/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er jeg virkelig den eneste "hestepige" h~
Fra : skingur
Vist : 567 gange
50 point
Dato : 13-12-03 11:08

hm... ville gerne smalltalke om min herlige hest..men findes der overhovedet andre hestetøser end mig her på stedet?

Se endvidere

www.min-hest-og-mig.dk

(Den er ganske vist kommerciel, men det er min moars og der er billeder af min ismule!)

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 60 point
Dato : 13-12-03 11:16

Hej skingur

Det er da befriende at se billeder af andet end katte, og det skulle være underligt, om ikke andre har den interesse.
Og som du selv skriver er den kommerciel, men du henviser jo ikke til den med noget specielt foremål andet end billederne.

mvh
ellebye (husk lidt frisk nissehø her til jul)

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 13-12-03 11:50

Hej Christina
Jeg er ganske vist ikke en "hestetøs"; men som en aldrende bondedreng, fra den tid hvor der var heste på landet, sidder jeg her med alle minderne fra dengang, og tårer i øjnene. Jeg elskede at gå bagved plov eller harve med et spænd heste foran. Højdepunkterne var når de blev spændt for stadsvognen for at køre på besøg hos familien, for slet ikke at snakke om høsten, hvor kornet blev kørt i lade.
Desværre overtog traktoren nu det meste arbejde, og så var det ikke sjovt at være bondekarl mere, så jeg forlod faget,og fik en læreplads i stedet.
Hesten er et dejligt dyr!

God Jul
Rudolf

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-12-03 12:10

skal man være pige

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 13-12-03 12:17

nej

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 13-12-03 12:35

Jeg kan da lade som om - at min hund er en hesthvis det da har din interesse...

Frida

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-12-03 13:52

Mine rotter på loftet, er der nok heller ikke nogen der vil tale om.
Nogle af mine børnebørn er hestetøser, men de må ikke gå på nettet.[hør]
Og Frida's dyr(Frida) har en rød sløjfe i manken.
Emesen.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 13-12-03 14:34

Hmm.....Det er rigtigt hun har en rød sløjfe men jeg har lige målt hende - og hun er kun ca. 15 cm høj - så det er godt nok en meget lille hest

Frida.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 13-12-03 16:17

har jordens dejligste shetlænderpony - ham vokser jeg aldrig fra!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 13-12-03 19:04

Ticka...så se mit nuttede shetterføl på www.min-hest-og-mig.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-03 19:11

JA. [Til det oprindelige spørgsmål]

Én gang for alle : Heste er hadedyr; ligesom alle andre dyr med 'H' : Hvepse, Hajer, Hundestejler (..de stikker! ), HESTE, Hyæner, Hunkøn og Hunde..

Skingur -> Bruger man ord ? Så, føler/agerer man med mennesker !

Fortæl mere...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 13-12-03 19:17

ord? hvad mener du...horsemanship eller hwa???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-12-03 19:22

Vrøvl Molokyle!
Heste er rare dyr. Her er en lille hestehistorie.
En hestetøs jeg kender, kom en dag kørende sammen med sin mand hjem og besøgte os. Vi bor på en blind vej så der skulle altså vendes. Det hele kørte ind i naboens carport, men nu ville kræet ikke bakke. Jeg kender ikke til heste, men gik hen foran dyret, tog fat i seletøjet ved mulen, så den dybt i øjnene og sagde:"RYK" og så bakkede den mindsanten.
Min svigerdatter er stadig lidt benovet over min "expertice"
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 13-12-03 19:29

Molo.. Harer? Hamstere? Hermeliner? Hvaler? Hellefisk?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-03 19:32

emesen -> Heste er overhovedet ikke rare dyr !!!

Heste er ondskabsfulde, utilregnelige og al mulig... lige som de andre (..H-dyr) !

</KLÅGE MÅGE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 13-12-03 19:34

En vildt utilregnelig hval... hm.

Du svarede ikke på mit spørgsmål ang. ord?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-03 19:35

Skingur -.> Heste, Hvaler og Hellefisk smager jo godt

Jeg har aldrig smagt Hamster ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 13-12-03 20:15

nej, for en skøn hjemmeside, du har dér . Ungerne burde som udgangspunkt lære at omgåes deres ponyer fra jorden, før de begynder at ride dem ( nå, ja, det gælder vel egentlig også voksne....)

...velsmagende og utilredet hamster.....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 13-12-03 21:13

tak.. det er nu min mors hjemmeside! Men fortrinsvis mine ponyer, der lægger kontrafej til!!!

Mange ulykker kunne undgås, hvis ungerne lærte at omgås mulerne på en fornuftig måde!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-03 21:23

ticka -> Jeg pøever bare at få Uro's computer til at spille....

Som nørd skal man jo lige teste folks hjemme sider :

DETTE ER INGEN KRITIK

Citat
And the Results Are...
CSE HTML Validator Professional v6.01 generated 4 error messages, 0 warning messages, and 14 other messages when checking this web page. These problems may damage this web page's search engine rankings as well as cause viewing problems for visitors. It is highly recommended that any problems be corrected.

ACCESSIBILITY INFORMATION: Of all the messages generated, 3 messages had to do with accessibility. While this page did not generate any accessibility errors or warnings (Congratulations!), it is very likely that there are opportunities to improve this web site's accessibility. Consider reviewing this web site for accessibility issues. CSE HTML Validator can help.

..og :

Citat
Fatal Error: No DOCTYPE specified!
I could not parse this document, because it does not include a DOCTYPE Declaration. A DOCTYPE Declaration is mandatory for most current markup languages and without such a declaration it is impossible to validate this document.

