/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows mediaplayer?
Fra : Mordex
Vist : 493 gange
230 point
Dato : 15-12-03 19:20

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare mit spørgsmål så I kan forstå det, men jeg pøver: jeg har downloadet en musikvideo og når jeg på et tidspunkt under afspilningen af videoen trykker på pause, står billedet stille. Det er også ok, det er ikke det der er problemet. Problemet er at det billede jeg pauser vil jeg gerne bruge som baggrund på mit skrivebord. Hvad skal jeg gøre? Kan det overhovedet lade sig gøre?
Jeg håber på et positivt svar.
Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 20:23

Når du har 'pauset' trykker du 'Print Screen' tasten. Nu ligger skærmen på klippebordet. Trykker du derimod ALT+ Print Screen og du har en kopi på klippebordet af aktive vindue.

Nu kan du med CRTL + V indsætte billedet i et billed behandlingsprogram. Derefter kan du gemme det udsnit du ønsker i rette størrelse.

Det er fremgangsmåden. Hvilke programmer du skal benytte kommer an på hvad du har ?!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-12-03 21:30

Du kan også tage et billede af billedet med et capture program,jeg bruger dette,du får samme kvalitet billede som det du captur fra,du skal bare indstille det rigtigt>

Gadwin PrintScreen
http://www.webattack.com/get/gprintscreen.html
http://www.webattack.com/freeware/gmm/fwscreen.html
Man skal lige lege med det lidt først,prøve sig frem.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-12-03 21:34

så kan du sidde og trykke på en tast på tastaturet og tage billeder af hvad der er på skærmen,husk på at billedet du tager ikke behøver at fylde hele skærmen for at bruges som wallpaper,(strech/strække det)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-12-03 23:08

Ok. Jeg har downloadet de to programmer, men jeg har selvfølgelig problemer med at få det til at virke. De er installeret uden problemer og jeg kan også få programmet frem på skærmen. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal "tage billedet". Jeg åbner min video med windows mediaplayer, så trykker jeg på pause, får programmet frem på skærmen, og hvad så videre?
Jeg kører XP, hvis det skulle gøre nogen forskel.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-12-03 00:47

Hej igen. Nu har jeg fundet ud af det. Men der er et nyt problem. Det billede der bliver gemt, er helt sort, dvs. at når jeg afspiller videoen i fuld skærm bliver billedet sort.
Hvis den afspilles i "gendan-størrelse", bliver billedet gemt som det nu ser ud, men der hvor videoen blev afspilt er billedet sort.
Jeg håber I forstår hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-12-03 00:59

Hej igen for anden gang.
Jeg har fundet ud af hvordan billedet gemmes, men selve video-billedet er ikke særligt stort, og for det andet kan det ikke gemmes som baggrund på skrivebordet, det bliver bare sort.
Jeg vil prøve at finde ud af det selv, men hvis det ikke lykkedes håber jeg på hjælp.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-12-03 01:14

Billedet der gemmes er heller ikke så stort som da det blev gemt(fra videoen), og jeg kan heller ikke forstørre det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-03 05:35

Prøv højreklik på iconet>propertie>image>resize>sæt et flueben i >resize capturet image,og sæt det til,den opløsning du har på skærmen i mit tilfælde
1024X768 og i maintain aspect ratio,og Quality til 100%,under preferences sætter du flueben i de fire øverste bokse os sæt den øverste til 1,sec,og under source sætter du flueben i current window,når du så tager billedet så lav et hurtigt taste tryk,wrooooom.
Vis du sætter flueben i rectangular (under source)så kommer der et lille billede frem oppe i højre hjørne,når du så holder din pil nede på et område
på skærmen og venstre klikker(holder den nede) trækker så kan du lave et billede af det specielle område ,og for at tage billedet så går du op i det lille billede i højre hjørne og højre klikker.
Husk ET hurtigt Taste tryk på den valgte tast,Wroooooooooooooooooooom m m m
wroooooooooooooooooooooo mm´m m mm plut plut feeeeeeeeeeeeee dong dong finitoleg, prøv dig frem,det er faktisk ganske simpelt.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-03 05:38

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-03 05:43

husk at fjerne fluebenet i capture mouse cursor(under source)ellers får du den med i billedet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-03 05:45

øverste bokse os sæt den øverste til 1,sec behøver ikke et flueben

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-12-03 13:34

Hej.
Jeg har prøvet alt men kan ikke få det til at virke. Jeg ved sgu ikke hvad det er.
Er der ikke en nemmere måde?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 13:42

