/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Fjernsyn
Fra : johanj
Vist : 542 gange
442 point
Dato : 14-12-03 09:16

Jeg leder efter et godt fjernsyn vis der er nnogen der ved jeg kan købe et godt fjernsyn og hvor meget det koster

MVH Johan

Kommentar
Fra : The_Phreak

Dato : 14-12-03 09:20

hejsa johanj

jeg syntes bare du skal kikke i alm. supermakeder som bilka, kvickly osv.
eller skal det være på nettet??

hilsen The_PhREaK

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-03 09:22

Her har du en hek stribe at glo på.
http://www.shopmann.dk/0search.asp?catid=16

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-12-03 09:24

http://dk.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/tv/ her skulle du kunne finde et til den helt rigtige pris.
go fornøjelse mvh Granslam

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-12-03 09:31

Alle fjernsyn er gode, der er bare nogen der er bedre end andre.
Hvad skal det kunne ?

ellebye

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 452 point
Dato : 14-12-03 09:33

<<< johanj
Du har ofte chikaneret mig her på dette forum. Jeg har forespurgt hvorfor, og ligeledes har andre brugere gjort det samme. Nogle af de andre brugere, er endda meget sure på dig, og de vil nok komme med et indlæg senere.
Jeg har derudover meddelt Kandu, hvilke chikaner der er sket. Jeg vil blot henvise til tre spørgsmål, hvor chikanen er sket bevist:
http://www.kandu.dk/dk/spg/27327
http://www.kandu.dk/dk/spg/27336
http://www.kandu.dk/dk/spg/27353
Chikanen er også sket andre steder.
Jeg synes, at du i det mindste skylder mig en forklaring, hvorfor???
Nu er det jo sådan her, at man ikke kan slette indlæg, så du kan derfor ikke påstå, at det har du aldrig gjort.
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 09:37

Jeg vil også henvise til:
http://www.kandu.dk/dk/spg/27849
Dette er et spørgsmål i emnet kandu, stillet af molokyle.
Her har du et enkelt indlæg, men når vi andre spørger dig, stikker du af, Hvorfor?????????
JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-12-03 09:51

Til alle svarer her på sitet.

Jeg skal forslå, at >johanj isoleres indtil han offentlig både har meddelt hvorfor han har cikaneret JMS og MOLOKYLE og givet dem begge en undskyldning.

Jeg har samlet alle 4 referencer som jeg foreslå der refereres til hver gang >johanj svarer på et spørgsmål, indtil han har givet begge en undskyldning.

http://www.kandu.dk/dk/spg/27327
http://www.kandu.dk/dk/spg/27336
http://www.kandu.dk/dk/spg/27353
http://www.kandu.dk/dk/spg/27849

ellebye

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 14-12-03 09:52
Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 14-12-03 10:13

johanj >>

Stik så lige den undskyldning til JMS og MOLOKYLE

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 10:17

<<ellebye
<<ishoey
Vi har ved forskellige lejligheder prøvet at få en dialog igang med johanj
Men når vi konfronterer ham (må være en ham, underskriver sig med JOHAN), forsvinder han bare

JMS

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 14-12-03 10:22

Okay!

johanj >>

Læse dette!!!

Citat
For rigtig mange mennesker er det at give en undskyldning noget af det sværeste at fuldføre. Sværest er det naturligvis når man ikke er blevet opdraget til som barn at give en helt almindelig gammeldags undskyldning. Mange føler at de rangere på listen som et af de laveste individer ved at erkende offentligt at de har begået en fejl.

Mange mennesker har det med at se en undskyldning som et tegn på en svag karakter. Men faktisk kan man sige, at det kræver en stor styrke. En gammeldags undskyldning givet eller taget er et af de bedste former for mulig tilgang til bedre kommunikation blandt mennesket. Kraften ligger i at opbygge et venskab mellem to eller flere personer eller hele nationer.

Selvom vi kan se at der er en hvis styrke forbundet har vi alligevel svært ved at tænke på at en sådan handling skal læres. Så få giver tiden til at lære deres børn at sige undskyld. Så få giver tiden til dem selv til at se, opfatte og lære hvor styrken og svagheden egentlig ligger i forhold til en så simpel handling.

