/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kære ciao ejere...
Fra : vespabravo
Vist : 490 gange
98 point
Dato : 14-12-03 11:58

Kære alle ciao-ejere...

Jeg har en ciao, og jeg kunne godt tænke mig at få noget mere fut i den. Indtil nu har jeg haft lovlig udstødning, men jeg har tænkt mig at købe west-imports Low-Boy (man kan se billedet i rodekassen, på www.west-imports.dk. Den hedder Vespa Delta). Jeg er bare ikke sikker på at den passer. Hvis der er nogen der ved om den passer, vil jeg meget gerne have at du/i hjælper mig... Hvis ikke den passer, hvad er så en god udstødning???

På Forhånd tak!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-12-03 13:55

Du mangler DK i linket.: http://www.west-import.dk/
Den passer rimelig godt, men du får ikke større hastighed ved kun at skifte udstødningen, men udstødningen giver kun noget, hvis du sætter tun cyl. på eller tager/fjerner plompen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vespabravo

Dato : 15-12-03 20:01

Okay... Men du ved ikke tilfældigvis hvor man kan få en billig cylinder, evt. 43 mm. Jeg har kigget i t-hansen, der koster en 43 mm 799,-. Men hvis der er noget som er billigere, så vil jeg da selvfølgelig hellere have det...

På Forhånd Tak!!!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 98 point
Dato : 15-12-03 21:02

Du kan ikke få en 43mm ved THansen? de sælger kun lovlige dele.
Du mener vist søsterselskabet ved http://www.protunahandel.de de har også et 46mm til 999kr
Nu er det jo ikke den mest holdbare knallert at tune (lejer, bremser, stel mm)
Du skal jo også have skildt hele motorblokken, for at fjerne plumben og opbore den der nede, så skal du også når du har skildt den ad, give den nye lejer (2hovedlejer+krumtapleje+nåleleje for krydspind) Ny karburator (finde en der kan være der), og ny udstødning.
Endvidere skal hullet af krumtaphuset fræses ud, for at cylinderen kan gå ned i krumtaphuset.
Så det er noget af et projekt du vil i gang med.
Men ellers tror jeg ikke du finder tun billigere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 18-12-03 18:32

eller bare www.protuna.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-04 23:35

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : vespabravo

Dato : 14-02-04 23:35

Tak for svaret pallebhansen.