/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Nybyggeri=lugtgener
Fra : SEPPE
Vist : 2426 gange
50 point
Dato : 12-12-03 09:44

Vi har fået lavet nyt badeværelse, uheldigvis lugter der af kloak ud fra rummet. Det er svært at lokalisere hvor det kommer fra, men muligvs er det fra under vasken. Hvad kan man gøre ved det?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 09:49

Der mangler en vandlås.
Prøv at kikke ned i gulvafløbet, de mangler garanteret en indsats.
Håndvask er typisk koblet til gulvafløb.

MVH
JMS

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 60 point
Dato : 12-12-03 09:52

Hej Seppe
Der er vel ikke lagt nyt gulvafløb , af typen med en form som en kop man skyder ned i afløbet ,det er tit at montørerne glemmer denne, dette er nemlig vandlåsen.
Eller at der skal monteres en vandlås på afløbsrøret fra håndvask?????
mvh mcloud
blikkenslager

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 12-12-03 09:52

Hej
Hvad med vandlås under vasken er der det i den nye vask? Det er nemlig ikke altid der bliver monteret det.Så er det nemlig galt hvis afløbet ikke er koblet på vandlås i gulvafløb

Mvh thomat

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 12-12-03 09:56

Lige en ting til. Det er forøvrigt altid en god ide at montere vandlås under håndvask om der er det i gulv eller ej. Hvis man taber en ring el.andet smykke i vasken kan altid lige finde det igen i vandlåsenl...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 10:01

<<<thomat
Dit råd er ikke så god
Ifølge afløbsregulativet, må en streng ALDRIG forsynes med to vandlåse, p.g.a. gensidig udsugning.

JMS

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 12-12-03 10:12

>>>jms det sker ikke i vikeligheden når vi snakker håndvask det er en begrænset mængde vand der skal transporteres og der er aldrig ret stor hastighed på vandet (det er hastigheden der forsager udsugningen ved f.eks toilet skyl) jeg snakker om en vandlås under vask og så går afløbet videre ned i et gulvafløb hvor det er koblet til vandlåsen deri. Det er desuden tilkoblet på en sådan måde i tusindevis af huse.

thomat

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 10:30

<<<<thomat
jeg er ikke uenig, i dine betragtninger (rent praktisk), henviser bare til gældende regler

JMS

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 12-12-03 10:40

jms det er ok.enig i at det er også vigtigt at få gældende regler med her

thomat

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-12-03 15:39

Hej SEPPE.
Jeg har et "ånsvagt" svar. Ikke desto mindre, så har jeg oplevet det i de to huse vi har været medejere af (kreditforeningen var den anden ejer).
Varme i gulvet - stop - går normalt i bad hver dag - stop - ikke desto mindre, så manglede der vand i indsatsen i vandlåsen - det fordampede pga. af gulvvarmen, som lå lige op ad afløbet, og vandet fordampede. Det var en fra Teknisk Forvaltning, som sagde, at det var et meget normalt problem!!!
Vi ændrede termostaten - til koldere at forstå - og problemet løste sig selv.

alka

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-03 16:30

Jeg har et helt andet bud du siger at du ikke rigtigt ka lokaliserer lugten jeg har prøvet det samme og det var altså en husmår der brugte loftet over toalettet som sit wc og det lugter godt nok forfærdeligt og hvis det er en sådan skal den fordrives med støj og evt lys

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 01:50

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Godkendelse af svar
Fra : SEPPE

Dato : 21-12-03 23:02

Tak for svaret mcloud.