Dato : 16-12-03 14:33

Hej Senta, tak for din besked... jeg har været inde på hjemmesiden og også fundet Anna M Bjerkan, men jeg kan ikke finde de 2 andre... Hvordan fandt du dem?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-12-03 17:08

>er sandsynligheden ikke stor for at de findes på nettet.

Undskyld Senta, men du plejer jo at være hurtigere.

Og White,
du har vel bemærket at Senta "snyder" og ikke søger på Bjerkan men på Bjerken,
(de to familier kan dog godt være beslægtede).
Hilsen og tak, Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-12-03 22:01

Til svendgiversen
Jeg holder jule og nytårsfri ,fri opdatere kun 1x i døgnet.

Til White
Du skal søge på efternavnet Bjerken på
http://www.familysearch.org
i højre hjørne finder du bla. disse Bjerken fra FS.osv.
Jeg ved ikke om du kender brugervejledningen til FS. ellers får du den senere.

Senta
Sources Searched
Matches were found only in the sources listed below. Click on a source to see more matches for that source.
• Ancestral File - 14
• IGI/Denmark - 2

• IGI/Finland - 2
• IGI/North America - over 16
• IGI/Norway - over 16
• IGI/Sweden - over 25
• Pedigree Resource File - 12
• U.S. Social Security Death Index - over 25
• VRI/Norway - 22
• VRI/Sweden - 1

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-12-03 22:17

Denne adresse
http://www.genealogi-kbh.dk/sidste.htm
er til Anetavlen, her kan du se hvad du kan bruge FS til og hvordan du søger på www.familysearch.org osv. vejledningen er på Dansk og kan printes ud .

Husk at de oplysninger du finder på FS. skal tjekkes i kirkebøgerne, der er tit fejl i deres indtastninger og stavemåden på navnene er lidt anderledes, leg med stavemåden på din anes navn det hjælper , derudover er FS. et udmærket værktøj i slægtsforskningen svære puslespil.
Senta