/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
excel cellereference
Fra : lene317
Vist : 1165 gange
60 point
Dato : 08-03-02 21:06

Hej ekspert
Hvordan laver jeg en reference mellem 2 celler i hver sit ark når jeg ikke blot ønsker celleindhold, men også farve eller mønster overført fra en celle til en anden?
mvh
JO

Kommentar
Fra : Lightyear

Dato : 09-03-02 08:44

hej.
du kunne kopiere det ark du vil hente referencer og grafik fra til et nyt ark, slet derpå alt indhold og lav derefter dine nye referencer til alle de ark du vil.

mvh
Lightyear

Kommentar
Fra : lene317

Dato : 10-03-02 21:02

Hej Lightyear
Tak for dit svar ! Kan du hjælpe yderligere - opskriften virker ikke umiddelbart
mvh
JO

Kommentar
Fra : Lightyear

Dato : 11-03-02 15:45

?? - det skulle den da , --lad os nu sige at du har tre ark, hvoraf de to ark er hvor du skal hente dine data fra, og fra disse to har du en elle anden farve og grafik du vil overføre til det tredie ark, så højreklikker du i øverste venstre hjørne (lille firkant) på arket og kopierer det,- derefter gør du så det samme på det ark du vil flytte til - dog sætter du ind her istedet for, nu skulle alt være overført på og du kan begynde at indsætte dine formler o.a.

Mvh.

Kommentar
Fra : tottee

Dato : 13-06-02 19:52

Hey

Efter du har kopieret, kan du under rediger eller højreklik vælge den der hedder indsæt speciel, her har du mulighed for kun at indsætte formler eller formater (Farve,skrifttype. mønster) osv.

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 02-07-02 00:32

Husk lige at fjerne al formateringen fra destinationscellen først......

/LEX

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 60 point
Dato : 15-07-02 15:42

Hvis spørgsmålet er besvaret, er du så sød at lukke det ?

Kommentar
Fra : flemming.anker

Dato : 20-12-02 08:09

Hvis du både bruger formatpensel til farve/mønster og kopieringsfunktion til indhold, opnår du det du ønsker.

Kommentar
Fra : moest

Dato : 17-11-03 12:47

Jeg er enig med flemming.
Bruger du formatpenslen(i værktøjslinien) kopierer du ALLE egenskaber for den/de markerede celler, men intet indhold.

Tip!! folk har en tendens til at markere det der ser forkert ud, trykke på formatpenslen og derefter ødelægge udseendet på det der så rigtigt ud, så husk derfor at starte med at markere noget der ser rigtigt ud.

- trykker du derefter kun en gang på penslen i værktøjslinien, jamen så virker den også kun en eneste gang
- dobbeltklikker du på penslen, virker den indtil du ikke gider at bruge den mere. Du slår den fra igen ved at klike på den eller trykke på ESC

Mvh
Moest

Kommentar
Fra : curioso

Dato : 15-12-03 11:48

Hvordan kopierer du arket? Hvis du højreklikker på arkfanen forneden, får du et valg, der hedder flyt eller kopier. Der skal du sætte flueben i kopiér. Derefter vælger du, om arket skal ligge i samme projektmappe eller være en ny fil (foroven), og du vælger placering. Når du så trykker ok, får du et nyt ark med præcis samme indhold som den kopierede. Her sletter du indholdet og kan bagefter lave referencen. Du skal blot være opmærksom på, om du har samme formatering i hele det oprindelige ark. For cellen i det nye ark har præcis samme formatering som sin makker i det gamle, f. eks. a 27)

Med venlig hilsen
Ulrich

Kommentar
Fra : moest

Dato : 15-12-03 12:19

Hej igen
Man kan også markere flere ark (hvis man nu ved fra starten, at man skal lave flere ark) og skrive alt det generelle på alle ark en gang for alle.

marker et ark og hold derefter enten skift eller ctrl nede og marker næste ark
skift - marker fra/til
ctrl - marker et enkelt ark

Mvh
Moest

Kommentar
Fra : Willy_Mulvad

Dato : 16-10-04 17:15

Spørgsmål: Jeg har et regneark flere ark: a,b,c,d og sum . I sum-arket vil jeg gerne have f.eks. tellet i ark A/i49 overført til ark sum/a8 - ark B/i49 overført til ark sum/a9 - ark C/i49 overført til sum/a10 osv ...

Hvordan gør jeg det
Mvh
Willy Mulvad