Har du prøvet min metode? Det er altså ikke så svært, men du kommer nok til at give lidt køb på kvaliteten

Når du har hentet billedet ind i dit billedbehandlings program f.eks Paint i Start->Tilbehør (åben Paint og klik en gang på det tomme felt og tryk CRTL +V) , skal det bare skæres til og gemmes som *.bmp fil i dit windows bbibliotek, hvorved du umiddelbart bare kan bruge det som baggrund.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-03 13:46

Det forstår jeg ikke jeg prøvede lige og jeg kan godt lave øvelsen uden problemer,prøv at gem i jpg format.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-03 13:47

giv tasten et dask

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 13:52

Manse9933 -> Ja, lidt vold imod computeren er altid godt og om ikke andet giver det dejligt afløb for frustrationerne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-03 13:59

jep,det virker fint hos mig,giv den lidt smæk så den kender sin plads
Har du et flueben i copy captured aera to file,vis ikke så gør det,under
destination,Jeg bruger F1 tasten.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-03 14:01

og har du slået F tasterne til

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-12-03 15:03

Til molokyle: Nu skrev du at jeg skulle trykke på "print screen" tasten, men jeg ved ikke hvor den er. Indtil jeg downloadede det der program. Nu er min "print screen" tast Alt+F1.
Jeg har kun billedet af videoen på skærmen så længe windows mediaplayer er aktiv. Dvs. at når jeg lukker for mediaplayer eller minimere det, så forsvinder billedet af videoen sammen med mediaplayer, og så er der kun det sorte billede tilbage. Jeg har prøvet at redigere billedet og gemme det både som jpg. og bmp. format. Men det bliver stadig sort når mediaplayer lukkes eller minimeres.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 15:08

Print Screen tasten er den umiddelbart til højre for F12. Altså vis billedet i Full Screen (ALT + RETURN) i mediaplayer og tryk Print Screen tasten, så ligger billedet i din hukommelse og du kan indsætte det i Word, Paint, Photoshop eller andet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-12-03 15:11

Ok. Jeg prøver.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 15:13

Øøeeeeehhhh... Du har sørme ret

Jeg ville have svoret på det kunne la' sig gi' sig, men der tog jeg sgu fejl. Damned...

Så må du nok som Manse9933 siger bruge et capture program. Sorry...

Prøver lige at støve noget op.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-12-03 15:14

Ok igen. Jeg prøver mig frem med det der program.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 15:38

[hør] Hvis du IKKE viser i full screen, men blot laver mediaplayer så stor som muligt og trykker Print Screen kan det altså godt lade sig gøre. Jeg har lige prøvet.

Der er selvfølgerlig en del efterredigering da det er HELE skærmen der bliver kopieret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-03 16:19

Du kan jo prøve nogle af de andre capture programmer,der måske er mere brugervenlige,men det virker på min pc.
http://www.webattack.com/freeware/gmm/fwscreen.html
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-03 16:25

Dette lyder intressant jeg tror også jeg vil prøve det når jeg har tid>
http://www.webattack.com/get/mwsnap.html
Manse9933

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-12-03 18:38

Jeg har både prøvet i full screen og gendan-størrelse, men billedet bliver sort ligeså snart jeg minimere eller lukker mediaplayer.
Jeg har også prøvet det der hoverSnap program, men der er problemet det samme.
Jeg håber i kan komme i tanker om et eller andet som jeg gør forkert, for jeg vil meget gerne have det til at virke.
Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 23:30
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-12-03 01:42

du skal gemme billedet før du lukker media player

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-12-03 01:44

minimere

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-12-03 13:27

Til molokyle: Jeg kan se ud fra det link du gav mig, at denne mediaplayer ikke virker på XP. Så jeg tror ikke det kan betale sig at downloade den. Hvad mener du?

Til Manse9933: Jeg har prøvet at gemme billedet i forskellige formater, både før jeg lukkede og minimerede mediaplayer.

