/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
tomgangs problem
Fra : anders.henriksen
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 12-12-03 08:17

Hej.....

Hver morgen efter at det er blevet mere koldt og fugtigt i vejret har min bil et tomgangsproblem. Jeg kan uden problemer starte bilen. Det er en ældre bil så den kører med choker under start. Når jeg har kørt ca 8 km begynder tomgangen at falde og stige skiftesvis og til sidst går bilen ud... det kan ske flere gange. Endvidere har den det med at gå ud når jeg f.eks er kommet af motorvej og skal holde for rødt.

Om eftermiddagen når jeg skal hjem er der intet problem. Hvad kan det være? er det mine tændrørs hætter der er fugtige ? og hvad kan man behandle såsan noget med? Eller er det noget helt andet?

Det er en honda civic fra 86, med karburator motor.

Accepteret svar
Fra : stevanovski

Modtaget 110 point
Dato : 12-12-03 08:22

du skal nok kontrollerer dine kabler og fordelerdæksel prøv evt. at kigge om morgen mens det er mørkt ned i dit motor rum om du kan se gnisterne springe, er ret sikker du det er dit problem hvad det samme med min bil. kunne se at gnisten sprang fra det 3. kabel.
5nye kabler og du skulle være kørende igen

hvis du er fra kbh og omeng er du velkommen du mit værksted så skal jeg nok finde fejlen
mvh nicolai

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-03 08:33

Du ka evt også nøjes med at aftørre ledninger og strømfordelerdæksel og der efter sprøjte cilikone på der skyer vand Hilsen Sune

Kommentar
Fra : anders.henriksen

Dato : 12-12-03 08:34

stevanovski: er fra kbh... hvor ligger dit værksted.... og hvad koster det ca at få lavet evt. mail mig på anhen90hotmail.com

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 12-12-03 08:35

der holder lige til dagen efter det skal skiftes hvis du ikke vil have problemer med det fremover de koster ikke andet end et par hundrede

Godkendelse af svar
Fra : anders.henriksen

Dato : 12-12-03 08:35

Tak for svaret stevanovski.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 12-12-03 10:56

Det kan vel også være muligt at karburatorsprit hjælper.

Jes