/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mulvarpebekæmpelse
Fra : egthorn
Vist : 1843 gange
20 point
Dato : 14-12-03 14:37

Er der nogel der kan give mig et godt råd til hvordan man effektivt bekæmper mulvarper? Det skal ikke være med fælder!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 14:39

Jeg har tidligere fået et råd her, nemlig at anvende hjortetakolie.
Det virker ikke....
Du kan leje proff hjælp på:
www.muldvarp.dk
Men jeg lurer. måske får du et godt svar, forsi jeg har samme problem.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-12-03 14:39

jeg har læst et eller andet sted at de ikke kan lide hvidløg

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 14:41

<<grandslam
HVOR
Fordi vi vil gerne være disse foruden.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-03 14:43

Desværre egthorn, det er kun fælderne som er effektive.

Kommentar
Fra : Lilledudi

Dato : 14-12-03 15:02

Hej Egthorn
Jeg ville prøve at ringe til Jens Lodal Statens Skadedyrlab. i Sorgenfri tlf 45878055
god jagt
mvh lilledudi

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 14-12-03 15:51

Hej egthorn

Hvis du ikke vil anvendes fælder, er der kun en måde at fange dem
på - nemlig at "vippe" dem op af jorden med en spade el. lign.
Tramp gangene sammen, så du kan se, når de gar på jagt i gangene efter
regnorme. Det sker vel. ca. hver 2-3 time.
Man skal så stå i nærheden med en skovl/spade og vippe dem op.
Med denne metode har jeg fjernet ca. 10 stk. fra matrikelnummeret.

Alle andre metoder med at grave flaset ned ( indralyd), ildelugtende
stoffer fra urinalkugler etc. kan højt flytte problemet ovet til naboen og er
ikke en holdbar løsning.
Heller ikke gasser fra udstødning el. lign, hvor muldvarpen når at spærre
af.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 14-12-03 17:16

Hvorfor ikke bare lave prydhaven om til en nyttehave muldvarpen er sgu da skide sød!!

Frida.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 20 point
Dato : 18-12-03 00:39

Når du ikke vil bruge fælder, kan det blive svært, for fælder er noget af det mest effektive i dag og jeg har fanget mange med fælder. Alle de forskellige "husråd" er ikke effektive.

Du kan evt. bruge gassen fra din biludstødning, men dette kneb er jo lidt afhængig af hvor muldvarperne er i forhold til bilen. Dette har jeg prøvet ved vores sommerhus med god virkning.

Hvorfor vil du ikke bruge fælder?

bentjuul

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 19-12-03 15:54

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Godkendelse af svar
Fra : egthorn

Dato : 19-12-03 21:11

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-03 21:23

Selv tak og god jagt !

bentjuul