Hvad kan jeg ellers gøre?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-12-03 14:28

Jeg har prøvet følgende som virkede i henhold til >molokyle:

Vis billedet af filmen i ful format på skærmen

tast print screen (tasten ovenover stsrq)

åbn paint

sæt billedet ind

gem billedet

og i en af menuerne kan man indsætte billedet som baggrund, vælg centreret.

det virkede hos mig.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-12-03 14:40

Min print screen tast virker hvist ikke. Der sker ikke noget når jeg trykker på den.
Nu siger du at print screen tasten er oven over SysRp, men på mit tastatur er det én tast, kan det være jeg skal trykke på Alt eller Ctrl og så på print screen?
Jeg har forresten også prøvet at gøre det samme gennem Kazaa i stedet for mediaplayer, men billedet bliver stadig sort når Kazaa minimeres eller lukkes. Så det er sikkert nogen med fininstillingen af "gadwin print screen" programmet. Men spørgsmålet er bare hvad det er.......?
Jeg håber stadig på hjælp.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-12-03 16:09

Jeg prøver lige en gang, Vender tilbage.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-12-03 16:31

Jeg kan kun få funktionen Ctrl+c altså indsæt til at virke, ikke Ctrl+v som skulle være kopi, der må jeg bruge print scr. tasten.

Forskellene findes selvfølgelig i tastaturerne, men din print scr. må der være noget i vejen med når den ikke duer til noget.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 14:21

Mine indstillinger i Gadwin PrintScreen 2.6
1)Preferencers
Hot key F1
Flueben i de fire øverste bokse
2)Source
kun mærke i Current Window
3)Destination
Flueben i>
Copy captured aera to file
og
Automatic naming
og så skal man vælge/lave en mappe til billederne
Og i
Open with,der vælger du det billed behandlings program
(default)du finder navn.exe filen til dit billed behandlings program
hvad det så må være.
4)Image
Type of image>JPEG Bitmap(*.jpg
Resizing>
Flueben i begge bokse.
Whidth 1024 x 768
Options>
Jpeg Quality (%) 100
der har jeg ikke flue ben i de to andre bokse.
5)virker for mig
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 14:28

Du kan prøve,åben din media player(windows)>funktioner>indstillinger>ydeevne>
skærmaccleleration sænk den til det halve eller ingen,vis den ikke kan indstilles der så gå ind under avanceret

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 14:30

prøv så igen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 14:35

Jeg aner ikke hvad det er, men det virker ikke hos mig. Billedet er sort. Jeg har prøvet med præcis den samme indstilling som dig, men det duer ikke.
Det billede behandlings program, er det paint jeg skal bruge?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 14:49

Det er kun til at se det færdige billed med,jeg har 5 billed behandlings programmer,og jeg bruger aldrig paint,det jeg bruger til at åbne billeder
med som standart billede behandlings program er (fordi det er hurtigt og ikke så tungt at åbne som nogle af de andre billede programmer)
http://www.irfanview.com
med alle plukin's
Det har ikke nogen betydning for resultatet af det tagne billede.
har du prøvet at sænke skærmaccleleration?
Prøv og tage et billede mens videoen køre/spiller,og se om det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 14:52

det kan det også hos mig,mens den køre xp pc

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 14:55

prøv også at skifte(prøv dem alle) tast til at tage billedet med,det kunne være dit tastatur der har ont i maven

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 14:59

under destination,prøv og sætte flue ben i copy to clipboard og så sæt det ind i paint

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 15:09

Jeg har prøvet at sænke skærmaccelerationen, ændre mine taster, og taget billedet mens videoen kører, men når jeg lukker eller minimere mediaplayer, bliver billedet sort.
Jeg vil prøve at downloade det der billede behandlings program, og se om det hjælper.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 15:10

Linket virker vist ikke. "Siden kan ikke vises".

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 15:13

det tror jeg ikke,men gemmer du billedet før du lukker/minimere media playeren,og går så ind i den mappe du gemmer billedet i bag efter og åbner billedet,vis det eksisterer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 15:14
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 15:15

der manglede /

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 15:43

Ja, jeg gemmer billedet før jeg lukker eller minimere mediaplayer.
Jeg har prøvet næsten alt, men det er som om billedet ikke vil kopieres FRA mediaplayer, men kun "lånes" så længe mediaplayer er på skærmen. Der er et eller endet dér, der ikke duer.
Jeg håber du kan komme på et eller andet. PLEASE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-12-03 15:44

Hvis prt. screen ikke fungere, kunne man forestille sig at andre funktioner heller ikke virker. Måske du skulle prøve det hele med et andet tastatur.

ellebye

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 15:55

Men mit tastatur er kun 13-14mdr. gammelt, og det har ikke lidt nogen form for overbelastning. Jeg er ikke den type der lader mine agresioner gå ud over mine ting, men over andre personer. Så jeg kan ikke forestille mig at der skulle være noget i vejen med mit tastatur. Medmindre tasten har sat sig fast efter 1 år, fordi den ikke har været brugt????? Kan det være derfor?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-12-03 16:21

Jeg kan kun sige at den burde virke.

