/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Stress eller finneråd?
Fra : Traun
Vist : 684 gange
20 point
Dato : 08-03-02 22:26

Jeg har et lille akvarium (56 l) med 6-7 guppyer, 2 små scalarer og en
siamesisk algeæder.

Da jeg har fået en del snegle, købte jeg for 1 uges tid siden en smerling.
Smerlingen og algeæderen var meget uenige (vel fordi akvariet er
for lille), og dette medførte en del uro i akvariet.

Guppyerne var meget trykkede, og især de 2 hanner gemte sig godt.
I løbet af de sidste par dag har jeg opdaget flere af guppyerne manglede en del af
halefinnerne. Det ser nærmest ud som om der er bidt af halerne.

Kan dette skyldes stress/uro eller kan det virkelig være smerlingen der har bidt guppyerne?

Hilsen Traun

PS Smerlingen er sat i pleje nu....

Accepteret svar
Fra : redtop

Modtaget 20 point
Dato : 09-03-02 15:57

hej
smerlingen og algeæderen skal nok falde til ro. guppyerne kan godt blive lidt sky, de kan godt finde på at bide hinandens haler især hvis der ikke er nogle hunner til dem.

Kommentar
Fra : jens2990

Dato : 03-06-06 15:27

Jeg har det samme problem med en enkelt hun-guppy, hvor halen næsten er væk. Den harogså en lille rød plet ved den ene gælle. Jeg aner ikke hvad det er, så jeg har sat den i karantæne.