/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fjernbetjening af Vebastofyr..
Fra : geu
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 13-12-03 16:39

Jeg søger brugsanvisning/link til hvordan man laver en fjernbetjening til et Vebasto fyr. Det skal helst være en lille en der kan passe i et nøglebundt, det skulle vel ikkke være nødvendigt at sige der skal også være en modtager. Den skal kunne række ca 40m. Det kan ikke passe at jeg er den eneste der ikke vil betale små 2500 for en orginal.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 13-12-03 16:53

Pas nu på, inden du bevæger dig for langt.
Hvis du har købt dit fyr med timer, er det ikke sikker, der overhovedet kan monteres fjernbetjeningsfunktion!
Tjek lige det først!!!

Gert

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 16:53

Hør med en autoophugger. Der kan jo ligge udstyr fra en nyere bil.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 13-12-03 18:49

Gert>> Der er timer på og man kan godt sætte en fjernbetjening til af den grund.
Teil>> Okay ide, men dem jeg har talt med har ikke sådan noget på lager.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 19:14

Her kan du finde elektronik.
http://www.helmholt.dk/Beta/Default.asp

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 19:16

Vi skal ikke glemme Brinck Elektronik
http://www.brinck.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 19:18

Brinck har byggesæt, fjernstyring. Lige noget for dig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 19:20

Br 911 og Br 915 sender og modtager med relæ.
Til under 200 kr.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 13-12-03 23:30

Hmm... Det er nu ikke lige det jeg skal bruge, de er for store og kan ikke række lang nok.

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 100 point
Dato : 13-12-03 23:33

Den originale fjernbetjening rækker op til 800 m.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 22-12-03 09:52

Det er sku ikke mange der har nogen ider til at løse det... Men nu må det stå lidt tid og se

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 22-12-03 10:33

Tror du ikke, en hjemmelavet fjernbetjening bliver stor?
Min originale, er større end nøglen til Toyota'en (altså selve "huset")

Kommentar
Fra : geu

Dato : 22-12-03 10:59

Jeg ved godt den er stor en orginal, men det kunne jo være at der var nogen der havde fundet ud af det...
Klasse både Fyr og Toyota, du ved da hvad der er godt.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 22-12-03 13:02

Jeps!!!
Corolla'ens triptæller/forbrugsmåler blev nulstillet ved 10000 km. Har nu kørt ca. 7000 km. de fleste med fyret tændt, et kvarter før afgang. Nu viser den et gennemsnitsforbrug på 17,3 km/l.
Jeg ved godt, at fyret sluger noget benzin, men en udregning viser ca. 14,2 km/l incl. fyrets forbrug.
Når man så tilmed, har en driftsvarm bil, dejlig varm kabine og ingen isskrabning af ruder, så er det en udgift, jeg ikke har fortrudt!
Jeg fik monteret aircondition, fyr med både timer og fjernbetjening for 20000 kr. ved handlen

Gert

Kommentar
Fra : geu

Dato : 03-01-04 11:07

>>g_h, Du får point selv om at der ikke er meget "svar" i det. Jeg må jo nok opp med mølholderen og betal.
Da du er så heldig med din fine dunk, så lad vide hvis der er noget med den. Er Toyota tekniker.

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 03-01-04 11:16

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 03-01-04 11:42

Tak geu

Gert