/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Forberedelse til Sølvbryllup
Fra : ppk
Vist : 6542 gange
50 point
Dato : 14-12-03 17:23

Hej

Når man nu har fået bestilt et sted at holde festen, hvordan er det så lige man starter på festen ?
Jeg tænker på i hvilken rækkefølge foregår tingene til festen ?
Man begynder selvfølgelig med at byde VELKOMMEN !
men derefter har jeg IKKE styr på i hvilken orden tingene skal foregå !

Er der nogen der kan hjælpe ville det være godt, da det skal løbe af stablen på tirsdag.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-12-03 17:38

Du er i god tid Når du har budt velkommen, kan du jo sige til gæsterne at der om ??? vil blive serveret mad/drikke. Hvis du ved om nogen af gæsterne vil holde en tale eller uddele en sang, så vil det være en god ide at bede en af gæsterne om at være"toastmaster", dette kan du evt. gøre i din velkomsttale.
Har du selv planlagt en overraskelse? Er det dit sølvbryllup? Kommer gerne med forslag.

mvh ans

Kommentar
Fra : lavendel

Dato : 14-12-03 17:49

Hej Preben..

Jeg går ud fra at i starter Tirsdag morgen, da kommer der forhåbentlig nogle og overrasker jer med lidt morgensang og så må i sørge for lidt kaffe til dem..

De sølvbrylluper jeg har deltaget i har foregået ligesom så mange andre fester:
Velkomst
Forret
Sange
Taler, husk at du skalforberede dig på en tale til lillemor.....
Middag
Sange
Taler
Dessert
Ud at strække benene..
Kaffe
Musik og dans, hvis man er til den slags..
Rigtig god fornøjelse med festen.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-12-03 00:16

Hej ans og lavendel

Det er mit eget Sølvbryllup !

Det med morgenkaffen skulle der være styr på.

Men det er mest det der skal foregå om aftenen, vi har desværre ikke tidligere haft midler til at holde fester. Og ved derfor ikke rigtigt hvilken rækkefølge tingene kommer i.

Jeg har skrevet en sang til lillemor og en kort tale, så er det hvornår de to ting skal passes ind i programmet ?

Musiker er der også blevet bestilt.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-12-03 00:42

Du starter med at byde velkommen, når gæsterne har sat sig til bords. Efter forretten holder du talen for "lillemor" Efter hovedretten bliver sangen uddelt. Du kan evt. efter din tale dele sangen ud, men det kommer meget an på om det er en lang tale du vil holde. Hvis det du siger i din tale hænger sammen med det, der står i sangen er det en god ide at sangen bliver uddelt lige efter talen. Nu skal du ikke blive nervøs, når i først sidder ved bordet går det hele af sig selv.
Ved du om der er andre, der vil holde tale eller har sang med?
Jeg ønsker en rigtig god fornøjelse og

mvh ans

Kommentar
Fra : lavendel

Dato : 15-12-03 08:49

Hej igen..

Det er vigtigt at din sang og tale er de første der bliver fremført, derefter eventuelt taler og sange fra nærmeste familie, dernæst fra andre, derfor er det en god ide med en "toastmaster", det er en der holder styr på taler og sange så de kommer ind i "rigtig" rækkefølge, spørg på forhånd en fra evt. familien om de vil påtage sig det "job" og nævn så i din velkomt hvem det er så kan "folk" henvende sig til ham eller hende hvis de har nogle indslag..

Mvh. Lavendel

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-03 07:19

Hej Preben og "lillemor" jeg håber på at I har fået styr på det hele. God fornøjelse og

med dagen

mvh ans

Accepteret svar
Fra : lavendel

Modtaget 50 point
Dato : 16-12-03 14:03

Hej Preben

Tilykke med dagen til jer begge to håber i får en rigtig god og festlig dag.

Mvh.

Lavendel

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 20-12-03 06:35

Tak for svaret lavendel.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-12-03 06:45

Hej ans og lavendel

Jeg kan love jer for at det blev en rigtig god dag !

Morgenmusikken startede kl, 07.00, og derefter fik i vores morgenkaffe hvor musikerne spillede og sang i flere etaper indtil ca, kl. 08.30
Det så ud til at musikerne levede og åndede for deres musik, særligt da de opdagede at vi var alle med på noget fællessang.

Og selve festen om aftenen gik også rigtigt godt, jeg havde jo fået indtil flere gode råd af jer begge to som jeg støttede mig meget til.

Så alt ialt en meget vellykket dag som meget meget sent vil blive glemt !

Endnu en gang TAK for tipsene.

Hilsen Preben & Karen

GOD JUL og GODT NYTÅR