Er det sådan at du kan optage eller klippe en sekvens på 1 sec omkring der hvor du godt vil have billedet???

ellebye

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 16:55

OK.
Nu virker det.
Jeg ved ikke hvordan, da jeg intet har ændret siden sidst, men det virker.
Jeg prøver lige at lege lidt med det.
Jeg vender tilbage hurtigst muligt.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 17:02

De fleste biller er lidt utydelige, de er ligesom negative billeder. Hvad er det for en indstilling jeg skal pille ved?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 17:18

Jeg har fundet ud af det, jeg skal bare åbne dem til redigering og gemme dem.
Hvordan kan jeg se videoen og bare taste på en tast og tage billeder samtidig med at videoen kører? For lige nu er det sådan at når jeg tager et billede, så kommer gadwin print screen frem og jeg kan ikke tage flere billeder før jeg har trykket på ok 2 gange.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-12-03 18:43

Hvis ikke manse vender tilbage gør jeg det lidt senere, hund, julegaver, mad, det hele kokser.
tales ved

ellebye

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 19:08

Ok.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-12-03 21:36

Jeg kan se manse ikke har været her.

Kan du ikke spole frem til ca. stedet og optage en sekvens på eks 2 min., køre denne sekvens igen så du kommer ned på 1/2 min., og på den måde inkredse det område du gerne vil have billedet fra.?

Hvordan fik du det til at virke?? Det var i hvert fald godt.

ellebye

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 21:48

Jeg ved hvorfor det virker, fordi jeg ikke har ændret noget som helst siden jeg prøvede sidst, men det vigtigste er at det virker.
Jeg ved ikke hvad du mener med at optage en frekvens, men jeg vil gerne have mulighed for at se videoen helt og så tage ligeså mange billeder som jeg har lyst til, uden at skulle trykke på ok 2 gange og forstørre videoen igen for at tage et nyt billede og om og om igen. Jeg håber du ved hvad jeg mener. Hvis ikke, så spørg, så skal jeg prøve at forklare det bedre.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 21:49

Der skulle så "jeg ved IKKE hvorfor det virker"

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-12-03 22:07

Ok så forstår jeg dig.

Alle tiders. Har du fundet ud af hvordan du indstiller kontrast/lys/mørke osv. i medioplayer??

ellebye

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 22:28

For det første, nej til dit sidste spørgsmål, for det andet........................................jeg kan næsten ikke komme ud med det,.......................... og igen.
DET VIRKER SGU´IKKE, IGEN. Jeg har været væk fra computeren i ca halvanden time, og da jeg kommer tilbage, så har jeg det samme problem som før.
Jeg ved ikke om jeg skal hænge mig eller hoppe ud af vinduet..........................

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-12-03 22:48

Og de billeder du har "taget" er også forsvundet?

(Jeg tør næste ikke spørge).

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-12-03 23:12

Heldigvis ikke, de er gemt i mappen billeder.
Men det er kun 4-5 gode billeder jeg har taget.
Jeg håber det komer til at virke af sig selv ligesom sidst.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-12-03 15:29

Jeg har prøvet at kopiere skærmen via ALT+print screen tasten og så sætte billedet ind i paint. Problemet er det samme, der hvor videoen skulle være er billedet bare sort.
Det kunne være at det er min mediaplayer der er noget galt med, men når jeg afspiller videoen i Kazaa er problemet det samme. Jeg vil lige prøve at downloade
"real one mediaplayer" og se om det skulle hjælpe. Ellers må problemet ligge et andet sted og ikke i mediaplayer. Det er nok heller ikke "gadwin print screen" programmet eller min print screen tast.
Hvad er det så?
Der må da være en derude der har nogle forslag?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-12-03 00:34

>mordex hvorfor stille du et nyt spg. om samme emne. Inden der er nogen der har svaret på det kan du nå at slette det.

ellebye

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-12-03 00:39

Jeg tror ikke der er så mange der gider læse over 60 svar/kommenterer i et spørgsmål.
Du ved, de skal nok læse det hele igennem inden de kommer med deres bud. Det tror jeg ikke så mange gider. Jeg håber du forstår. Men jeg skal nok lukke dette spørgsmål på et tidspunkt, men lad os nu se.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-12-03 00:39

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-12-03 01:08

Selvfølgelig forstår jeg dig. Det var blot et lille hint.

