/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Lang flyvetur.
Fra : agertoften
Vist : 2479 gange
200 point
Dato : 12-12-03 21:09

Jeg skal flyve til Filpinerne, og skal sidde ca. 13 timer i træk på den længste del af rejsen.
Hvordan kan man bedst undgå gener? Man skal gå mest muligt rundt i flyet, og bevæge ben og fødder, men er det nok? Jeg håber at få nogle gode råd.
Venlig hilsen, Agertoften

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 12-12-03 21:16

Det er anbefalelsesværdigt at træne før en lang rejse, så hvis du kan løbe en lang tur, gå i træningscenter eller ligende er det rigtig godt. I det omfang du kan træne når du ankommer også er det super. Og drik så endelig masser af vand under flyveturen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 12-12-03 22:37

Masser af vand, _ingen sprut_, følg døgnrytmen det nye sted med det samme. Stræk dig, gå på toilettet så ofte som muligt (for at røre dig), vip på hæl og tå når du står op. Slap af, sov når du kan.

(Min veninde er stewardesse!)

mvh Chrisitna

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-03 22:43

Her har jeg fundet en side med gode råd
http://www.traveldoctoronline.net/raad/komfort.htm
Har du tænkt på om du måske også skulle have en "pille" mod jetlag.

mvh ans og god tur (jul)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 12-12-03 22:48

jetlag undgås ved at følge døgnrytmen det nye sted, ved ikke at drikke spiritus undervejs og ved at slappe så meget som muligt af under turen.

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 200 point
Dato : 12-12-03 23:00

Det skingur skriver, er absolut det rigtige. Drik al den væske du har behov for, og lidt mere. Ingen alkohold. Vent med det til du kommer frem. Rejs dig hver anden-tredie time. Gå en tur rundt i flyet. Rundt og rundt, lad være med at tænke på at de andre passagerer synes du er underlig. Hvis du kan lide at læse eller kryds og tværse, så tag noget stof med hjemmefra. Sov så ofte du har lyst til det, og spis den mad du får serveret. Medbring chokolade og lidt frugt. Så skal det nok gå.
Jeg foretager flyvninger 2 gange om året, som tager 12 timer. Så jeg har prøvet det mange gange.
Hvis du er ryger, som jeg er, så køb nogle Nicorell "cigaretter" på Apoteket. De er supergode når man har lyst til at ryge hvor man ikke må. De indeholder lidt nicotin til kroppen/hjernen.

De venligste hilsener, RIGTIG GOD TUR
og glædelig JUL & Godt

Frank

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-12-03 07:34

Drik rigeligt øl eller sprut (du skal ikke være skidefuld), så kan man sove hele vejen.
Jeg ved godt, at det er stik imod alle anbefalinger, men det virker!!!!!
Flyver selv 15-20 gange årligt lange stræk.

God tur

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 13-12-03 10:16

Det kan godt være, det virker..MEN alle de fysiske skavanker, du dermed kan blive udsat for (blodpropper i bene osv) er ikke det værd!

Kommentar
Fra : agertoften

Dato : 14-12-03 11:31

Tak for gode råd, bortset fra det med sprutten !! Har I erfaring med støttestrømper, eller er det bare pjat ? Flere venlige hilsner fra Agertoften.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-12-03 11:59

Jeg har ikke selv erfaring med støttestrømper, men du kan læse her
http://www.sahvacare.dk/produkter/stoettestroemper_og_flystroemper/

Håber på at du får en god tur.

mvh ans og

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 17-12-03 18:16

I foråret fløj jeg til Mauritius(en tur på 11 timer). Den måde som jeg syntes var mest bekvemt var som det første at tage skoene af, og hoppe i de strømper man får udleveret på en så lang tur, det at man ikke har stramt fodtøj på gør at der er frit blodomløb- og det er vigtigt. Ellers bare slappe af og nyde turen med mad og et par drinks, og se en god film. Læn du dig tryg tilbage i sædet og nyd turen, samt se frem til en forhåbentlig kanon ferie.

Godkendelse af svar
Fra : agertoften

Dato : 26-12-03 10:46

Tak for svaret Franksp. Der var gode ideer, jeg kan bruge.
Det var der nu også i de andres svar, men der var mest bid i dit .
Jeg vil tænke på dig, når jeg trisser rundt i flyet, og folk ser underligt på mig.
Mange hilsner, Agertoften.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-12-03 13:40

Hej agertoften

Tak for ordene. Ja, tænk på mig når du "trisser" rundt i flyet. Når folk har set dig trisse rundt et par gange, så skal du bare se, at det smitter.

Ha' det godt og rigtig god tur

Godt
Frank