/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
downloade osv!
Fra : Majlind
Vist : 324 gange
200 point
Dato : 11-12-03 12:12

Jeg fik for et par år siden en ny computer,, og jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen hvad angår den slags!..
Da jeg fik den brugte vi et ældre modem fra en anden computer..
Computeren fungerer udemærket, når jeg er på nettet, den er dog lidt langsom...

Forleden dag var jeg inde på en hjemmeside og skulle se et kort 'videoklip' men det skrattede og billedet frøs, og så stod der at forbindelsen var gået tabt(el. noget i den stil)
Jeg har og forsøgt at downloade et videoklip, men jeg kan ikke åbne det, jeg mangler et program eller sådan noget...

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 11-12-03 12:15

Divx måske??
kan downloades på www.download.com

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 11-12-03 12:17

Hejsa Majlind
Det ku' godt tyde på din PC er af en noget ældre dato... den kan simpelthen ikke "trække" alt "det nye" som efterhånden kræver mere og mere datakraft. Måske en idé til ønskelisten for den kommende jul.
Moden 56K osv. er heller ikke ligefrem en ørn til at hente fra nettet, så måske også en ADSL løsning var værd at kaste ind på listen over ønsker.
Hygge... og god jul
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-12-03 12:20

NB: Af gratis små programmer til billedbehandling osv. Her kan jeg anbefale IfranView (det er gratis) http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : Majlind

Dato : 11-12-03 13:03

Har lige set at der står jeg skal installere en driver, eller tjekke filnavnet..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-12-03 13:12

Glem det Majlind...
Hjemmesider som ikke kan overholde den almindelige standard hvad angår grafik, streams, film osv. er ikke værd at beskæftige sig med. De er for det meste fyldt med snask og andet skrammel.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Majlind

Dato : 11-12-03 15:47

Okay,, det ser ud til at jeg så må investere i noget nyt..
Hvad for en slags kan i anbefale?
Og jeg kunne ikke nøjes med et nyt modem vel?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-03 15:53

Det kommer jo også an på forbindelsen i den anden ende hos den du henter hos så drop den side Hos kasaa er der som regel ikke problemer det ka du hente og installerer gratis og hvis du har en windovs mediaplayer skulle du kunne spille det meste ellers ka der også hentes codexprogrammer der hjælper dig Hygge Sune

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-12-03 15:55

Hejsa Maj
Nej det er ikke kun modemet, det gør bare hentningen fra nettet langsom - hvis man kan leve med det, så er det i og for sig godt nok. Bare man ikke henter meget... eller tilbringer lang tid på nettet - ellers er ADSL (bredbånd, Stofanet, antenne foreningens net osv) det der skal til.
Hvad angår ny PC så er det meget individuelt. Det kommer an på ens behov og pengepung, men tag et kig på Dell's hjemmeside, de laver nogle fortrindelige pakkeløsninger til en fornuftig pris.
http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen ikke hermed sagt at det er det eneste rigtige, du kan sikkert finde noget billigere, men igen dit behov nu og i fremtiden bør være med i dine overvejelser. Ditto bør du nok tage en med et fornuftigt PC kundskab med på råd i dine overvejelser.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-12-03 16:01

Urghhh :-| hold dig LANGT væk fra Kazaa, det er fyldt med snask, skidt og skrammel. Skal du endelig benytte P2P programmer (hvilket jeg ikke anbefaler), så skal det være Kazaa Lite. Den skulle efter sigende være fri for Spyware. Benyt evt. lidt tid på at kigge og læse på http://www.spywarefri.dk det ku' godt lyde til du ville blive lidt "klogere" af det... ditto Sune.
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-12-03 16:17

Hent denne 'gamle' DivX codec : http://www.divx-digest.com/software/divxcodec.html

VIGTIGT :

Har du f.eks DivX 5.1.1 Bundle fra : http://www.divx.com/divx/

..så skal du fjerne den først !!! ( Start->Indstillinger->Tilføj/fjern programmer->Fjern )

Mange ældre computere kører nemlig kun 'hakkefrit' med denne Codec version

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Majlind

Dato : 24-12-03 12:52

Tak for svaret CLAN.