/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Min skærm slukker ikke.
Fra : k_m_s
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 14-12-03 11:01

Hej
Efter jeg har installeret XP slukker skærmen ikke når jeg luker computeren, men bliver stående med billedet om at jeg kan slukke computeren. Før kørte jeg 98, og der slukkede den som den skulle. Hvor kan jeg ændre på det.
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-12-03 11:05

Jeg kan kun sige, at jeg har samme probem. Min søn, som er meget god til com. kan ikke ændre det.
Da jeg havde win 98 var der ikke noget problem, men med XP skal jeg selv slukke for skærmen. Jeg har den danske version.

mvh ans

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 11:14

<<KMS
>>> ans
Det er ikke det eneste problem med XP. Prøv lige at følge dialogen på:
http://www.kandu.dk/dk/spg/28054

XP= xtra problems

JMS

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-12-03 11:37

Har du været ind i Kontrolpanel ->strømstyring ->Avanceret og rette det til der???

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-12-03 16:19

hej !
måske kan det her hjælpe:
1.Åbn regedit.exe (ved at skrive det i start-kør)
Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon (minder om windows stifinder)
Her finder du værdien PowerdownAfterShutdown (ellers tilføjes den som strengværdi REG_SZ). (kopier evt denne teskt ind)
ndholdet sætter du til 1 for at aktivere funktionen, og 0 for at slå den fra igen (gøres ved at højre klikke på et tomt sted til højre i vindueet)
2.tjæk osse om den er slået fra i bios ?!?

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 14-12-03 21:34

Hej xou.
Jeg har kikket efter den i bios, men kan ikke finde den, ved du hvad den hedder og står under??
Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-03 10:28

kontolpanel => strømstyring => APM flueben i APM (har catbody sagt)
Enable ACPI i bios
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/problemer_med_nedlukning_af_maskine.asp
1.gå ind i bios ændre det der...
2.strømstryring og se om det kan ændres der...
3genstart først og prøv så.....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-12-03 10:30

i bios altså
APM eller ACPI

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 15-12-03 13:48

Tak for svaret xou.
Jeg har også fundet frem til APM, og når der er flueben i den slukker den. Jeg har ikke været inde i bios, så den må stå rigtig.
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-12-03 13:56

xou>>> det var lette points du beholder dem bare, da din kommentar var mere fyldestgørende end min (du har også henvist til BIOS! )

m v h
HC

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-12-03 18:44

ja ja >> sådan er det , jeg skriv endda du havde sagt det,

men hvad k_m_s fik sin pc slukket....

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 15-12-03 18:57

Undskyld catbody, jeg mistede vist lige overblikket over alt hvad der var skrevet. (jeg ved ikke hvordan man laver figurene, så jeg skriver bare) FLOV.
K_M_S