/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
JFK
Fra : Leon85
Vist : 669 gange
80 point
Dato : 11-12-03 11:36

Jeg valgte i danskopgave emnet JFK. Men jeg er kommet i tvivl om, hvad jeg faktisk vil finde ud af. Jeg vil naturligvis lave en biografi af ham. Vil også beskrive fup og fakta om hans drab. Menneskets holdning til ham. Er der mere, jeg skal belyse?
Jeg har tænkt på at lave et stamtræ over Kennedy familien, inden jeg skriver en biografi af ham. Er det en god ide?
Vedrørende layout, så har jeg tænkt på at lave en citat af John F. Kennedy øverst på hver side (forskellig citat for hver side)
Med venlig hilsen Leon

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 11-12-03 11:45

Køb svaret på denne side. der er mange gode indlæg.
http://www.kandu.dk/dk/spg/26808

God Jagt
Don_Pepe

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 11-12-03 11:46

UPS!! Så ikke det var dit eget spørgsmål
SORRY.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-12-03 11:48

Jeg synes det er en god ide med stamtræet.
Du kan her påvise de irske rødder, og i samme forbindelse få lidt focus på, hvilke andre fremtrædende personligheder Kennedy familien iøvrigt har fostret.
På internettte, kan du finde mange oplysninger, men det anser jeg at du selv ved alt om.
God fornøjelse, og held og lykke.
Glædelig
MVH
JMS

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 90 point
Dato : 11-12-03 11:54

Hej Leon

Det er et stort emne -- og der skulle være mulighed for at behandle det på 30 forskellige vinkler...

http://www.johnfkennedy.org er blot et af stederne hvor du kan begynde din søgning efter biografi. Skandalen om Svinebugten - kvinderne i John F Kennedys liv - John F Kennedys friske pust som den yngste præsident da han tiltrådte - hans katolske baggrund - Jackeline, hans kone -- you name it.... www.google.com vil være din ven i din søgning uanset hvordan du vil behandle ham som opgave...

Stamtræet er da bestemt en god idé, og her vil Office kunne hjælpe dig med det der kaldes "organisationsdiagram" (bruges normalt i virksomheder til at fortælle hvem der er direktør, økonomichef m.v., men kan også bruges til at lave et familietræ). Det med citaterne er også en god idé, for han sagde mange begavede ting, mest kendt er nok: "Ask not what the government can do for you, but what you can do for the government"...

Held og lykke med opgaven.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Godkendelse af svar
Fra : Leon85

Dato : 11-12-03 12:17

Tak for svaret h_blunck.