/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mos
Fra : d1310
Vist : 514 gange
20 point
Dato : 10-03-02 13:31

Hvordan kommer man mos til livs?

Accepteret svar
Fra : carlo3

Modtaget 30 point
Dato : 10-03-02 13:43

Hvis du vil have græs. skal det have lys lige meget hvor god du er ved det bliver det ikke godt hvis det ikke får sol
det skal have gødning.kalk og pleje(det skal klippes ikke slås)
der findes mange gode bøger på bibloteket
Hilsen Carlo

Kommentar
Fra : henole

Dato : 14-03-02 23:42

hej 1310
du har spurgt;;; hvordan kommer man mos til livs????
Du skal købe en eller to spande JERNVITRIOL, blande det med tørt sand 1:1,så er det lettere at udstrø over plænen, helst lige efter regn, så bliver hele plænen mørk og mosset kan rives af, eller mekanisk med en el mosfjerner,bagefter skal du gøre haven klar til nysåning af græs, og husk så hvad en anden har skrevet i sit indlæg,så der bliver lidt at se til.god fornøjelse
mvh
ho