/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Min harddisk er "væk"!
Fra : AntiGhandi
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 12-12-03 14:16

Min harddisk står til at kunne rumme 19 gb. Men når jeg kigger inde i "denne computer" står c-drevet til at kunne rumme 1,1 gb. Jeg har lige formateret min pc, og før jeg gjorde det kunne der være det angivne antal gb.

Jeg håber at i/du kan hjælpe mig

ps: mit styresystem er Windows ME (hvis det da har betydning)

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 12-12-03 14:18

du må have lavet en fejl brugte du f-disk til at oprette drevet?????

Accepteret svar
Fra : Grubsnik

Modtaget 60 point
Dato : 12-12-03 14:27

Med mindre du kan få fingrene i Partition magic, og derigennem ændre partitionere på din harddisk, så vil jeg anbefale at du starter helt forfra.

1. start på en bootdiskette, så du får en ren kommandoprompt.
2. Gå ind i FDISK-programmet (skriv fdisk i prompten)
3. Vælg ja når den spørger om du vil have understøttelse for store harddiske
4. Slet alle partitioner på harddisken.
5. Opret en primær partion på den maksimale størrelse (skulle gerne være hele harddisken)
6. Gå ud af programmet.
7. Genstart computeren, stadig på en bootdiskette
8. Formatter c: drevet.
9. Installer Windows igen.

Så skulle du være kørende igen.

Når den formatterer din harddisk skal du bare ignorere den størrelse den angiver, det er en fejl i programmet.

Godkendelse af svar
Fra : AntiGhandi

Dato : 12-12-03 14:32

Tak for svaret Grubsnik.