/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO T-rex 50 - olie
Fra : cbadk
Vist : 2467 gange
100 point
Dato : 11-12-03 22:28

Hej

Jeg har en pgo t-rex 50 som kører udmærket... men kræver cirka 2 l. olie om pr. md., som cirka svarer til 300 km.
kørsel :(

Det er ikke særligt godt....plus min tænding er meget hurtigt brændt til og sort

1) Hvad kan man selv fortage sig for at lukke lidt for olie'en
2) Noget helt andet ...hvor finder man en manual til så'dan en

Håber i kan hjælpe

Med venlig hilsen
Claus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-03 22:35

Hvad for en olie bruger du den lyder lidt tynd Ang manual har du prøvet Biblioteket?? Hej Sune

Kommentar
Fra : cbadk

Dato : 11-12-03 22:40

Fuld syntetisk- scooter olie

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-12-03 23:04

Ja du bruger den bedste olie, og kunne selvfølgelig vælge en billigere, da den får rigelig.
Nu er det ikke godt nok med de ca 300 km, har du ikke speedometer med km tæller, så næste gang tanker du helt op med olie og benzin. Når du så tanker igen, måler du nøjagtig benzin og olie forbruget.
Men det er da bedre at den får for meget, end for lidt.
En manual er ikke godt nok til det, du skal have en værksteds/reparationsbog, for at se oliepumpen.
Der findes to værkstedbøger til PGO Big Max se http://bibliotek.dk/
Men de fleste scootere, har en forgrening på gaskablet, lige før karburatoren. Det ene kabel går ind bag sidedækselet, hvor det trækker i en trisse, der står på low ved tomgang, og max ved bundgas. Muligvis kan du justere kabelet, men du skal være helt sikker på dit forbrug.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : kandu4thomas

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-03 23:00

Halløjsa :D

Jeg er nu ret sikker på din oliepumpe er gået i stykker, i så fald har jeg hørt om flere tilfælde hvor den brugte for meget olie, og selvom man prøvet at regulere pumpen virket det ikke, men efter de skiftet til ny olie pumpe virket det, så skal du lige huske og indstille kaburator også såden for den rigtige blanding igen. Kør evt. ned til din lokale scooter-forhandler og hør mekanikerne om de ikke tror det er oliepumpen den er gal med !
http://www.thansen.dk/product.asp?c=195897801&n=919887756&pn=356841576
Her er en sprit ny oliepumpe til din PGO T-ReX ! til 499 Kr. ! Kan virkelig anbefale Castrol TTS 100 % fuldsyntetisk 2 takst olie som blandt andet kan købes hos www.scooter-shoppen.dk for 100 Kr/literen!

Håber du for løst dit problem, og rigtig god jul til jer alle sammen!
Med Venlig Hilsen
Thomas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-04 23:35

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : cbadk

Dato : 14-02-04 02:03

Tak for svaret kandu4thomas.