/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Papegøjefisk til ferskvand
Fra : 270386
Vist : 5192 gange
20 point
Dato : 09-03-02 21:06

jeg har i snart et år haft papegøjefisk. jeg har søgt på internettet flere gange og da også fundet noget. men det jeg ønsker er viden fra nogen som dem selv.
det er jo så søde. jeg har da også ofret et større akvarie for deres skyld (325 L)
jeg har dem i rød-orange og lilla. jeg kunne godt tænke mig jeres viden og erfaringer.
jeg vil da også gerne have Links

kærlig hilsen Trine Johannessen

Accepteret svar
Fra : redtop

Modtaget 30 point
Dato : 09-03-02 22:13

hej
jeg har selv haft papegøjefisk, de er meget pæne. hvis du går ind på "www.google.com"og søger på papegøjefisk, er der en masse omkring dem og en masse der fortæller om deres viden og erfaring om dem.

redtop.

Godkendelse af svar
Fra : 270386

Dato : 09-03-02 22:26

tak skal du have for dit svar. jeg har allerede været der inde.
de er bare ikke så glade for dem.
de skriver at de er voldsomme men det er mine slet ikke.
hvilke farver havde du dem i? havde du dem til at gå samen med andre slags fisk?
kærlig hilsen Trine

Kommentar
Fra : 270386

Dato : 09-03-02 22:27

tak skal du have for dit svar. jeg har allerede været der inde.
de er bare ikke så glade for dem.
de skriver at de er voldsomme men det er mine slet ikke.
hvilke farver havde du dem i? havde du dem til at gå samen med andre slags fisk?
kærlig hilsen Trine

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 03:49

"270386" <270386.news@kandu.dk> wrote in message
news:iNti8.705$RB.22481@news010.worldonline.dk...
> jeg har i snart et år haft papegøjefisk. jeg har søgt på internettet
> flere gange og da også fundet noget. men det jeg ønsker er viden fra
> nogen som dem selv.
> det er jo så søde. jeg har da også ofret et større akvarie for deres
> skyld (325 L)
> jeg har dem i rød-orange og lilla. jeg kunne godt tænke mig jeres viden
> og erfaringer.
> jeg vil da også gerne have Links
>
> kærlig hilsen Trine Johannessen
>
Hek Trine.
Jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke ved nogen ting om fiskene, men
finder jeg nogle links, så skal jeg nok lægge dem her på gruppen, så du kan
se på dem selv.
Hilsen Ditte

Kommentar
Fra : bonden11

Dato : 12-03-02 23:42

Hej Trine
Jeg har et par som jeg købte i januar,nu har de haft to hold æg som ikke blev til noget.
Ved du om de er svære at få unger med, de går i et 200l alene.
Hilsen jim

Kommentar
Fra : 270386

Dato : 16-03-02 19:34

jeg har slet ikke fået æg med dem. før jeg blev medlem herinde viste jeg slet ikke man kunne. når de går alene tror jeg ikke det er svært. mine 4 papegøjer går sammen med balihajer, guramier, pragtsmelinger og salemandere. der er nogle som skriver at de er meget agressiv, det er mine altså ikke. har du ikke andre fisk i akvariet?
hvor store er æggene?
hilsen Trine

Kommentar
Fra : redtop

Dato : 17-03-02 11:47

hvis æggene skal blive til noget skal man sørge for at der er en lille vandstrøm forbi æggene,så at der ikke går svamp i dem, og et par dråper svampe dræber gør ikke noget. mine gik med 4 skalare og 2 guld guramier og 2 blå guramieri gik i et 250 l

Kommentar
Fra : bonden11

Dato : 17-03-02 13:51

Hej
De er på størrelse med scalare æg. Kan det passe at parret ikke kan passe ægene selv uden at de går til. Det fik jeg også at vide om mine scalare, men efter ca. 15 gange lykkes det der blev ca. 15 unger og næste gang blev der ca. 100 unger. det var sjovt at se parret passe unger det skal prøves.Hvorfor skulle de ikke selv kunne passe sine æg?.
hilsen Jim

Kommentar
Fra : Karon

Dato : 31-03-02 08:20

Mig veterligen har ingen privatodlare fått fram yngel av papegoj-cikild, det skall nog till hormon-behandling om det skall bli något av. Gå gärna in på någon svensk sida, t.ex. http://www.ciklid.se så får ni se vad en del tycker om denna variant på fisk, diskutionerna har lindrigt sagt varit intensiva :)
Som kanske framgår av texten är jag svensk, men jag hoppas att det skall gå bra att läsa min kommentar ändå :)

Kommentar
Fra : tweet

Dato : 07-09-03 15:34

http://www.akvariet.dk/opdraetpapegoejefisk.php

Prøv at læse her der står hvordan og hvorfor
hilsen Tweet

Kommentar
Fra : tweet

Dato : 07-09-03 16:47

kunne godt tænke mig at vide hvor stor en papegøje fisk kan blive
Hilsen Tweet

Kommentar
Fra : tweet

Dato : 07-09-03 16:49

kunne godt tænke mig at vide hvor stor en papegøje fisk kan blive
Hilsen Tweet

Kommentar
Fra : tweet

Dato : 07-09-03 16:49

kunne godt tænke mig at vide hvor stor en papegøje fisk kan blive
Hilsen Tweet