/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Makro-hjælp til Excel.
Fra : k_m_s
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 10-12-03 21:52

Hej

Findes der en funtion til Excel 2002, hvor man kan komme tilbage til det forige ark man var på? (I den samme mappe) Uden at klikke på fanerne i bunden af skærmen. Jeg skal bruge det i en makro, hvor det er forskellige ark der skal hoppes tilbage til, alt efter hvilket ark jeg er på når jeg starter makroen.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-12-03 21:56

ja

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-12-03 22:04

Hvis du inspiller en makreo og skifter imellem de aktive ark vil du vist nok få dette foræret.
Sheet(navn).visible. Jeg kan ikke lige teste den nu men du kan jo prøve.
Glædelig Jul og godt nyt hår

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 10-12-03 22:12

Her er eksempler:

Den heder shetees ("arknavn").select eller visible

Sheets("Ark3").Select
Range("D30").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "sadasdf"
Range("B37:B39").Select
Sheets("Ark2").Select
Range("C26").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "werq wer "
Sheets("Ark1").Select
Range("B35").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "qwerqwer"
Sheets("Ark3").Select
Range("E35").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "qweqwer"
Range("H30:H31").Select

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-12-03 09:28

Hej K_M_S
Du kan også vælge at gøre det via makroindspilleren. Stil dig på den side hvor du vil indsætte din makro, herefter er det:
Funktioner -> Makro -> Indspil ny makro
* Giv din makro et navn f.eks hop_1
* Gå til den side (fane) du ønsker
* Stil dig der på siden hvor du ønsker at hoppe til
så er det igen op i Funktioner -> Makro -> Stop indspilning
Nu er din makro lavet, nu skal du tilbage til din menu eller siden du vil springe fra. Her indsætter du f.ets et billede, et tekstfelt eller et hyperlink. Højreklik på kanten af dit billede og vælg "Tildel makro..." Her klikker du så på det navn du gav din makro, så skulle det køre.
Have fun...
Søren

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-12-03 09:49

Søren
Det er jo sådan cirka det samme jeg skrev, dug uden stave fejl - så ok.
mvh
Benjamin

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-12-03 09:58

Tastaturvirus
Jo du har ret men
Sheets("Ark3").Select
Range("D30").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "sadasdf" Range("B37:B39").Select
Sheets("Ark2").Select
Range("C26").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "werq wer "
Sheets("Ark1").Select
Range("B35").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "qwerqwer"
Sheets("Ark3").Select
Range("E35").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "qweqwer"
Range("H30:H31").Select

er ikke punkt for punkt...du kommer jo kun med et makro eksempel vel?

Søren

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-12-03 10:02

Der var et indlæg lige før søren med at inspille makro, men seheets. var stavet forkert.
pyt kære søren.
God dag.
Både til dig og K-m-s
Jeg vil arbejde

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-12-03 10:06

Ja, ja... mine fingre er måske lidt for store eller epileptiske, men nu er det jo ikke dansk undervisning, meningen forstås nu nok a'li'veller
Lige over... også god dag til jer
Jeg har heldigvis fri t.o.m. d. 30/12, så er det ud på Nordsøen igen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-12-03 10:42

Heyyy! Nye smilere fra skingur... så I ønskes alle
og
Søren

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 19-12-03 21:19

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Nu skal jeg bare ha tid til at lege med det. (jeg vender sikkert tilbage)
Hilsen
K_M_S