/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Julegave idé...
Fra : Kimage
Vist : 549 gange
20 point
Dato : 13-12-03 16:56

En allertiders julegave idé, eller?

www.think.clicknet.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 16:59

Den skulle du skrive under Tip

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-12-03 17:09

Jo da - men.
Citat
Hvis man i stedet såede afgrøder på de marker, der nu er juletræer på, og alle de millioner kroner der nu bliver købt juletræer for, gik til bekæmpelse af fattigdom, ville alle hungersnødsproblemer være løst.

Der bliver jo ikke produceret føde for donationspengene.
Det ville nemlig ødelægge verdensøkonomien, og det er jo "ikke så godt".
Emesen.
PS. Nu får jeg nok tæsk.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 13-12-03 17:09

er det ikke nok de for 100kr 3 gange om året
skal jeg nu også undvære mit juletræ
hvad er en dansk jul uden juletræ

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-03 17:11

Eller endnu bedre! At donere det samme beløb som man bruger til juletræ!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-12-03 17:17

Jeg synes det er et dårlig forslag, at opfordre folk til at undvære juletræet.
Gad vide hvor mange af idemagerne bag dette forslag, der egentlig selv følger opfordringen.
Efter min bedste skøn= INGEN
Skør forslag. Jeg er forøvrigt også ved at være træt af alle de indsamlere der pisker løs på folks dørklokker, og derudover, har vi i firmaet, tre-fem opringninger hver uge, med skøre forslag om, at støtte alverdens ting. Håber snart, man kan købe en telefonfilter (ligesom annoncefilter på internettet), så man kan blive sparet for alle de opkald. Jeg har ikke noget imod at hjælpe, men det er blevet helt overskruet.

JMS
NB. Nu vil jeg sige som emesen, nu får jeg nok tæsk.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-03 17:35

>Kimage
Det er en dårlig ide.
Var det ikke Red Barnet, der fik ambulancer stillet til rådighed, som skulle sendes videre til et "øst-land".
Dette kunne ikke lade sig gøre. De samme ambulancer endte på en dansk motorbane!!!!!!!!!!!!!!
Hvem skal betale for tabt arbejdsfortjeneste vedr. juletræer? Hvem skal betale for at juletræerne bliver "gravet op", så jorden kan bruges til noget andet????????
Desuden er de fleste juletræer fældet på nuværende tidspunkt.
Der er rigeligt med personer, som stemmer dørklokker året rundt.

mvh ans, som glæder sig til at se et juletræ juleaften

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 20 point
Dato : 13-12-03 18:43

Støt politiet, tæv dig selv
Kunstige juletræer er da ok. men der er da vist også noget med, den økologiske
balance, tærerne er med til at lave andet end lige jul.
Siden er for mig en 'Tænk over det' side. Hvor må det være trist at have tid,
til at sige nej til at hjælpe, og dog bruge en masse tid her.
Ungerne skal jo have de 17 gaver hver. livremmen skal jo løsnes, så der er plads
til mere mad, end godt er. Hvem tjener(scorer), måske der går en skov til julepapir.
Det må da være fint at sige nej til at hjælpe, og være hævet over den slags 'småting',
man kan jo heller ikke høre de klageskrig fra de sultne der ikke er bukket under endnu,
for julen overdøver den jo, og så er det jo heller ikke lige inde hos naboen.
I min by's center har vi et juletræ på omkring 15-20 meters højde, det har vi da fået,
fra vores venskabsby i nordnorge, tænker at det har været dyrt i transport.
Uden det ville der vel have siddet ca 30.000 indbyggere og tudet, men ikke af sult.
Omkring mig ser jeg masser af mennesker der sidder alene i julen,
det være sig unge der drikker julen væk, den enlige pensonist der har pyntet op.
Hende der sover i kælderen. Alle vil de holde jul, men den kommer bare ikke til dem.
Julehygge,,,, hvor er vi glade,,,,,, og blinde. Støt melis, køb sukker!

Ham her, han kommer også fra min by, det flere år siden at jeg har set ham, men han
gør dog noget http://nepalbalghar.com
Citat
Alle taler om vejret, men ingen gør noget ved det.
Storm. P.

Ikke god jul,, men et godt liv til os ALLE.
PS. Jeg har tævet mig selv i dag.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-03 23:18

Jep en rigtig god kommercial jul! Tænk hvis man droppede jule reklamerne og skænkede beløbet til velgørenhed i stedet for? Tror man kunne føde adskillige verdensdele på den konto! Folk har vist glemt i dag hvad julen egentligt står for!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 01:51

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Kommentar
Fra : Kimage

Dato : 18-12-03 22:32

Jeg undskylder!

Mange tak for alle kommentarene.

Godkendelse af svar
Fra : Kimage

Dato : 18-12-03 22:35

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-12-03 02:17

Tak og godt liv alle