You should place a DOCTYPE declaration as the very first thing in your HTML document. For example, for a typical XHTML 1.0 document:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">
<head>
<title>Title</title>
</head>

<body>
<!-- ... body of document ... -->
</body>
</html>

For XML documents, you may also wish to include an "XML Declaration" even before the DOCTYPE Declaration, but this is not well supported in older browsers. More information about this can be found in the XHTML 1.0 Recommendation.

The W3C QA Activity maintains a List of Valid Doctypes that you can choose from, and the WDG maintains a document on "Choosing a DOCTYPE".

..skingur -> Siden kan ikke læses af en browser ,der bare nogenlunde overholder standaren !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 13-12-03 21:28

nå for dælen...hvad betyder det på jævnt dansk? Hvad skal min mor gøre, for at alle kan se den?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-12-03 21:32

molokyle...
Hvad dælen har du brugt til det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-03 21:42

Standarden.. for hulen... ! ..altså browserens ... Den dér ting der altid siger : Propgrammet har foretaget en ulovlig handling. Luk alle Programmer... osv...

Lige meget hvad du gør mister du ALLE data !!!

Uffe29 : http://www.w3schools.com/site/site_validate.asp ..og : http://www.htmlvalidator.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 13-12-03 21:44

jeg har ingen propgrammer og er det hjemmesiden der får din comp til at gå ned??????????????????????????????????????????????????????????????????+?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-12-03 00:16

Skingur....
*LOL*

Molokyle...
Takker

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-12-03 12:58

Skingur....
Hjemmesider som ikke overholder standarder fortolkes forskelligt, nogle bliver ikke optaget i søgemaskiner, og i værste tilfælde går brugerens internet explorer i kage....

Du kan læse mere hos IT- og Telestyrelsen: http://www.netsteder.dk/raad/standard/index.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 10:08

skingur -> Du spurgte til ord ? Tjae.. jeg kan dårligt huske hvad jeg selv mente med den bemærkning, men mon ikke det har noget at gøre med at folks forhold til dyr i al almindelighed?

Det falder mig altid for brystet når folk siger ting som : Jeg elsker den hund/kat/hest. Den er meget klog. Vi forstår hinanden.. osv.

Den form for personificering af dyr finder jeg direkte usmagelig og indikerer en vis repektløshed over for dyrenes natur.

Jeg forstår udmærket at man kan føle hengivenhed og holde meget af sine husdyr, men ordene.. ordene !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 15-12-03 15:03

*LOL* min hund er snotdum - og vi forstår overhovedet ikke hinanden - men jeg elsker hende da alligevel

Frida

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 15:14

fridaflip -> Du holder af, mener du? Man kan da kun elske (med) et andet menneske. Altså med mindre man er MEGET seksuelt afvigende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-03 16:04

Jeg holder af mad - men jeg eeeelsker brændende kærlighed - det kan man vel godt
Emesen.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 15-12-03 16:17

..........man kan da sagtens elske uden at elske...........jeg mener: Jeg ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆlsker mine børn, men derfor er jeg sgu da' ikke pædofil, vel?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 16:31

emesen -> Du er sgu en lige så stor ordkløver som jeg

ticka -> Er dine børn da ikke mennesker Selvfølgelig kan man elske et andet menneske. Du forveksler blot elskov med kærlighed.

Jeg mener : Man kan ikke elske et husdyr, lige så lidt som man kan elske en bil !!! ..men man kan da rigtigt nok holde meget af..., være dybt facineret af..., osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 16:35

Et udslag af menneskers plejeinstinkt gør at de nogle gange sublimere deres drifter væk fra objektet (mennesket) og lader driften få afløb overfor dyr og ting.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 15-12-03 16:38

molokyle-> jo du har vel ret: børn er også en slags mennesker - bare meget mindre!!! Kan godt se hvad du mener

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 16:38

Ordene/sproget skal sikre os mod misforståelser i kommunikation mellem... og bla bla bla. Nu bliver det sgu lige en kende for filosofisk til smalltallk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-03 17:34

Yes - jeg holder også af, at kløve ord - og jeg elsker, at drille.
Se nu er det ikke et levende væsen, men begrebet jeg elsker.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 20:07

emesen ->

ÅÅåååårrhhh.... jeg ved nu ikke ?

Lad os lige definere levende først ! ... hmm... uvæsentligt; genstandsledet afviser du jo.
..så bliver 'begrebet' genstandsled. ...litteralt/bogstavlig talt ??

Højst forvirrende....

..eller elsker du at blive begrebet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-03 20:16

ok - jeg gi'r op

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-03 20:20

Hov hov ikke gi' op så let.
>Se nu er det ikke et levende væsen, men begrebet jeg elsker.<
Skrivefejl - der skulle jo have stået.
Se nu er det ikke et levende væsen, men begrebet "at drille", jeg elsker.
Yes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 20:32

emesen -> Dårlig taber

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-03 20:36

..........................

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 20:41

emesen -> Don't cry ... be Happy

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 20:49

Har lige ser CWC World ....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-12-03 17:10
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 17:27

skingur -> Når jeg engang får fast grund under fødderne, så vil jeg også lave sådan nogle til mine kloge bøger

</KLOGE MÅGE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-12-03 20:15

øh..ja... det blev vist postet forkert, sorry!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 23:54

skingur -> Tænkte også det var et mystisk anbragt link, men man ved jo aldrig med dig

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 05-01-04 11:41

Tak for svaret ellebye. Selv om jeg tilsyneladende STADIG er den eneste....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-01-04 12:41

Det kan jeg kun give dig ret i. Umiddelbart skulle man tro der var flere, men forklaringen ligger nok i den alder mange af "superbrugerne" har, da man mere forbinder yngre mennesker med heste.

Mvh samt godt nytår

Ellebye