Men jag kan forstå det er noget du har hentet fra Kazaa? ikke.

Du ved godt hvad du risikerer ved at logge på kazaa. Der er simpelthen alt muligt snavs du kan få på din comp. virus, og spyware, Kazaa er blevet et farligt sted at downloade fra.
Og hvis du har downloadet nævnte film fra kazaa, ja, så tror jeg simpelthen det er filmen der gør knuder.

Jeg bed ikke om du har læst det, men filmproducenterne er begyndt at lægge "dummy" film og film med alskens fejl ud på bl.a. kazaa. Det er deres måde at "genere" de der ulovligt downloader film og deslige herfra.
Kazaa er i sig selv ikke ulovlig, det er der faldet dom for i USA, men for at genere de der downloader derfra er det helt bevidst fra både film- og musikbranchen at ødelægge det for så mange som muligt der downloader derfra.

Så det er højst tænkeligt at du har "fået katten i sækken", fyldt med fejl.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-12-03 01:43

Ok. Det var noget af en information du gav mig. Tak for det.

Jeg hat også prøvet med andre videoer og der sker det samme.
Jeg tror ikke det er videoen den er galt med. Det er ikke en amerikans video, det er en polsk video, og jeg tror ikke dem i Polen er så meget "på toppen", at de kan finde på at ødelægge noget med vilje. I hvert fald ikke endnu!!

Jeg har selvfølgelig et antivirusprogram, men der kommer vel hele tiden nye former for virus, så den sorterer nok ikke det hele fra?
Er der andre steder der er mere sikker end kazaa?

Men tak for info. Det var spændende læsning.

Mvh,
Mordex.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 230 point
Dato : 20-12-03 09:54

Ja, der er et sted lidt mere sikkert end kazaa, men kan ikke lige huske navnet. Jeg ved at der refereres til stedet på et spørgsmål her i kandu, hvis jeg fider det skal jeg nok lige skrive det.
Som sagt selv om det ikke er lovligt at downloade det meste fra kazaa vil jeg alligevil give dig et hint.

Køb dig en ekstra harddisk, evt med skuffe til, brug KUN den harddisk til kazaa, og kobl fysisk din/dine andre harddiske fra. Så får du kun virus på den ene harddisk og undgår at sprede alt muligt til din "rigtige" harddisk. Du skal selvfølgelig lægge styresystem ol. på disken, men det vigtigste er at den er helt isoleret fra de andre.

Bagefter kan du så prøve at rense disken så godt det er muligt med antivirusprogrammer og spywareprogrammer.

(PS! Dette råd har du ikke fået af mig.)

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-12-03 15:27

I Windows movie maker, kan du lægge filmen ind, og tage et billede ud:
Tage billeder
Du kan tage et billede af et delbillede af en hentet eller importeret video i Windows Movie Maker. På denne måde kan du hente et enkelt delbillede fra videoen og derefter benytte det fremkomne billede i din film. Når du tager et billede af et videodelbillede, kan du bruge den eksisterende hentede eller importerede video på andre måder i filmen.

Visningsstørrelsen af det hentede billede afhænger af, hvor du har taget billedet af videoen i Windows Movie Maker. Hvis du fra indholdsruden tager et billede af et delbillede af en video, der vises på skærmen, svarer visningsstørrelsen på billedet til visningsstørrelsen på den oprindelige kildevideofil. Hvis f.eks. den oprindelige videofil vises med 640 x 480 pixel, vil det billede, du tager, også blive vist med 640 x 480 pixel. Hvis du imidlertid tager et stillbillede af et delbillede af en video fra et videoklip på storyboardet eller tidslinjen, er målene for billedet 320 x 240 pixel. De billeder, du tager i Windows Movie Maker, gemmes som JPEG-filer med filtypenavnet .jpg.
HVIS du vil vide mere, så skriv tage i hjælp/index i Windows movie maker

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 21-12-03 20:12

Tak for svaret ellebye.
Jeg håber du kommer i tanker om det sted der er mere sikker end Kazaa. Så kan du bare maile til mig.