/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fryser fast
Fra : LottaJ
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 15-12-03 18:47

Hej

Mon der er nogen der kan hjælpe mig med følgende problem:

Hver eneste gang jeg er på min computer i et stykke tid, fryser den fast, intet virker og jeg er nødt til at starte op igen. Det er en bærbar PackardBell m/ win xp home ed.

Med venlig hilsen Lotta

Accepteret svar
Fra : tempra

Modtaget 110 point
Dato : 15-12-03 19:44

www.download.com kan man Hente en program der hedder Ad-aware dette prog slætter spyware filer dette kan hjælpe, men XP er ikke fejlfrit..

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-12-03 20:06

Det kan meget vel skyldes for lidt ram, men gør som >tempra foreslår, så har du i hvert fald ikke det at slås med, hvis du har det.

Minimunsram ved xp bør være 128 Mb.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-12-03 20:14

Jeg har 352 mb ram.
Har netop downloaded det omtalte program, allerede de to første gange jeg forsøgte at scanne, frøs alt fast. Nu prøver jeg trejde gang! øv!

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 15-12-03 20:36

held og lykke

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-12-03 20:39

Tak, alt er scannet igennem nu. Og knap 200 filer er sat i karentæne. Jeg melder tilbage om et par dage om det har hjulpet! MEN indtil nu virker det...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-12-03 21:05

Har du noget antivirusprogram på???
Ellers var det et godt ønske til jul.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-12-03 21:09

Jeg bruger etrust EZ Antivirus program.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-12-03 21:13

Hvornår har du sidst opdateret programmet?
Man bør gøre det mindst een gang om ugen.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-12-03 21:29

Ja, det gør jeg dagligt.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 17-12-03 17:43

Øv, det har ikke haft den ønskede virkning... det downloadede program. Andre gode forslag modtages gerne!

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 17-12-03 19:06

Husk at holde windows opdateret på microsoft´s hjemmeside.
Hvor længe har den gjort sådan ???
Du kan prøve dette.... sæt pcéren 14 dage eller mere tilbage via Sysyemgendannelse som ligger under Programmer> tilbehør> Sysremværtøjer.. dette gør dog at programmer der er instaleret efter den dato du setter den til vil forsvinde, men ikke word dokumeter eller lign..

Kommentar
Fra : henper

Dato : 23-12-03 12:32

du kan prøve at rense din køler for støv.
eller hvis dine ram kører 133mhz at nedgradere dem til 100mhz det har jeg selv gjort fordi at ellers fryser min cpu i nogle spil

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 23-12-03 15:06

Jeg har lagt mærke til at den ofte fryser fast når køleren starter, kan det have en sammenhæng med det du nævner henper?
Hvordan nedgraderer jeg?

Kommentar
Fra : henper

Dato : 23-12-03 18:23

Hvis du går ind i bios er der en der hedder Dram CLK hvis den står til +33 kan du prøve at sætte den til host clk. men det er jo ikke sikkert din hedder lige nøjagtig det samme det kommer jo også lidt an på hvilken bios du bruger. og om den kører 100 eller 133 er der ikke den store betydning ved. men ellers prøv at rense din køler med et par vatpinde. det kan gøre underværker. også hvis den lige pludselig bliver langsom.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 23-12-03 22:51

Hej Henper

Nu har jeg været inde i Biosen, men kan ikke finde noget i den retning som du skriver om. Hverken på "forsiden" eller nogen af menuerne.
Foroven står der Insyde software scu... er jeg det rigtige sted og hvad mere skal jeg se efter?

Med venlig hilsen Lotta

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 23-12-03 22:52

Har forresten haft åbnet ind til køleren for at rense med vatpinde... men der var slet ikke noget at komme efter.

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 24-12-03 10:19

Hej Lotta..
Det er en svær nød du har der, og så vil jeg give dig meni sidste muligheder...
Du har måske et prog. der skaber nogen problemer, det kan være resterne af en virus, som ikke er blevet fjernet helt, som nu ligger i reg. databasen og gør knuder.. Hent et program der hedder "Hi Jack This" på www.download.com , men det er ikke uden risiko at bruge det hvis man ikke ved hvad man skal slætte, men det kan være at der ligger nogle rester af programmer du ved at du har slættet.
Der er måske en Hardwarefejl i motherbordet, jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men hvis du gemmer alle dine filer på en anden PC eller andet og formaterer din putter om, så vil det vise sig om fejlen forsvinder, hvis den ikke forsvinder, så er det helt sikkert en hardware fejl.
Mange gange held og lykke og glædelig jul
Preben..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-03 12:39

Prøv>højre klik på dit C:drev>egenskaber>funktioner>undersøg nu>sæt flueben i søg efter/genopret beskadigede sektore>start det tager et stykke tid,mens du er der så defragmenter lige drevet først.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-03 12:42

hjælper det ikke så prøv at smide din xp cd i dit drev og åben kør og skriv

sfc /scannow

ok
mellemrum mellem sfc og /

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-03 12:43

sfc /scannow >>ok

Godkendelse af svar
Fra : LottaJ

Dato : 31-01-04 15:19

Tak for svaret tempra.