/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
ACCESS - Find de værdier er ikke er i be~
Fra : meiland
Vist : 401 gange
500 point
Dato : 12-12-03 10:52

Hej Alle !

Jeg sidder med et måske stort problem i ACCESS.

Jeg har to tabeller de indeholder et forskelligt antal poster (adresser). Jeg vil gerne have vist de adresser som ikke optræder i begge tabeller.

/Meiland

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 10:59

Opret en forespørgsel på dine to tabeller, med kommando dubletter undlades.
Hvis du ikke er en god bruger af acces, gå på biblioteket og lån Acces trin for trin af Carsten Straaberg.
Deter virkelig en god lærebog.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 12-12-03 11:15

Hej jms

Opret en forespørgsel på dine to tabeller, med kommando dubletter undlades. Er det en guide eller......
Jeg arbejder med access 2000.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 11:18

meiland
Ja der er en guide, opret forespørgsel.

JMS

Kommentar
Fra : Grubsnik

Dato : 12-12-03 15:36

For at finde dem skal du skrive en query med en subquery, hvilket hurtigt bliver meget langhåret.

Den skal lyder nogenlunde sådan her:
Select adresse from tabel1 where NOT EXISTS (Select adresse from tabel2)

Når du laver det i query-builderen, så kan du bare paste delen under expression.

Så kan du jo lave 2 queries en til hver tabel.

Eller du kan samle dem ved at skrive Union imellem de 2 fulde selects, men så kan du ikke se hvilken tabel der indeholde de extra adresser, og så er det nok ikke så nyttigt

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 01:49

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig