/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DAT filer
Fra : Leon85
Vist : 638 gange
60 point
Dato : 11-12-03 11:43

Jeg har en cd fyldt med .dat filer. Men programmet til at åbne disse filer er desværre blevet væk. Er der andre programmer, som jeg kan bruge til at åbne disse filer med?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 11-12-03 11:46

hvad er det for en cd/filer

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-12-03 11:52

Dat filer kan du åbne med notepage, men hvorfor??
Dat filer er systemfiler, der bruges af dit operativ system

JMS

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-12-03 12:41

Ja, ja... nu kan DAT jo også være "Digital Audio Tape. Båndtype med 4 GB kapacitet."
En god side til at finde info omkring file extensions er http://filext.com/helpme.php

DAT http://filext.com/detaillist.php?extdetail=DAT&goButton=Go
Citat
Can be just about anything: text, graphic, or general binary data. There is no specific structure for a .DAT file. You can use an editor like UltraEdit to look inside a .DAT file and possible determine its contents and relationship with a program.

Various programs use this extension; too many to list individually. Take clues from the location of the file as a possible pointer to exactly which program is producing the file. The file's date and time can also help if you know which programs you were running when the file was written.

Hygge og god jul
Søren

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 12-12-03 13:22

Nu er jeg helt sikker på, at disse DAT filer er i virkeligheden spil. Ved ikke navnet på cd'erne. Men der skulle være tolv i alt, og der er numre på cd'erne.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-03 14:56
Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 13-12-03 01:07

Leon85: Er dette nye spil, eller hvad er det du snakker om?

DAT filer kan også være filer fra en VideoCD (VCD).

Det lyder meget mystisk.

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 15-12-03 09:37

Nej, det er en gammel cd fra 1998. Det er altså selve programmet, der er blevet væk. Sådan som jeg har forstået det, så er alle DAT filer unikke, så jeg kan ikke bruge en tilfældig DAT unpacker, desværre):
Jeg tror ikke, at der er meget hjælp at hente.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-12-03 09:48

Du mangler en setup.exe

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 15-12-03 13:30

Ja, nemlig. Jeg mangler et program til at åbne filerne og installere dem. Så selv om jeg kunne åbne filen, så kunne jeg ikke installere fra den.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 15-12-03 14:11

Så kan de vel ikke ske noget hved at lege med disse dat filer
http://gplea.racesimcentral.com/editing/textures_tuto/two.html
WinMip>skulle udpakke dat

http://www.horbra.de/winmip/Winmip2.htm

mipMan (beta!)skulle kunne bygge maps

http://home.online.no/~bi-knu/editing/apps/apps.htm
Du kan da altid prøve at lege med dem,og se og du kan
få et eller andet ud af dem.
Manse9933

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 01:42

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 20:49

lukker du ikke lige dit spg tak

Godkendelse af svar
Fra : Leon85

Dato : 13-04-04 09:29

Ja, jeg blev jo nødt til at lukke for spørgsmålet. Så Manse9933 får mine point