Uanset dets vigtighed, er en undskyldning en modgående faktorer mod de almene værdier som det at vinde, succesen og perfektionismen. Den succesfulde undskyldning har brug for emfatisk sikkerhed, samt styrken til at erkende fejl og svaghed. Men vi har så travlt med at parlamentere så vi faktisk aldrig opnår eller ikke kan indrømme vores egne fejltagelser.

Der er ingen tvivl om at grunden til at vi for det meste må sige undskyld, er fordi vi har krænket et menneske personligt, stødt personen eller på anden led begået noget som strider mod det enkelte menneskes person-kultur, som deres integritet, - deres tanker og følelser. Her nævnes i flæng andre muligheder af samme sag; Man bliver ignoreret, behandlet uretfærdigt, forlegenhed, bliver gjort til grin offentligt, eller det have ens personlige holdning kulegravet eller nedrakket.

Nu har vi fundet nogle grunde til hvorfor en undskyldning bør forestå. Men hvorfor overhovedet tænke på at give en undskyldning? Hvorfor bruge tid og kræfter på sådan noget? Jeg har tre stærke grunde til hvorfor man bør give en undskyldning.

- Den første grund er til for at få rettet op på et faldende venskab. Uanset hvem det måtte være man har gjort ondt vil en undskyldning være påkrævet for at få rettet op på det venskab - og som vi i øvrigt alle finder som noget meget positivt. Venskab er kostbart, og det kan man bestemme ved at uvenskab er negativt. Ganske enkelt.

- Du har måske en typisk emfatisk grund til at give en undskyldning. Du angre at du har tilført et andet menneske at lide og du undskylder for at gøre en brat endelse på den persons lidelser.

- Nogle mennesker undskylder simpelthen for at undgå afstraffelse, eller fordi man er konfliktsky. Undskyldning for at få fred og/eller fred i deres sjæl.

- En almen fejltagelse og herpå undskyldning kan også skabe god kontakt mennesker imellem, og behøver ikke at have karakter af en lidelse, men snare en forebyggende respekt til hinanden. Der er dog de der ikke kender grænsen og desværre bruger en undskyldning i alle henseender, oftest på grund af nervøs karakter og en sløj selvtillid hos den enkelte.

For alle fire, giver man naturligvis bolden videre til den ramte, og den ramte har nu mulighed for i sin nye styrke enten at afvise eller tage imod din undskyldning.

Dele af en undskyldning
I praksis, er det ikke så nemt som der måske umiddelbart gives udtryk for. Der er en rigtig måde at sige undskyld på, og sågar også en forkert måde. Der er flere integreret elementer af en hvilken som helst undskyldning og hvis ikke en undskyldning er redegjort vil en undskyldning naturligvis synke helt til bunds.

Først bør man gøre sig klart at en moralistisk norm eller en forståelse af bekendtskabet er blevet brudt, og her bør man acceptere det ansvar der følger. I stedet for at generalisere med; "det må du søreme undskylde", bør man nok i stedet vælge at være mere specifik som; "Jeg er ked af at jeg glemte din fødselsdag", eller "Jeg undskylder på baggrund af at jeg talte bag din ryg!". Hermed skal du også vise at du har forstået naturen af det du har gjort forkert og den effekt det havde på den person det gik ud over, som f.eks.; "Jeg ved jeg har gjort dig fortræd da jeg talte bag din ryg, og det er jeg så ked af". Denne form for selvviden er det bedste værktøj til at komme videre i forløbet, simpelthen fordi begge parter har mulighed for at redegøre og acceptere samme sæt værdier. En undskyldning reetablere et alment moralsk grundlag.

