/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvad kræver det at få svenske nrplader p~
Fra : Hemmje
Vist : 1022 gange
100 point
Dato : 11-12-03 03:07

Hej

Jeg har en spørgsmål jeg håber nogle kan svare på ... Hvis jeg køber en bil i sverige at vil køre med svenske nr plader kræver det så at man har svensk statsborgerskab eller bare at man har hus/lejlighed i sverige? Håber nogle svare :)

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 11-12-03 03:10

hejsa....

Du skal bare have svensk bopæl......... men pas på de kan finde på at tjekke dig......

hilsen
mrhan

ps..... vi kalder den slags personer for værende svansk

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 11-12-03 03:11

Hehe Tak for dit hurtige svar :)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-03 06:35

Du skal være tilmeldt folkeregistret i Sverige. Dvs du skal flytte din adresse m.v. til Sverige.

mvh ans

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 11-12-03 06:41

øhhhhh..

Det siger vel sig selv......
Man skal have bopæl derover......
Og ok selvfølgelig tilmelde sig deres folkeregister.... men det er jo bare en form sag......... Ikke noget odiøst idet.....
Jeg har sejlet og har derfor stadigvæk person nummer i i Norge, sverige og selvfølgelig i Danmark....... det er ikke noget problem.....

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-12-03 09:21

Hvis du har en svensk indregistreret bil er det dig og kun dig der må køre i den i DK.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-03 09:47

Hemmje
Prøv at se på dette link http://cph.ing.dk/konf/root/biler/html/5235.html

> 3773
Man må godt være passager og lade en anden køre bilen.

mvh ans

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 11-12-03 09:47

er det ikke også noget med at bilen kun må opholde sig i DK et vist antal dage pr. år??
ved at det har været sådan en gang, for ca.5-10 år siden...

for at undgå for meget snyd!!???!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-12-03 09:48

Det tror jeg ikke ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-03 09:51

Det er rigtig. Jeg har familie boende i Malmø. Når de besøger mig må jeg godt køre bilen, bare den der er registreret, som bilens ejer er med som passager.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-12-03 09:56

Are you shure? Mindes at have set en kraftig advarsel mod dette. Dette var møntet på bilens ejer, som i dette tilfælde var dansk statsborger, bopæl i tyskland. Der kunne det udløse noget slemt med afgifter og sådant. Er reglerne løst op?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-03 10:13

> 3773
Nu har jeg lige ringet til færdeselspolitiet.Hvis den lovligt indregistreret bils ejer er med som passager, har jeg lov til at køre bilen.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-03 10:16

færdselspolitiet

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 11-12-03 11:04

Hvis det opdages, at du i virkeligheden bor i danmark, og alligevel kør på svenske plader, så vanker der en afgift + en bøde på afgiftens størrelse. Det er noget politiet er ret opmærksomme på, når de ser bilerne parkeret.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-12-03 13:09

Der er meget ballade om det i øjeblikket, og man er igang med at checke dem der kører med svenske nummerplader det viste de bla. i fjernsynet, så det duer ikke med en fiktiv adresse i Sverige, man SKAL bo i landet.
Ellers bliver staten snydt for en masse penge, det er jo næsten halv pris for en bil i Sverige, p.g.a. at vores afgifter er så høje. (hvad jeg syntes er for høje) vi er efterhånden det land der har flest afgifter, der er jo også de skjulte afgifter. ;-(

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 13-12-03 14:40

Registrer den i Sverige, med en DANSK CO adresse og så kør rundt i Danmark !

Road Race comp..
Thomas P

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 14-12-03 20:32

Skal der så ikke betales afgift osv...?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-12-03 20:50

Ja eller find en partner, der bor i Sverige, få registreret bilen på den adresse.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-12-03 21:14

Du skal være bosat i Sverige (folkeregister m.v) for lovligt at kunne køre i en svensk indregistreret bil her i Danmark.
Opdager politiet at du bor i Danmark får du ikke kun en bøde, men skal også betale registreringsafgiften.
Hvis ejeren af "bilen "er med som passager, så sker der ikke noget.
Politiet er meget opmærksomme på svensk indregistrerede biler, der kører i Danmark.

mvh ans

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 15-12-03 22:05

Nej der skal ikke betales afgift så længe du er registreret i Svensk folkeregister, men så registrer den på at køre med en dansk CO adresse ! Der bliver lagt meget mærke til det som ans siger ! Hvis du bliver taget for det, kan du få kæmpe bøde for forsikringssvindel ! Min Ducati 998 er midlertidigt registreret på svenskeplader, da jeg har en kammerat som bor i sverige, jeg er ikke blevet stoppet endu og har passeret panserne mange gange ! Men jeg skifter også til faste prøve nr. plader som er registreret over firmaet !

Hvilken bil snakker vi om siden du vil hendte den i sverige og det helel ?! Jeg kunne forstå det hvis du er oppe i Porsche osv..

Ellers skal du gå ind på www.mobile.de og finde noget, hvis du kender nogle mekaniker, som kan hjælpe dig med at lave lidt tricky shit med den, kan du faktisk snyde told og skat ved vudering til afgiften !

-Men med alt i alt ! Pas på hvad du gør, det er RØV dyrt og bli taget med forsikringssvindel ! faktisk kan det give fængselsstraf, men så skal du op på 1 lang højere plan for forsikringssvindel !

Vh
Thomas
Yenda cuppen Road Race

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-12-03 22:38

Bliv svensk statsborger!

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 19-12-03 00:38

ok

Men er her nogle der ved hvor man kan finde nogle svenske hjemmesider over ledige lejligheder i sverige?