/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda Wallaroo årg 96
Fra : hondaforever
Vist : 658 gange
30 point
Dato : 10-12-03 17:43

Hej...

Jeg har nu her for en lille måned købt en Honda Wallaroo årg96, og den har kun kørt 4000 km. Jeg ville spørge om man kan lave blinklys selvom der ikke er batteri installeret. Jeg ved selvfølgelig godt der skal et batteri i, men en knallert mekaniker sagde det ikke kunne betale sig, for skjoldende skulle laves om, og det ville bliver dyrt. Så derfor tænkte jeg om man ikke bare kunne lægge batteriet i rummet under sædet, og få det til at virke på samme måde som de nye modeller af Honda Wallaroo... På selve styret er der lavet plads til kontakter, men de er ikke installeret.

Håber der er en som har et svar på mit spørgsmål

Hilsen Søren

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 10-12-03 18:39

Jo alt kan lade sig gøre, du skal have et rigtigt knallert batteri, med syre, og det skal spændes fast opretstående.
Så skal du have lysspolens strøm ført til batteri, så skal du have ensretter til et blinkrelæ, og derfra til blinklys.
Du kan få ideer fra THansens katalog, prøv feks. at se diagrammet for yamaha FS1.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 10-12-03 18:43

ok... tak for det...

hilsen Søren

Godkendelse af svar
Fra : hondaforever

Dato : 14-12-03 20:50

Tak for svaret pallebhansen.

Hilsen Søren