Den anden ingrediens til en succesfuld undskyldning er at forklare hvorfor du handlede som du gjorde. Måske inkludere at det ikke plejer at være dig der gør sådan noget. Måske endog forklare dit psykologiske, fysiologiske stadie, uden at begribe dig ud i en snørkel forklaring og undvige dit uvisse ved at give hele skylden til hvilket stadie du måtte have været i. Grunde kan (delvist) udemærket have været, at man var for stresset, for uopmærksom, syg, træt, fuld, irriteret, eller endog forelsket etc. At det ikke vil ske igen, er også et vigtigt punkt at tage med i sin undskyldning. Det fortæller modtageren at du til sidste og syvende virkelig tager det her seriøst.

Home clear? Sådan forgår en undskyldning ikke! En god undskyldning handler ikke om at man selv har det godt under forløbet at sige undskyld. En god undskyldning handler netop om at du som undskylder, lider lige til det sidste. Hertil skal siges at du i sidste ende aldrig vil kunne lyve over for dig selv. Forstår du ikke det at aflevere en undskyldning, og er du ikke klar i dit indre til at aflevere din undskyldning, vil din samvittighed gøre det klart før eller senere, måske enddog så intensiveret at du ikke kan sove om natten hellere. Du bør dermed søge i dit hjerte før du aflevere en rigtig undskyldning! Det ville også være for let for modtageren at gennemskue - tænk på at boksehandskerne allerede er oppe parat til at afværge endnu en dårligdom.

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 10:28

<<ishoey
Jeg er sådan set lige glad med en undskyldning.
Jeg er meget mere interesseret i HVORFOR????
Mig bekendt, har jeg ikke trådt nogen som helst over tæerne her på kandu.
Så hvorfor chikane???
Hvis det forholder sig således, at det er mig der har begået en fejl, så istedet for chikane, hellere en konfrontation med min evt. fejl, så giver jeg gerne en undskyldning..
Men på den anden måde, har jeg ikke

JMS

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 14-12-03 10:37

jmsgruppen >>

Okay!

mvh
Ishoey

Ps.
Ha' en god dag

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 10:46

>>Ishoey
Ellers tak for støtten
Selvfølgelig er en undskyldning på sin plads, hvis jeg er uskyldig ??? Og det mener jeg, at jeg er, men hvorfor stikker han bare af? Ingen dialog? Så det tyder jo på, at hans chikane er uden grund...
Så måske har du ret.
Men det er FAN... træls.
MVH
JMS
PS. God dag til dig også ISHOEY

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 11:08

JEG VIL LIGE ANFØRE TO EKSEMPLER MERE:
http://www.kandu.dk/dk/spg/27359
http://www.kandu.dk/dk/spg/27358

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 11:10

I DISSE TO, JOHANJ
Har vi også forsøgt at indkredse problemet..
HVORFOR BLIVER DU TAVS
JMS

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-12-03 13:06

Jeg er lige med på en lurer, for jeg syntes heller ikke det er en acceptabel opførsel fra Johans side, så jeg følger spændt med, om han kommer med en forklaring

// Toupie

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 14-12-03 16:49

johanj >>

Hvorfor tavshed???

mvh
ishoey

Godkendelse af svar
Fra : johanj

Dato : 14-12-03 17:25

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-12-03 17:31

hvad f har det med et fjernsyn og gøre
fint nok du har kvajet men så kunne du sku da lave et emene dur hedder til jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 17:33

Jeg kan ikke flygte fra disse point, uagtet jeg ikke ønsker disse.
Jeg ville hellere have et svar på mit spørgsmål, hvorfor chikanen ?????????????
Det tror jeg faktisk også, andre gerne ville.

Uanset hvad, vil jeg til enhver tid, konfrontere dig med mit spørgsmål, indtil jeg får en forklaring.
Jeg vil gøre det hver eneste gang, jeg ser dit navn, her på kandu.

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 17:34

Jeg glemte at fortælle dig, at jeg ikke læser flere indlæg her.
JMS

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-12-03 17:36

johanj

Er det en eller anden underlig form for undskyldning, at du accepterer jms spørgsmål???? Hvor blev forklaringen af????
Jeg tror du skal give jms en forklaring, så det hele kan blive afsluttet på en pæn måde, alternativt vil mange herinde blive ved med at stille dig til ansvar for din mindre pæne opførsel.

// Toupie

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 14-12-03 18:36

Tavshed er en dyd for tåber