/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Arveafgift
Fra : reve
Vist : 734 gange
40 point
Dato : 15-12-03 00:37

Dette er sikkert et helt enkelt spørgsmål ( for nogle ) at svare på !
Som barnløs, ønsker jeg ( er nødt til) at oprette testamente.
Primært skal min formue sikre, at min mand, i fald jeg afgår ved døden før han, kan blive boende i vores hus, ( og " nyde af frugterne ", som man så smukt siger på fransk ) .
Mine forældre lever begge,- jeg har søskende og søskendebørn,-- og ikke mindst stedbørn- og stedbørnebørn, der betyder meget for mig, - altså ønsker jeg også at tilgode se dem i mit testamente. Desværre ved jeg, den danske lovgivning er lidt " stiv " på dette felt,--- men det må da være muligt for mig at få tingende sat ret på plads, således ingen skal betale urimelige høje afgifter !
Hvordan forholder jeg mig,- hvordan gør jeg det bedst muligt ?
M.v.h. Reve

Accepteret svar
Fra : ejulius

Modtaget 50 point
Dato : 15-12-03 00:44

der er ingen vej udenom,du skal henvende dig til en advokat og oprette et testamente. Han ordner alt omkring det du har brug for.

MVH Ejulius

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-12-03 00:47

Hej Reve

Du kan prøve at spørge her:
http://www.familieadvokaten.dk
Det er gratis og de er gode

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : reve

Dato : 15-12-03 00:53

Tak for svaret ejulius.

Kommentar
Fra : reve

Dato : 15-12-03 01:09

Kære Ejulius og Toupie.

Tak for svar fra jer begge.
Nej, der er sikkert ingen vej uden om- jeg må til en advokat. Det gør jeg så !
Men som ny bruger af dette "medie", er det bare skønt, jeg nu kender til en brugerside, jeg sikkert i mange sammenhænge kan får nytte af. Derfor tak til Jer begge - og rigtig glædelig højtid
fra Reve