/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Network unreachable, efter kompilering a~
Fra : DeZZa
Vist : 640 gange
50 point
Dato : 13-12-03 23:10

Jeg har kompileret en ny kerne til mit system og mener helt sikkert jeg har sat de rigtige options men jeg har prøvet med 2 netkort indtil videre

et Winbond W89C840 (Kører på winbond-w98c840 driver) og et ADMtek (på tulip driver).

Der har ikke været nogle fejlmeddelelser på ADMtek men på Winbond har der været den præcis samme fejl, som Mads Lie Hansen havde her: http://www.kandu.dk/dk/news/34174/groupid/30704

Hvis jeg f.eks. skriver "ping 192.168.0.1" som er min router skriver den "Network unreachable" (og det sker på begge netkort) somom jeg ikke er logget på netværket.

Med Venlig Hilsen
Christoffer Aasted

Accepteret svar
Fra : Uranus

Modtaget 50 point
Dato : 15-12-03 20:06

Hej DeZZa,

hvis du har kompileret kernel med disse drivere som modules, prøv at køre "modprobe winbond-840" og "modprobe tulip", som root

hvis modulerne probes, kør følgende som root

ifconfig eth0 192.168.0.1 netmask 255.255.255.0
ifconfig eth1 x.x.x.x netmask y.y.y.y

hvis hvis du ikke har kompileret dem som moduler, rekompilere kernel,
husk at sætte driveren som moduler, i .config under /usr/src/linux

CONFIG_WINBOND_840=m
CONFIG_TULIP=m

Mvh.

Uranus

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 15-12-03 20:13

Jeg vil give æren til "kVanQue".

En ven fra IRC.

Mange tak for den gode hjælp.

Det første forslag han kom med virkede helt perfekt.

Det der skulle gøres var der skulles installeres "pump", en dhcp client og så virkede det helt fint med den nye kerne.

Tusind mange tak til kVanQue !

Godkendelse af svar
Fra : DeZZa

Dato : 28-12-03 19:01

Da der ikke var andre der har skrevet fik du æren af alle pointene :) ..

Har jo skrevet svaret selv, men tænkte at du gerne ville have dem.

At opgradere til kerne 2.6 retter alle problemerne, på 2.4 kompilede kerner bliver man nød til at køre dhcp klienten 'pump' istedet for.