/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Konvertering af videoklip fra WMF til Qu~
Fra : xirb
Vist : 478 gange
105 point
Dato : 12-12-03 11:36

Min PC er for sløv og har for gammelt styresystem til at installere de nødvendige codecs (eller hvad de ellers hedder) til WMF, så jeg kan ikke selv konvertere filen. (Og jeg har ikke råd til at købe Premiere..)

Kan du = er der en af jer, der vil gøre det for mig?

Filen: http://arosweb2002.dynamicweb.dk/Files/Filer/Stiftstidende.wmv
Jeg vil meget gerne ha' den i Quicktime! (Evt. _også_ mpeg eller AVI.)

Tak for hjælpen på forhånd.

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 12-12-03 11:51

Der er flere programmer, der skulle kunne klare opgaven..

Fx denne lille sag på et par MB - det ville jeg selv ha' brugt, HVIS min PC kunne klare det:
http://graphics.newfreeware.com/programs/2228/

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-12-03 15:32

Hvor meget fylder filen??

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 12-12-03 15:40

Den fylder 1 MB..
(Men da min PC stadig kører med Win98 First Edition (!) kan det nødvendige WMV-codec ikke installeres..

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-12-03 16:17

Det var ikke så meget det, det var mere om filen kunne sendes via mail.

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 13-12-03 00:52

Ja, det kan den jo sagtens så!

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 16-12-03 09:45

Nu har jeg selv konvereret filen, da det hastede. (Måtte opgradere styresystemet for at det kunne lade sig gøre!)

Man kan ikke lukke spørgsmålet igen, vel?

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 16-12-03 09:46

Selvfølgelig uden at acceptere kommentarer, der ikke hjalp..?

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 105 point
Dato : 16-12-03 10:01

Hej.

Nu skal du høre.
Jeg ville godt have konverteret filen for dig, men der er nogle uskrenve regler her på kandu, at man ikke benytter sig af den slags, som kan give en fordel for andre, derfor har jeg ventet for at se om ikke andre ville gå ind i spørgsmålet for at hjælpe dig, da du sagde din pc ikke kunne klare konverteringen.
Jeg kunne ikke hjælpe dig med mindre du sendte filen til mig.

Jeg håber du forstår min fustration, om ikke at at drage nogen fordel.
Nu har jeg imidlertid lagt en e-mail adresse i min profil som andre her på kandu godt må benytte, og hvis nogen sender noget direkte til mig uden om kandu hjælper jeg selvfølgelig.

Med hensyn til dine point har du selvfølgelig tabt disse, og da det kun er jeg der har besvaret er det som sådan ingen andre du kan give pointene til.

Men hvis du lukker spørgsmålet ved at acceptere en af mine svar, giver jeg dig alle pointene igen. Jeg opretter et spørgsmål umiddelbart efter og skriver "Til xirb", og du går blot ind i spørgsmålet og skrive hej. Så lukker jeg spørgsmålet og du får dine 105 point tilbage. Er det OK.

mvh
ellebye og rigtig god jul.

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 17-12-03 18:01

Hej

Det lyder fornuftigt - tak skal du ha'! :)

Jeg kan dog ikke helt forstå det her du skriver med, man ikke benytter sig af den slags, som kan give en fordel for andre.. Og det med mailen tænkte jeg desværre slet ikke over..

Venlig hilsen Chr.
- og go' jul til dig også!

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 05-01-04 10:52

Hej Ellebye!

Du skrev, at du ville gi' mig nogle point igen hvis det var - så det ku' jeg da godt tænke mg, da jeg ikke har haft så meget held med selv at "tjene" endnu. :)

(Du skrev godtnok alle point, men fx halvdelen er også fint, så du også har fået lidt for din hjælp. :) )

Godt nytår!
VH Chr.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-01-04 11:38

Hej.

tak skal du have for påmindelsen. Selvfølgelig skal du have dem. Jeg opretter lige et spg. og skriv blot hej.

Mvh samt godt nytår til dig

Ellebye