/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
varmeskab til basiske elektroder
Fra : christian.m
Vist : 1472 gange
40 point
Dato : 09-03-02 09:42

Er der nogen som ved, hvordan jeg bygger et lille varmeskab til bare en pakke basiske svejseelektroder (ca. 2.2 kg)?
De mindste jeg har kunnet finde ude i handelen er på størrelse med en skoæske, og bruger alt for meget strøm. Jeg bruger en pakke eller to om måneden, til div maskinreparationer.

christian.m

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-03-02 22:26

Kan du ikke bare lægge dem inde i nærheden af dit fyr eller lign ?
plejer at virke fint.

Eivind

Accepteret svar
Fra : perchris

Modtaget 40 point
Dato : 07-04-02 23:44

Du skal bruge en metalkasse som du isolerer med flamingo udenpå.
du putter en elektrisk pære feks 15W i den og tilslutter
en udvendig lysdæmper så du kan regulere ned.
man kan få en der kan sædtes på en ledning.
pærerens placering i kassen er underordnet men sæt en plade med huller udenom.
pæreren kan sædtes i kassen med en lille ca 3cm skive med et gevindrør i som passer til en lampefatning, kan fås i en elbutik.

(lys omdannes til varme når det rammer en overflade, så det er ikke nødvendigt med et dyrt varmelegeme)

Godkendelse af svar
Fra : christian.m

Dato : 08-04-02 20:35

Tak for svaret perchris.
Det lyder som den rette løsning til mig. God ide med den regulerbare lysdæmper. Så kan jeg placere min fugtighedsmåler i boksen, og skrue op og ned som det passer til.

cristian.m