/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
hvordan kommer det ned igen?
Fra : 0463
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 15-12-03 11:49

Jeg har været ved lægen for at få tjekket blodtrykket, og nu
viser det sig, at det lave tal (skal ligge på 80) er på 95.
Hvad kan det medføre, og hvordan får man det ned igen.
Ved næste besøg, skal jeg også aflever et skema, over
hvad jeg spiser.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-12-03 11:53

Hvorfor spurgte du ikke din læge, da du var der. Han/hun må da være den nærmeste til at råde dig.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-12-03 11:57

På denne side kan du læse om blodtryk
http://www.dit-blodtryk.dk/

mvh ans og

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-12-03 12:02

Søg på www.google.dk "blodtryk" der er flere link bl.a. dette
http://www.netpatient.dk/hypertension.htm
Du har vel selv en fornemmelse af hvorfor dit lodtryk er forhøjet.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : maya123

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-03 14:41

Du skal snakke med din egen læge, lige nu vil han sikkert lige kontrollere et par gange.
Det er jo ikke sikkert det er det samme for dig, men jeg giver dig alligevel min læges fremgangsmåde.
Jeg fik konstateret forhøjet blodtryk for over et år siden, da fik jeg først et låne-blodtryksapperat med hjem fra egen læge. Jeg skulle så selv måle 2 x dagligt og skrive det på et skema.
Jeg fik også at vide, at jeg ikke skulle være nervøs for det, nogle gange kan blodtrykket godt stige lidt, uden der er noget den næste dag.

Mit blev dog ved.
Først fik jeg en slags medicin i ca. 1 måned og var hos lægen ca. en gang ugenligt for at få målt. De første piller var ikke gode nok og nu får jeg en anden slags og de virker.
Jeg tager en hver morgen og har købt en lille plasticæske (ca. 12 kr.), på apoteket som er inddelt i ugedage, så jeg ikke glemmer en dag. Mit blodtryk er fint nu, ved hjælp af medicinen.
Igen lægerne har sikkert forskellige fremgangsmåder. Det er vigtigt her at fortælle dig, at dette kun er hvad min læge gjorde.
Gør som lægen har sagt og brug nogle af de link herover, så du kan læse lidt mere om det.
MVH maya123

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 17-12-03 20:18

Tak for svaret maya123.