/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Image filer - bin / cue
Fra : IceCap
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 13-12-03 12:48

Hey. Jeg har med succes brændt et par svcd film udfra downloadede bin og cue filer med den nyeste version af Nero, men der er sq ingen lyd!!!!!!! Hvad går der galt? Nogen clues?

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 13-12-03 13:00

Hvor mangler du lyden? Er det når du afspiller dem på computeren eller når du afspiller dem på en stationær dvdafspiller eller er det begge steder?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 13-12-03 13:05

Begge steder....

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-12-03 20:13

Hej Icecap

Prøv næste gang du afspiller filmen at kigge i proporties/egenskaber for filmen. Der kan du se hvilket codec lyden for filmen benytter. Dette codec skal du finde og installere.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-01-04 16:25

Jeg kan ikke se noget under egenskaber. Det gælder i øvrigt åbenbart alle de image filmfiler jeg har liggende....... - at der ingen lyd er altså.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-04 17:05

Hej igen.
Det kunne tyde på lyden slet ikke er blevet brændt ned på dine cd'er

Jeg syntes du skal prøve at installere daemon-tools og så lave et virtuelt drive, så får du hurtigt syn for sagen
Det er enten NERO der svigter dig eller Imagefiler uden lyd.
http://www.daemon-tools.cc/portal/portal.php

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-01-04 08:46

Hej igen
Kan du stadig ikke få det til at virke ?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 14-01-04 15:44

Nu har jeg prøvet at installere Daemon tools 3.44, men hvad er det lige det skulle gøre for mig? Jeg har åbnet filerne med programmet, men der sker bare intet.... Hvad skal der ske? Jeg er ikke totalt amatør med computere, men ej heller prof. Jeg har bare aldrig gjort mig de store erfaringer med imagefiler.....

Jeg kan dog huske at have brugt et andet program til brænding af cd images for 3 år siden, én gang, men kan ikke huske hvad det hedder.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 14-01-04 17:20

Nu har jeg luret Daemon tools, men min mediaplayer fryser når jeg prøver at se mpeg klippet. Det kan lade sig gøre fra den fysiske disk jeg har brændt med filmen, men uden lyd.....

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-01-04 17:37

Hej igen
Lad mig resumere.
1 Den brændte cd virker, men uden lyd.
2. Når du mounter et image med daemon tools, så fryser din mediaplayer og spiller hverken lyd eller film.

Hvis det er korrekt, så er din film ødelagt tror jeg
Jeg prøver lige at se om jeg ikke kan finde et fix til den.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-01-04 17:43

Her er nogle.

Den første er gratis: http://www.dvdrhelp.com/download/MPEG-Corrector.zip

denne er gratis at prøve:ftp://ftp.pixeltools.com/ftp/pub/anonymous/demo/Mpr_Demo.zip

mvh srhansen

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 14-01-04 18:22

Jeg kører lige en tester, hvis det virker scorer du en 3. plads under film......

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-01-04 18:24

Haha

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 14-01-04 18:25

Efter et fix, får jeg den besked i WMP, at klassen ikke er registreret...... Bugger bugger bugger.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-01-04 18:42

Hmm.. Den har vel ikke konverteret filmen til et andet format ?

Prøv den i mit andet link istedet, den har fået en god omtale :p

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 15-01-04 16:00

Jeg har droppet at få det til at virke. Faktisk har jeg droppet overhovedet at DL flere image filer da det er alle de image film jeg har fået ned, der ikke virker! Men Daemontools er en genial ting!!!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-01-04 17:14

Hej igen

Jeg forstår godt du er træt af det

Det er ikke fordi du mangler et codec ? Prøv eventuelt at tage din film med over til en kammerat. Virker de der kunne det være årsagen.

mvh srhansen