/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Could not connect to steam network
Fra : Zykes
Vist : 452 gange
240 point
Dato : 13-12-03 14:49

Jeg har et problem med steam. Hver gang jeg åbner steam får jeg bare smidt "could not connect to steam network" i hovedet. Jeg har prøvet med forskellige versioner af 1.6, en på 1mb, en på 300mb og en på 700mb, men de giver alle det sammen resultat.

Jeg bruger ingen firewalls og bruger windows xp

Jeg har fundet dette i min errorlog:
Error:Steam error: SteamProcessCall(CreateAccount,0xab0001,0x176fc04,0x176fd0c) failed with error 200: Failed to connect to any GeneralDirectoryServer, WinSock Error 10061 "Connection refused"

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig, da jeg ikke har kunnet spille cs siden de opdaterede til 1.6

Mvh Lasse Faxøe

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 13-12-03 15:19

hej lasse

kig lige på det her.. havde samme problem da jeg installerede http://www.onlinehero.dk/?id=5256&topicId=707244

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Zykes

Dato : 13-12-03 15:21

Tak for svaret, men jeg når desværre aldrig så langt, jeg kan ikke engang logge ind :-/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-03 17:05

Er du sikker på det ikke er din generelle internetforbindelse du har problemer med?

Kommentar
Fra : Zykes

Dato : 13-12-03 17:20

jeps, jeg spiller 1.5 perfekt. Jeg har også haft min pc med til lan, samme problem... Jeg har endvidere spillet de første betaversioner uden problemer

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-12-03 10:24

Du siger at du har prøvet forskellige former for installationsfiler... Men du er 100% sikker på at du har prøvet den der befinder sig på www.steampowered.com (under Counter Strike installer)... Det var den jeg brugte... Jeg havde også selv problemer i starten med det problem som du beskrev, hvilket fik mig til at slette HELE LORTET (Altså Steam)... Og sagde til mig selv at det lort sku jeg fandme aldrig spille... Så begyndte min klan at spille 1.6, og jeg gav det en chance til... Jeg hentede den fil, og det hele gik som det skulle...

Så skriv lige om du har prøvet det eller ej, for hvis du har, så må vi lige finde ud af noget andet... Kunne evt. være din router (hvis du bruger sådan en)

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : Espenhain_M

Dato : 14-12-03 15:05

Hmm Steam...
Alle har haft problemer med steam

Problemer kan også opstå, hvis du har haft lavet en account i BETA versionen..

Prøv derfor at bruge den første account du lavet... (husk at logge ud af steam, genstart steam) og prøv så de accounts du nu skulle ha...

HVIS alt slår fejl.. slet steam.. og installer det igen...

Det virkede for mig

Kommentar
Fra : Zykes

Dato : 14-12-03 18:27

Hmm, nu har jeg hentet cs versionen ned fra steampowered.com - den første på listen, men det giver stadig det samme problem:-/

jeg har haft en account i beta versionen, men kan desværre heller ikke logge ind med den, da jeg slet ikke når så langt som til login

Lasse

Kommentar
Fra : Zykes

Dato : 14-12-03 18:29

det skal lige siges at jeg har slette steam med alt hvad det indeholder, også regs, adskillige gange

Lasse

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-12-03 21:36

Dvs. du har hentet den der fylder +700mb??? Jøsses... Nå, men du har i hvert fald den rigtige version...

Bruger du router? For det tyder meget på at det er det der er problemet nu... Hvis du bruger router, skal du være sikker på at flg. porte skal være åben og routet til din lan ip:
UDP 1200
UDP 27000 til og med 27015
TCP 27030 til og med 27039

Håber det hjalp... Hvis du ikke ved hvordan man "åbner" porte i din router, så skriv hvilken router det er, og så vil jeg prøve at guide dig igennem det...

Vi skal sku nok få det til at funge

MVH
Ostemanden!

Kommentar
Fra : Zykes

Dato : 15-12-03 00:27

Hmm, jeg er på "sofanet", og har sendt en mail til dem, hvori jeg spurgte om de omtalte porte var lukkede, og de skrev at de ikke lukkede nogle porte som standart. Jeg har et motorola SB4101 surfboard cable modem... Håber det var det du spurgte om.

Lasse

Kommentar
Fra : Zykes

Dato : 15-12-03 00:56

hmm, jeg var lige prøvet at "åbne" for routeren/modemet ved at "kalde op" med denne ip 192.168.100.1 - men der var intet om at åbne og lukke for porte, så jeg håber du kan guide mig lidt mere specifikt.

Lasse

Kommentar
Fra : Nick15

Dato : 04-03-04 22:55

hey gutter jeg mangler validation code til at installere spillene prøver og få den sendt via mail men den kommer ikke en der har en?