/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udskiftning af tandrem i Micra 1.0 '93.
Fra : akaup
Vist : 2124 gange
100 point
Dato : 14-12-03 22:56

Hej!
Er der nogle, der kan komme med lidt generelle råd ved udskiftningen af tandremmen på min bil?
Jeg regner med at gøre det selv, bevæbnet med en Haynes værkstedsmanual!
Remmen er købt - mangler lige lidt tid - og så evt. nogle gode råd inden jeg går i krig!
Mvh. Andreas Kaup.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-03 00:16

Det er temmelig vigtigt at hjulene sidder efter mærkerne da du ellers smadrer dine ventiler *ss*

Kommentar
Fra : geu

Dato : 15-12-03 00:22

Hmm.. er du helt sikker på at den har tandrem og ikke kæde??? Hvad heder din motor er det en 16V??

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 16-12-03 15:07

Der er en tandrem i, det er jeg helt sikker på!
Hvad med remstrammeren - hvor meget skal den spændes?? Jeg har desværre ikke (endnu) en momentnøgle... Er det meget vigtigt?
Mvh. Andreas.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-12-03 17:35

Sjovt nok for man kan ikke finde en Nissan Micra 1,0 fra 93 med tandrem. Det er der ikke i Tolerence Data.
Ved du hvilken motor der ligger i din bil??

Kommentar
Fra : vissenpind

Dato : 16-12-03 20:47

Der er ingen nissan Micra´er fra 93 med tandrem,
i så fald er der lagt en anden motor, eller er det en
model der har stået hos nissan danmark i mange år,
og så først er reg i 93.
Hvis det er den motor som jeg tror at det er, skal du
skifte vandpumpen samtidig med, der er mærker på knast
og krumtap, remstrammeren skal spændes 4 kg

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 16-12-03 21:31

Aha - Den er registreret 1.gang i marts '93! Men det er en k10-model - så den har tandrem!
Mener at de sidste k10'ere er fra august '92 eller deromkring - Sorry - burde nok lige have nævnt det.
Hvad mener "GEU" med "Tolerence Data"?
Og hvorfor mener Vissenpind at vandpumpen skal skiftes samtidigt?? (Det står der ikke noget om i "Haynes".)

Mvh. Andreas.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-12-03 22:07

Tolerence Data er et opslagsværk på bildata. Der er ikke en 1,0 fra 92 med en K10 motor. Men der er en 1,2 med en K10 motor. hvad hedder din motor?? MA10 S, MA10 S eller CG 10 DE?? Se på din reg.att. eller tybepladen.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 16-12-03 22:19

Det fremgår ikke af reg.attesten. Så må jeg jo ud og kigge i motorrummet i morgen :-\ Men bilen er en K10 - det er helt sikkert!

OT:
Der står står under "Godkendelser, udstyr m.v":
Disp. luftforurening

Hvad dælen skal det sige??

Mvh. Andreas.

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 05-05-04 17:09

Tak for svaret Sunowich.